fbpx

תפריט

הוספת טקסט אלטרנטיבי בעת הנגשת אתר WIX

נושא נגישות אתרי WIX (ואתרי אינטרנט בכלל) מתחלק לשתי סוגיות מרכזיות: סוגיית מבנה האתר וסוגיית התוכן המפורסם בו.

לגבי מבנה האתר, לרוב מי שמטפל בזה זה אדם בעל מיומנות והבנה בעיצוב, שדרוג או טיפול ברכיבים מסוגים שונים. באתרי WIX ישנו דגש על בניית אתרים בצורה קלה ומהירה ללא צורך בידע מוקדם כלל, מה שהופך את הפלטפורמה למוכרת ונגישה למגוון רחב של משתמשים ומנהלי אתרים ברמות שונות ומגוונת.

במאמר הבא אתמקד בעיקר בסוגיית התוכן. אחד הנושאים החשובים שהתייחסות לתוכן המפורסם באתר הוא כיצד צריך לעלות תמונות בצורה נגישה לאתר ה-WIX כדי שכל המידע שמופיע בהן יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות. יתרון משמעותי נוסף הוא שהתמונה שטיפלנו בה תהיה מקודמת יותר בגוגל ותהנה מחשיפה רבה של משתמשים בעת ביצוע חיפוש של ביטוי הרלוונטי לאתר שלנו או לתמונה שהעלנו לרשת.

כיצד מנגישים תמונות באתר WIX?

זה נכון שזה נשמע מפוצץ, אבל בנינו זה פשוט מאוד. כל שעליכם לעשות זה ללחוץ על התמונה, לערוך אותה ולהוסיף לה טקסט אלטרנטיבי שיסביר למשתמש מה מטרתה. זהו, ביצעתם את זה? המידע המופיע על התמונה יהיה נגיש גם לאנשים עם מוגבלות.

מהו טקסט אלטרנטיבי?

טקסט אלטרנטיבי הוא בעצם מידע המשמש כחלופה נגישה (חלופה כתובה) למשתמש. המטרה העיקרית היא שאדם עם מוגבלות שאינו יכול להיחשף לתמונה עקב מגבלה כלשהי יוכל להבין מהו המידע המופיע בתמונה בעת השימוש בתוכנה להקראת מסך שמותקנת לו על המחשב. התוכנה סורקת את העמוד ומשמיעה את כל המידע המופיע בו.

למה חשוב להוסיף טקסט אלטרנטיבי לתמונה במסגרת אתר WIX ובכלל?

הוספת טקסט חלופי באתר אינטרנט הינו חשוב במיוחד מבחינת נגישות האתר אך ישנו גם יתרון רב מבחינת קידום האתר בגוגל. מנועי חיפוש השונים שסורקים את האתר, לא יכולים באמת לדעת מהו המידע שקיים על התמונה ולכן בעת שאנחנו מוסיפים טקסט אלטרנטיבי לתמונה המידע הזה יהיה זמין גם למנועי החיפוש משמע האתר שלנו יסרק יותר טוב בגוגל ויהנה מתוצאות גבוהות יותר בעת חיפוש הביטוי הרלוונטי לנו.

האם כל אחד יכול להוסיף טקסט אלטרנטיבי לתמונה?

בהחלט כן.
כל משתמש שנכנס למערכת הניהול של האתר ויודע להוסיף תמונה או לשנות מידע במערכת ה-WIX ידע גם להוסיף טקסט אלטרנטיבי מתאים.

קיימות שתי אפשרויות להוספת טקסט אלטרנטיבי במסגרת הנגשת אתר WIX, אך כדי לא לסבך אתכם אתמקד בשיטה הקלה והמהירה ביותר שכל מנהל אתר יוכל לבצע.

ראשית, יש להגיע לתמונה שברצונכם להוסיף לה טקסט אלטרנטיבי. לאחר מכן יש להקליק פעמיים על אותה תמונה כדי שיפתח סרגל העריכה מעליה. סרגל העריכה כולל מספר אפשרויות אך אנו נתמקד באפשרות הראשונה שהיא האפשרות המופיעה כ-"גלגל השיניים". בעת לחיצה על "גלגל השיניים" יפתחו מספר שימושים והתאמות שונות שניתן לבצע במסגרת התמונות המופיעות באתר. 

האפשרות שבה אנחנו נתמקד היא הוספת טקסט אלטרנטיבי לתמונה.

סרגל כלים המציג את האפשרות להוספת טקסט אלטרנטיבי בתמונה שבאתר WIX

לאחר שנלחץ על גלגל השינויים יפתח חלון נוסף שיכלול מגוון אפשרויות.
אנו נצטרך לגלול מעט למטה עד שנגיע לאפשרות What's in the image? Tell google.

 ממה שניתן להבין מהניסוח זה שהדגש בביצוע התאמה זו היה להתאים את התמונה לגוגל, אך בפועל מטרתנו קצת שונה. מטרתנו העיקרית היא להנגיש את התמונה לאנשים עם מוגבלות. זה שהאתר ה-WIX שלנו יהיה גם מקודם בגוגל, זה בכלל בונוס.

לאחר שמגיעים לאפשרות שציינתי מעלה, יש ללחוץ על שדה הקלט ולהוסיף את התיאור המתאים ביותר לתמונה. התיאור חייב לכלול את מטרת התמונה בצורה ברורה וקלה במיוחד. במידה ויש על התמונה טקסט או תוכן קצר חייבים להכניס את כל התוכן בצורה מלאה לטקסט האלטרנטיבי החדש שאנחנו יוצרים לה.

מעוניינים במידע נוסף אודות הנגשת אתר WIX? רוצים שאנחנו נעשה את זה עבורכם?
השאירו פרטים ואנחנו מבטיחים לחזור בשעות הקרובות