fbpx

תפריט

הנגשת אתרים, שאלות ותשובות

הנגשת אתרים,
שאלות ותשובות

השאלות הנפוצות ביותר בנושא הנגשת אתרים וביצוע התאמות נגישות באינטרנט לאנשים עם מוגבלות

בעת תהליך של הנגשת אתרים ואפליקציות אנו מאפשרים לכולם לצרוך את שירותינו המפורסמים באתר ללא קשר לגיל, גזע, השכלה או מוגבלות, כלומר המידע יהיה גלוי לכולם והם יוכלו לגשת אליו גם אם הוא מכיל תמונות וידיאו, טקסט, קישורים ועוד.

ישנן סיבות רבות המסבירות באופן ברור מדוע אתרים ואפליקציות צריכים להיות נגישים לאנשים עם מוגבלות, בניהן:

אחריות חברתית להנגשת אתרים – לכל אחד מוטלת האחריות להתאים ולספק את שירותיו לאנשים עם מוגבלות. נושא זה חשוב במיוחד עבור אתרים עסקיים ואפליקציות מכיוון שהם מאפשרים לאנשים עם מוגבלות יצירת קשר עם הסביבה שלהם, לרכוש שירותים ומוצרים עד הבית וכך לחיות חיים נורמליים יותר. במקרים מסוימים אתר או אפליקציה סלולרית הם הדרך היחידה עבור אנשים עם מוגבלות להיות מעודכנים בחדשות ובמידע העדכני ביותר.

אחריות משפטית להנגשת אתרים – בתאריך 26.10.2017 פורסמה תקנת הנגישות באינטרנט שמחייבת עסקים להנגיש את העסק שלהם לאנשים עם מוגבלות. עיקרון נגישות זה חל על אתרים, מידע ושירותים הניתנים באמצעות אתרים או אפליקציות.

חשיפת מידע חשוב לאנשים עם מוגבלות– הנגישות לאינטרנט או לאפליקציה בקרב אותה אוכלוסייה מאפשרת לאתרים ממשלתיים ואפליקציות סלולריות להגיע ולפנות ליותר אזרחים. אתרי אינטרנט ואפליקציות מאפשרות לאותו מוסד להגיע גם ללקוחות מקוונים רבים יותר וכמובן לשמור על קשר ישיר איתם.

דירוג גבוה יותר בקידום האורגני של אתר האינטרנט שלכם – בעת ביצוע תהליך של הנגשת אתרים וביצוע התאמות נגישות באתר האינטרנט שלכם אתם נהנים גם מתהליך של אופטימיזציה האתר שלכם למנועי החיפוש . אופטימיזציה נכונה במנועי החיפוש תאפשר אינדוקס של האתר שלכם בצורה טובה יותר ותעניק לכם יתרון אורגני רב מול המתחרים שלכם שלא בוצעו הנגשת אתר בכלל.

הפחת עלויות תחזוקה – בעת תהליך של בניית אתרים נגישים ישנו הצורך להשתמש בטכניקות קידוד מתאימות אשר מעניקות לאתרים ואפליקציות יתרון לתחזק אותם. אתר נגיש הוא אתר יציב, איכותי ומתוחזק יותר!

בשונה מאנשים ללא מוגבלות, אנשים עם מוגבלות נעזרים בטכנולוגיות מסייעות, כגון:

  • לקויי ראייה משתמשים בתוכנה להקראת מסך וכלים להגדלת גודל הפונט.
  • אנשים עם לקות פיזית משתמשים בתוכנה המופעלת על ידי בקרת קול ובמקלדות מתאימות;
  • אנשים עם לקות שמיעה משתמשים בתוכנות לתמלול טקסט של תוכן שמע או כתוביות הנמצאות על סרטוני הוידיאו.
  • לאנשים עם מוגבלות קוגניטיבית יש צורך באתרי אינטרנט ויישומים ניידים בעלי תוכן ומבנה פשוט, המאפשרים להם להבין את מה שהם קוראים באתר.

כל אתר אינטרנט או שירותים הקיימים ומפורסמים ברשת מחויבים בתהליך ההנגשה לרבות תכנים, תמונות, וידאו, מסמכים להורדה בפורמטים שונים ועוד.

התקנה מאפשרת פטורים לעסקים העומדים בקריטריונים מסוימים.

למידע נוסף לחצו כאן: פטורים מהנגשת אתר אינטרנט.

חלק בלי נפרד מקבלת רישיון לעסק הוא ווידוא כי המקום הפיזי של העסק הינו נגיש לאנשים עם מוגבלויות.

מלבד הנושא הפיזי, בדיקה נוספת שמורשה נגישות מבצע בעת בקשה לרישיון עסק מהרשות היא האם לעסק ישנו אתר אינטרנט ובמידה וכן האם הוא עומד בתקנות הנגישות.

עסקים רבים צריכים לבצע תהליך מלא ומקיף של הנגשת אתר אינטרנט בהתאם לתקנות בעת בקשה לרישיון עסק.

כידוע, תהליך של הנגשת אתר אורך זמן ודורש מקצועיות ומיומנות רבה ולכן מומלץ להתחיל את תהליך ההנגשה עוד לפני ביצוע סקר הנגישות למקום הפיזי וזה על מנת לא לעכב את תהליך קבלת הרישיון עסק.

צוות WEB-A עובד בשיתוף פעולה עם משרדי מורשה נגישות ברחבי הארץ ומבצע ללקוחותיהם את ההתאמות הנדרשות באתרי האינטרנט של העסקים שאותם הם מלווים בהתאם לדרישות התקן.

תהליך הנגשת אתר אינטרנט כולל ביצוע סקר נגישות מקיף לאתר (בהתאם לדרישות התקן הישראלי 5568) הכולל בדיקה של האתר באמצעות טכנולוגיות מסייעות כגון קורא מסך.
לאחר הבדיקה אנו מבצעים את ההתאמות הנדרשות ברמת הקוד ולא באמצעות רכיב נגישות או כלי אוטומטי כלשהו המותקן באתר. יש להדגיש כי התהליך הנכון ביותר מתבצע אך ורק ברמת הקוד ועל פי ההנחיות המופיעות בתקן.
בסוף התהליך אנו מעדכנים את הצהרת הנגישות בהתאם לממצאים שטופלו במסגרת הייעוץ בהתייחסות מלאה למיקום הפיזי של בית העסק.

הצהרת נגישות היא הצהרה המפורסמת באתר וכוללת מידע רב אודות התאמות הנגישות שבוצעו באתר ובעסק הפיזי שלכם. כל בעל עסק מחויב להציג את המידע בהצהרת הנגישות בהתאם לתקנה 34 ו-35 באופן ברור ובמקום בולט באתר. חלק נוסף ובלתי נפרד המופיע בהצהרת הנגישות הוא המידע של רכז הנגישות של החברה או הארגון. רכז הנגישות חייב להיות בקיא בנושא הנגישות באתר ובעסק ולתת למשתמש את כל המידע שהוא זקוק לו.

בוודאי! צוות WEB-A עובד עם משרדי מורשה נגישות רבים ברחבי הארץ.

אנו מספקים ייעוץ, הכוונה וליווי  בכל נושא הנגישות הדיגיטלית בפן המקצועי ובפן הטכני למשרדי מורשה נגישות המובילים בישראל.

מורשה נגישות, מעוניין שנבצע שיתוף פעולה יחד לצורך התאמת אתר לקוחותיך לדרישות התקן?
מוזמן ליצור עמנו קשר בעמוד הבא: מידע ובקשה לשיתוף פעולה עם מורשה נגישות בנושא הנגשת אתר אינטרנט

ב-26 לאוקטובר 2017 פורסם התקן הישראלי 5568 המתייחס להנגשת אתרי אינטרנט מתוקף סימן ג' בתקנה 35 לתקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות התאמות נגישות לשירות), התשע"ג – 2013.

חוק הנגישות לאתרי אינטרנט מגדיר בצורה מדויקת מהן דרישות התקן ומהן ההתאמות שיש לבצע בעת הנגשת האתר. למידע מפורט אודות חוק הנגישות באינטרנט לחצו בקישור הבא: חוק הנגישות באינטרנט

הלוואי והתשובה לשאלה הזאת הייתה בכמה שורות והייתי יכול פשוט לציין אותה פה. 

האמת, שלאור שאלה זו החלטתי להכין מאמר מלא ומקיף המסביר בדיוק כיצד בוחרים חברה להנגשת אתרים ומהם הדגשים שעליכם לשים לב אליהם לפני שבחרתם אחת כזו. 

כנסו למאמר המלא בקישור הבא: חברה להנגשת אתרים, איך בוחרים חברה כזאת?

כמובן, צוות WEB-A העביר כבר מאות הדרכות ייחודיות בתחומים שונים ומגוונים.

בין ההדרכות שאנו מציעים, ניתן למצוא הדרכות להנגשת מסמכים, הדרכות להנגשת תוכן, הדרכת נגישות לאנשי UI/UX ועוד..

למידע נוסף אודות הדרכות וסדנאות שאנו מציעים, ניתן להיכנס לעמוד הבא: סדנאות והדרכות בנושא נגישות באינטרנט

התשובה היא חד משמעית כן. ישנה חובה בפרסום הצהרת נגישות בהתאם להתאמות הנגישות שבוצעו במסגרת אתר האינטרנט ובמסגרת הסניפים או המשרדים הפיזיים של בית העסק. הצהרת הנגישות צריכה לכלול את ההתאמות שבוצעו, פרטי רכז הנגישות, פטורים מהנגשת האתר (במידה וקיימים) ואת תאריך עדכון ההצהרה. הצהרת הנגישות צריכה לעלות לאתר בצורה נגישה ומותאמת לשימוש באמצעות המקלדת ולתוכנה להקראת מסך.

לצערי אני נתקל בבעלי עסקים ובעלי אתרים רבים המעתיקים הצהרות נגישות מאתרים אחרים או שמשתמשים בתבניות כאלה או אחרות המפורסמות ברשת האינטרנט, דבר אחד אני יכול להגיד לכם באופן חד וברור, אל תעשו זאת!

ברגע שאתם מעתיקים הצהרת נגישות ממקום אחר אתם עלולים לפרסם מידע שהוא שגוי ושאינו מתאים לעסק שלכם.

פרסום מידע שגוי במסגרת הצהרת הנגישות חושפת את בעל האתר לתלונות ולסוגיות משפטיות מורכבות עקב מסירת מידע כוזב שאינו תואם לממצאים באתר / בעסק הפיזי.

ההמלצה שלי היא לרכוש את שירותיו של יועץ נגישות המומחה בכתיבת הצהרת נגישות שידע להכין לכם הצהרה מלאה ומפורטת בהתאמה מלאה לאתר ולסוג העסק שלכם.

שאלה חשובה שחוזרת בהמון שיחות וייעוציים שאני מבצע בעת תהליך של הנגשת אתרים.

חשוב להדגיש שאין חובה להתקין תוסף נגישות באתר האינטרנט כדי שהאתר אכן יעמוד בדרישות התקנות.

ניתן ומומלץ לבצע את ההתאמות בקוד האתר וכך לשמור את רמת נגישות גבוהה ועמידה בדרישות התקן ללא תלות בגורם צד ג כגון תוסף נגישות.

לא, לא ניתן להנגיש אתר אינטרנט באמצעות התקנת תוסף נגישות בלבד. במידה והחלטתם להתקין תוסף נגישות חינמי או לרכוש תוסף כזה מחברה המציעה שירותי הנגשת אתרים באמצעות תוסף, תוודאו טוב טוב למה הם מתחייבים בתהליך ומה אתם מקבלים בסופו. מידע והכירות רבה עם התחום, רוב החברות המציעות תוספי נגישות אינן מבצעות בדיקה נגישות מלאה באמצעות טכנולוגיות מסייעות ואינן מנפיקות דוח מלא הכולל את כל הליקויים וההתאמות שטופלו במסגרת האתר.

עם זאת, חשוב להדגיש כי ניתן להנגיש אתר אינטרנט באמצעות התקנת תוסף וביצוע התאמות בקוד האתר. השאלה העיקראית היא למה לעשות זאת? למה להתקין או להתחייב לחברה שמתקינה תוספי נגישות מבלי שאתם חייבים להתקין תוסף כזה.

צרו עמנו קשר ואני מבטיח לספק לכם את המידע המלא והמפורט ביותר בנושא הנגשת האתר בצורה מלאה ותקינה ברמת הקוד וללא שימוש בתוסף נגישות.

לקוחות רבים שואלים אותי האם התקנת תוסף נגישות מספיק בכדי להנגיש את האתר, אז התשובה שלי היא לא. הרי תוסף הנגישות מטפל בעיקר בנושא הוויזואלי של האתר ולא בקוד או במבנה שלו. תוסף נגישות הוא פתרון טכנולוגי המעניק פתרון חלקי להנגשת האתר.

זכרו – מלבד נושא הוויזואלי של האתר ישנם נושאים נוספים כגון: התאמת האתר לקוראי מסך, ניווט במקלדת, טכנולוגיות מסייעות ועוד. 

למידע נוסף הכנתי מאמר חשוב בנושא תוסף נגישות ומהם הדברים שהוא אינו יכול להנגיש באתר שלכם: תוסף נגישות לא מנגיש את האתר

תוכנה להקראת מסך היא תוכנה אשר נמצאת בשימוש לרוב בקרב אנשים עם מגבלת ראייה או עיוורים. התוכנה להקראת מסך מקריאה את המידע המופיע באתר למשתמש וכך מנגישה לו את המידע בצורה טובה וברורה. ניתן לרכוש תוכנה להקראת מסך או להשתמש באפשרות להקראת המסך הקיימת בצורה מובנת במערכות הפעלה של טלפונים סלולריים.

התשובה היא כן.

לצוות WEB-A ישנם 4 מתכנתים מקצועיים ומנוסים שעשו כבר מאות הנגשות של אתרי אינטרנט בתחומים שונים ומגוונים.

אנו מציעים פתרון מלא הכולל ייעוץ נגישות לאתר, טיפול טכני והכנת הצהרת נגישות מלאה ומפורטת לצורך פרסום.

בתקנות הנגישות באינטרנט ישנה חובה להנגיש מסמכים מסוגים שונים, לרבות מסמכי PDF, שהוכנו לאחר התאריך 25 באוקטובר 2017. כמו כן  ישנה חובה להנגיש מסמכים המוצגים באתר, אשר נוצרו קודם ל-26 באוקטובר 2017, בשני המצבים הבאים:

  • טפסים הניתנים למילוי על גבי המחשב (כלומר – שאין צורך להדפיס אותם ולמלא אותם ידנית, כגון טפסים מקוונים), בתנאי שהם משמשים לקבלת שירות.
  • מסמכי הסבר לגבי טפסים הניתנים למילוי במחשב, אם הוכנו לפני תאריך 26 באוקטובר 2015.

כדי שתהיו מחויבים בהוספת כתוביות לסרטון הווידאו שלכם, מספיק שמתקיים אחד מהתנאים הבאים:

  1. רשות ציבורית כגון עירייה, מועצה וכו".
  2. עסק בעל מחזור עסקאות ממוצע מעל 5 מיליון ש"ח בשנה.

אנו ממליצים לבדוק עוד טרם רכישת המערכת או שימוש בה האם היא עומדת בתקנות הנגישות ברמת AA.

במידה ואתם כבר מבצעים בה שימוש ניתן לבקש מספקי השירותים לעמוד בדרישות הנגישות ולספק עבורכם אישור שהמערכת אכן תואמת את התקנות. במידה ואותה מערכת אינה נגישה אתם רשאים לדרוש ממקימי המערכת להנגיש אותה ולספק לכם אישור שאכן הנושא בוצע.

זכרו – האחריות על הנגשת המערכת היא עליכם ולא על מי שפיתוח והקים אותה ולכן ישנה חשיבות עליונה לטפל בנושא הנגישות הכי מהר שניתן.

תהליך הנגשת האתר מורכב מייעוץ נגישות מקיף בהתאם לתקן הכולל הצהרת נגישות מעודכנת וטיפול בקוד האתר שמתבצע לרוב באמצעות מתכנת. 

לרוב, לקוחותינו הם חברות גדולות עם מערכות מורכבות ולכן ישנה חשיבות רבה שאותו מתכנת שפיתח את האתר הוא זה שיבצע את התיקונים בקוד ואנחנו נתמוך בו מבחינת ייעוץ והכוונה בנושא הנגישות שלו. 

במידה וללקוח אין מתכנת או חברה שמתפעלת לו את האתר, אנו נשמח לקחת חלק ולהנגיש לו את האתר בצורה מלאה ומקצועית. 

W3C הוא ארגון בינלאומי העוסק בכל נושא התקינה והנגישות ברשת האינטרנט.

ארגון זה מגדיר את הנגישות באינטרנט כמערכת מקיפה והכרחית הכוללת אסטרטגיות, סטנדרטים ומשאבים תומכים שיעזרו לכם להפוך את האינטרנט לנגיש וזמין יותר לאנשים עם מוגבלות המשתמשים בטכנולוגיות מסייעות.

אין צורך בבקשה או קבלת תו נגישות כזה מארגון הנציבות או מארגונים אחרים המתעסקים בתחום. יש לבצע את כל התאמות הנגישות הנדרשות בהתאם לתקן הישראלי ולהצהיר בהצהרת הנגישות כי האתר עומד בתקן ובדרישותיו.

אתר שפונה או מציע שירותים לקהל לקוחות בחו"ל אינו מחויב לעמוד בתקן הנגישות הישראלי לאתרי אינטרנט. אם זאת, במידה והאתר פונה גם לקהל בארץ וגם לקהל בחו"ל הוא מחויב בתהליך הנגשה מלא ומקיף כולל כתיבת הצהרת נגישות.

בסעיף 35 לתקנות לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות ישנו פטור מהנגשת העמוד ברשת החברתית במידה ולא ניתן לבצע את תהליך ההנגשה עקב מגבלה טכנולוגית, כלומר לי כמשתמש ברשת החברתית ובעל עמוד בפייסבוק אין את היכולת לבצע את ההנגשה עצמה במבנה העמוד. עם זאת, חשוב להבין כי הפטור מתקיים למבנה עצמו ולא לתוכן שאנחנו מעלים לעמוד הפייסבוק.

לדוגמה אם אתם מעלים תמונה לעמוד ישנה אפשרות להוסיף טקסט אלטרנטיבי מתאים המסביר את מטרת התמונה, או במקרה שאתם מעלים תמונה המשולבת טקסט אפשר לוודא כי תהיה ניגודיות משמעותית בצבעים בין צבע הטקסט לצבע הרקע.

שאלה חשובה שחוזרת על עצמה בקרב חברות גדולות ותאגידים ציבוריים, האם ניתן לבצע הנגשה לקובץ השמור בתצורת PDF? התשובה היא בהחלט כן.

היום, ישנם כלים ותוכנות ייחודיות המאפשרות הנגשת קבצי PDF והתאמתם לטכנולוגיות המסייעות השונות.

רק בשבילכם הכנתי מאמר מקיף הכולל מידע רב אודות קבצי PDF, אופן ההנגשה שלכם וכיצד עליכם להתייחס לכלל המסמכים שיש ברשותכם, המאמר המלא בקישור הבא: הנגשת קבצי PDF

אנו בצוות WEB-A מבצעים הנגשת קבצי PDF ומסמכים שונים ומגוונים באמצעות התוכנות והכלים המתקדמים בעולם.

אני חושב שהתשובה לשאלה זו היא דיי ברורה, הרי דף נחיתה לרוב משמש כמו אתר אינטרנט רגיל רק שהוא פשוט יותר ומכיל פחות מידע. אותו דף נחיתה מספק מידע חשוב למשתמש ומאפשר למשתמש למלא פרטים או לפנות לנותן השירות בצורה מקוונת ולכן דף נחיתה חייב להיות נגיש כמו אתר אינטרנט. בעת בדיקה והנגשת דף נחיתה יש להתייחס במספר נושאים בצורה שונה מכיוון שלרוב דף נחיתה אינו כולל שלבים נוספים וכי המשתמש מתחיל ומסיים באותו הדף.

נגישות אתרים הוא תהליך מקיף של הנגשת האתר והתאמתו לטכנולוגיות המסייעות השונות. הכוונה בכך שאתר האינטרנט שברשותכם צריך לעמוד במספר קריטריונים בסיסיים כדי שהמשתמש המסתייע באמצעות טכנולוגיות מסייעות יוכל לגלוש בו ולהבין מהו המידע ו/או השירות שאתם מציעים.

תהליך של נגישות אתרים מתחלק לשני נושאים מרכזיים:

  1. טיפול באתר בפן הוויזואלי.
  2. טיפול באתר בפן הפונקציונלי (תפעולי).

מעוניינים לקרוא עוד מידע אודות נגישות אתרים?
היכנסו למדריך הבא: נגישות אתרים, המדריך המלא!

בשלב הראשון, יועץ הנגישות לאתרי אינטרנט בודק מהם כל הנכסים הדיגיטליים המציעים שירות לקהל הרחב באמצעות רשת האינטרנט. לאחר מכן יש לבצע סריקה מהירה הבודקת את מספר התבניות שיש בכל נכס. לצורך הבהרה, מדובר בתבניות ייחודיות ולא בכמות עמודים. לאחר מכן יועץ הנגישות בוחן מהם אי ההתאמות שנמצאו באותן תבניות והיכן אותן תבניות לא עומדות בדרישות התקן.

לאחר שהיועץ נגישות לאתר אינטרנט מוודא כי כל התבניות אכן נגישות ואכן תואמות לדרישות התקן, הוא מבצע בדיקה בתוכן שבאתר, במסמכים או בכל מידע כתוב (טקסטואלי) שמעלים אליו. על היועץ לוודא כי מי שמייצר ומפרסם את התוכן באתר האינטרנט אכן יודע לבצע זאת בצורה נגישה ובמידה ולא עליו להדריך אותו כיצד לעשות זאת.

זכרו – לא מספיק שמבנה האתר יהיה נגיש אלא יש להתייחס גם לתוכן ולקבצים המפורסמים בו

לאי הנגשת האתר ישנם סנקציות הכוללות פיצוי כספי רב במסלול המנהלי ובמסלול האזרחי.

לפירוט ומידע נוסף אודות הסנקציות השונות עקב אי הנגשת האתר מוזמנים לעבור למאמר מפורט בקישור הבא: הסנקציות עקב אי הנגשת אתר אינטרנט.

לאנשים עם לקות ראיה ישנם שלושה כלים נפוצים מרכזיים המנגישים להם את המידע המופיע באתר האינטרנט שבו הם גולשים.

הכלים הנפוצים הם:

  1. תוכנה להקראת מסך המשמיעה למשתמש את המידע המופיע באתר ובעמוד שאליו הוא הגיע.
  2. דפדפן שבוצעו בו התאמות נגישות מיוחדות המאפשרות למשתמש להבין את המידע המופיע בעמוד בצורה טובה יותר.
  3. שימוש בכלי זכוכית מגדלת המאפשר הגדלה והקטנה של המידע המופיע באתר בהתאם לצרכי המשתמש.

תיאור קולי הוא בעצם מידע המועבר למשתמש בצורה קולית (ווקלית) וכך אנשים עם מגבלת ראיה יכולים להבין את המידע המוצג להם בעת צפייה בסרטון או ברכיב המכיל מידע ויזואלי שאינו כתוב כטקסט זמין לקורא מסך.

ישנם שתי דרכים להוסיף תיאור קולי בסרטון וידאו:

  1. הוספת תיאור קולי באמצעות כתוביות מורחבות שבמסגרתן כתוב מהו המידע הוויזואלי המופיע בסרטון. הכתוביות המורחבות זמינות לקורא מסך וכך המידע עובר בצורה ווקלית ישירות לאזני המשתמש.
  2. הוספת קריינות המשמיעה למשתמש את המידע בצורה ווקלית. הוספת קריינות לרוב כרוך בתשלום נוסף אך חווית המשתמש משתפרת בצורה משמעותית לכלל המשתמשים והצופים בסרטון הוידאו.

כמובן! ישנן הגדרות ברורות שיאפשרו לכם להנגיש קבצי אקסל ולבצע בהם התאמות הנגישות כדי שהמידע בהם יהיה זמין לאנשים עם מוגבלות המשתמשים בטכנולוגיות מסייעות.

הנגשת קובץ אקסל הינו תהליך שדורש מיומנות רבה ולכן הכנתי לכם מדריך מקוצר שבאמצעותו תוכלו לדעת מהם הנושאים העיקריים שיש לטפל בעת הנגשת קבצים מסוג אקסל.

מדריך להנגשת קובץ אקסל

מנגנון עצירה הוא בעצם מנגנון ייחודי הממוקם (לרוב) על גבי הווידאו או הסליידר המתחלף.

באמצעות מנגנון זה, המשתמש יכול לעצור את הוידאו או הסליידר המתנגן בכל זמן שהוא יחפוץ.

במסגרת התקנות ישנה התייחסות ברורה למנגנון שיופיע במסגרת אלמנטים הנעים למעלה מ-5 שניות שעלולים לגרום סבל/פגיעה באנשים עם מוגבלות כזו או אחרת.