fbpx

תפריט

ביצוע דוח נגישות לאתר אינטרנט

אז מהו בעצם דוח נגישות לאתר אינטרנט וכיצד אנו מבצעים אותו?

סקר נגישות לאתר אינטרנט הוא תהליך מורכב הכולל בדיקת האתר בצורה מקיפה ומדוקדקת המתבצעת לרוב על מבנה האתר.

במהלך הבדיקה אנו בודקים האם האתר עומד בתקנות הנגישות לאתרי אינטרנט, כלומר האם אנשים עם מוגבלות יכולים לגלוש באתר וליהנות מהשירותים או המידע המופיע בו מבלי חסמים או שגיאות שעלולות לגרום להם חוסר נוחות רבה ועקב כך מונע מהם לקבל את המידע כפי כל אחד אחר.

במרכזו של התהליך ובזמן ביצוע הבדיקה, אנו מעדכנים את טבלת האקסל שפורסמה בהתאם לתקן הישראלי.

במסגרת אותה טבלה אנו רושמים את הליקויים שנמצאו באתר, איך ניתן לטפל באותם ליקויים וצילום מסך מדויק של אותה תקלה.

לאחר שביצענו את שלב הבדיקה הראשון אנו מעבירים את כל המידע ישירות למתכנת ומתנהלים מולו בכל נושא הטיפול בליקויים באתר. המתכנת מקבל את כל המידע בנוגע לאותם ליקויים ובמקביל מטפל בהם בהתאם לתקלות. חשוב לציין כי ההתנהלות עובדת ישירות מול המתכנת ולבעל האתר אין שום צורך או ידע מסוים בתכנות או נגישות באינטרנט.

לאחר שהמתכנת עבר על כל הטבלה הוא מחזיר לנו אותה לבדיקה לצורך אישור הסעיפים שאכן בוצעו באתר. אנו נעבור על כל הסעיפים כדי לוודא שאכן התיקונים בוצעו  כנדרש. במידה והמתכנת לא מצליח לטפל במספר סעיפים המופיעים בדוח הנגישות לאתרי אינטרנט מסיבה כזו או אחרת, אנו יוצרים עמו קשר, מבינים מדוע הוא לא מצליח לפתור את הבעיה ומציעים לו דרך חלופית ויצירתית שבמסגרתה נטפל באותה התקלה ונתאים אותה ככל הניתן לאנשים עם מוגבלות.

מהן הבדיקות שאנו מבצעים לצורך ביצוע דוח הנגישות לאתר אינטרנט

לצורך ביצוע בדיקת הנגישות באתר והכנת דוח הנגישות אנו מבצעים מספר רב של בדיקות. הבדיקות מתבצעות באמצעות כלים סטנדרטיים הקיימים בכל מחשב ובאמצעות טכנולוגיות חדישות שמטרתן לדמות כיצד אדם עם מוגבלות צורך את המידע באתר האינטרנט, מתפעל אותו ורוכש את השירותים או המוצרים המופיעים בו.

תהליך הבדיקה כולל מספר רב של בדיקות, המרכזיות שבבדיקות הן:

  1. בדיקה האם האתר ניתן לשימוש באמצעות ניווט במקלדת בקרב אנשים הסובלים מבעיה מוטורית ואינם יכולים להשתמש ולנווט באתר באמצעות העכבר.
  2. בדיקה באמצעות תכונה להקראת מסך אשר אנשים עיוורים או אנשים עם לקות ראיה משתמשים בה לצורך שמיעת המידע המופיע באתר, כלומר התוכנה להקראת מסך סורקת את אתר האינטרנט ומעבירה את כל המידע המופיע בו בעזרת שמע המתנגן ברמקולים המחוברים למחשב.
  3. ביצוע בדיקה ויזואלית אשר מטרתה העיקרית לזהות את המידע הקיים באתר, לבחון אם אותו מידע אכן מופיע בצורה נגישה לאנשים עם מוגבלות, בחינה מלאה של מבנה הקישורים, הצבעים והטקסט המופיע באתר.
  4. בדיקה האם ישנן שגיאות או קישורים שבורים באתר שעלולים לגרום לאדם עם מוגבלות חסמים רבים והעברתו לאתרים אחרים או לדף שגיאה מה שגורם לו לחוסר נוחות רב עד לרמת נטישת האתר.

דוח נגישות לאתר אינטרנט הוא חלק חשוב במיוחד בעת תהליך של הנגשת האתר.

ביצוע הדוח חייב להיות בהתאם לתקנות הנגישות באינטרנט בצורה הטובה והמקיפה ביותר כדי שלכל המטפלים באתר יהיה את מרב המידע אודות אתר האינטרנט שלהם.

מעוניין שנבצע עבורך דוח נגישות מקיף לאתר שלך?

השאר פרטים ואנו מבטיחים לחזור אליך בשעות הקרובות

web-a הנגשת אתרים

חזרו אליי בבקשה לגבי
נגישות באינטרנט

מוזמנים גם לפנות אלינו בנייד שמספרו: 053-2711171 ואנו נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת