fbpx

תפריט

הנגשת אתר מובייל

הנגשת אתר מובייל (המותאם לסלולרי) בהתאם לתקנות הנגישות

הפיכת תוכן מקוון לנגיש פירושו בניית אתר, יישומון (אפליקציה), מסמך, סרטון או כל תהליך דיגיטלי אחר, באופן שבו אנשים עם מוגבלויות יכולים להשתמש ולצרוך אותו. הגישה אומרת כי אדם עם מוגבלות צריך להצליח להפעיל ולהבין בצורה מושלמת את התוכן שלך, כולל אפשרות שימוש בטכנולוגיות מסייעות כגון תוכנות ייחודיות המאפשרות קריאת המסך או עזרים שונים להגדלת לניווט או הגדלת הטקסט בצורה ממוקדת ובהתאם לרמת ראיית המשתמש.

מעצבי אתרים ומפתחים שונים של מערכות אינטרנט כמו אתרים ואפליקציות חייבים לוודא כי המערכת מותאמת ומונגשת עוד בתחילת דרכה, כלומר כבר בשלב הפיתוח יש לשים דגש רציני על עניין הנגישות והתאמת התוכן והעיצוב לאנשים עם מוגבלות.

הסיבות עיקריות לפיתוח ועיצוב אתר המובייל שלכם בהתאם לתקנות הנגישות :

ראשית, חשוב להדגיש כי אתר סלולרי נגיש מאפשר עצמאות ושליטה מושלמת במרחב הדיגיטלי.

הרי היום לכל אחד יש טלפון סלולרי חכם, אפשרות הניידות ואופן הצריכה המשתנה בהתאם לשירות המבוקש, לא אמור להתאים רק לאנשים המשתמשים באינטרנט לצורך הנאה, אלא גם לאנשים המשתמשים באינטרנט לצורך ביצוע שירותים מקוונים כגון: תשלום מיסים, ארנונה, חשבונות חשמל ועוד..
בטכנולוגיות המתקדמות של היום ניתן להתאים כל מוצר או שירות ברמה מושלמת לאתר מובייל וכך להגדיל את זמינות השימוש בקרב האוכלוסייה. הרי זה ברור שאתר מובייל שמותאם ונגיש לכלל האוכלוסייה יהיה זמין הרבה יותר מאתר רגיל שניתן לצפות בו רק במחשב שולחני בבית.
עסקים, משרדים ממשלתיים וארגונים שונים יכולים להרשות להם לפתח אתר מובייל נגיש ומותאם עבור רוב סוגי המוגבלות ובהתאם לאופן צריכת המשתמש. שימוש בפקודות קוליות למשל המאפשרות לכם לנהל את חשבון הבנק שלכם בצורה נוחה ויעילה תעניק לכם עצמאות מלאה בניהול הכספים מבלי לשתף אדם זר או לחלוק את המידע עם הסובבים לכם. אנשים רבים עם לקות ראיה למשל אינם יכולים לצרוך שירותים באתר מובייל רגיל (שאינו נגיש) בשל מספר סיבות, בניהן:

  • ניגוד חזותי – באתר רגיל לא תמיד שמים דגש על הניגוד החזותי של הצבעים בין משפט למשפט או פסקה לפסקה. באתר סלולרי נגיש ישנה חשיבות עליונה לצבעי הטקסט והרגע וזאת כדי להדגיש את הטקסט בצורה ברורה וקריאה. דבר זה אומנם פשוט מבחינת פיתוח אך בעל משמעות רבה לאנשים הסובלים מלקות ראיה בכל הרמות.
  • גודל הטקסט – אנשים עם לקות ראיה ואף אנשים מבוגרים קשה להם לקרוא טקסטים קטנים. זה נכון שטקסט קטן, על פניו נראה טוב יותר מבחינה עיצובית אך חשוב לזכור שבאתר מובייל לא מספיק שהטלפון עצמו קטן אלא גם הטקסט קטן לצורך הגדלת הטקסט יש להשתמש בהגדרות מיוחדות של המכשיר הסלולרי.
  • סוג הפונט – בעלי אתרים רבים מעדיפים פונט יפה, אך הם שוכחים שיש סוגי פונט שהם נמרחים ואינם קריאים, למשל שאיש עם לקות ראיה מנסה להסתכל בטלפון הסלולרי שלו וכל הטקסט נראה לו מרוח ולא מובן. דבר זה עלול לפגוע במידע שהוא צורך ואף לשבש לו את השירות שהוא מעוניין לקבל.

תחשבו לדוגמה שבאתר שאינו נגיש, אמא אינה יכולה לעקוב אחר ההתקדמות בלימודים של הילד שלה, הרי היום הכול עובר במערכות האינטרנט של הבית ספר ולמי שאין גישה לאתר הסלולרי אינו יכול לבצע פעולות בסיסיות כמו לרשום את הילד לחוגים או לעקוב אחר הוראות המורה. דבר זה עלול לגרום לנזק לתהליך הלמידה עוד מגיל קטן ולכך תהיה השפעה עתידית על רמת הלמידה של הילד ועל מעורבות האם בתהליכי הלמידה.

מלבד אנשים עם לקות ראיה יש לזכור שאם אתר אינטרנט אינו נגיש ולרוב הוא נצפה דרך המובייל או הטלפון הסלולרי, מיליוני משתמשים סופיים עם יכולות חזותיות נמוכות, שמיעתיות, ניידות או קוגניטיבית עשויים שלא להיות מסוגלים לגשת לאותם שירותים והזדמנויות שהחברה מציעה.

 

אתר מובייל נגיש כאבן דרך להתקדמות הטכנולוגית בצריכת שירותים רבים

בהתקדמות הטכנולוגית המהירה של ימינו, הרבה יותר קל למצוא משאבים ומידע רלוונטי ברשת האינטרנט. כאשר יש לך איזה שירות שאתה צריך לצרוך ישירות מהבית באמצעות המובייל, השיפור באיכות החיים אינו משמעותי במיוחד. חשוב לזכור שאדם עם מוגבלות בראיה ומוגבלות פיזית אחרת, תהליך צריכת השירות באופן פיזי הוא מסורבל ואף בלתי אפשרי במקרים מסוימים ולכן הנגישות במובייל הינה בעלת חשיבות רבה בצריכת השירותים השונים.

אתרים ויישומים המותאמים לנייד הם בעלי פוטנציאל אדיר ביצירת  אפשרויות בלתי נרחבות לתקשורת ועצמאות.

אתר מובייל נגיש מרחיב באופן אוטומטי את פלח השוק שאליו אתה פונה.

מכיוון שמערכות ההפעלה של הטלפונים הסלולריים, אנדרואיד וIOS של חברת אפל מציעות אפשרויות נגישות רבות גם מבחינה קולית וגם מבחינת ניווט באתר. החברות מנסות להתאים ככל האפשר את מערכת ההפעלה לכל אדם, גם עם מוגבלויות חמורות, זמניות או קבועות.
היישומים הניידים ואתרי אינטרנט המותאמים למובייל משולבים אלמנטים עיקריים של נגישות. האלמנטים מובנים מראש מבחינת הפונקציונליות שלהם. שילוב של פונקציונליות מתקדמת ועיצוב נוח וקריא מאפשר לכם להתאים בצורה הטובה והנוחה ביותר לכלל האוכלוסייה.

התאמת הנגישות באתר מובייל להגדרות המכשירים הסלולריים.

אנו כמדינה וכחברה, פועלים תחת העקרונות המנחים של מתן גישה שווה למידע ולשירותים לכל אחד. שיטות עבודה המומלצות לתכנון אתר אינטרנט המותאם לנייד ולמערכות הפעלה הקיימות בטלפונים הסלולריים מאפשרות יכולות שונות ומגוונות כגון הגדלת טקסט, יתרון עצום לבעלי מוגבלויות חזותיות. המטרה הרחבה היא להתאים אישית את ההגדרות האישיות של הטלפון הסלולרי כך שיתאימו לצרכים הספציפיים של המשתמשים.

אתר מובייל נגיש הינו פרצת דרך לאנשים עם מוגבלות, מבחינת שיפור איכות החיים והאפשרות לצרוך את המידע והשירותים בצורה הטובה ביותר.

מעוניין שנבדוק עבורך האם אתר המובייל שלך נגיש?

השאר פרטים ואנו מבטיחים לחזור אליך בשעות הקרובות

web-a הנגשת אתרים

חזרו אליי בבקשה לגבי
נגישות באינטרנט

מוזמנים גם לפנות אלינו בנייד שמספרו: 053-2711171 ואנו נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת