fbpx

תפריט

מהי מדיניות פרטיות ומי מחויב לפרסם באתר שלו

נוסח מדיניות פרטיות הינו מידע חשוב המפורסם באתר האינטרנט שמטרתו העיקרית  להסביר למשתמש או למבקר באתר כיצד האתר אוסף, משתמש, מאחסן ומגן על המידע האישי שלו. הוא מסמך משפטי הכתוב בצורה מותאמת אישית לכל בעל עסק בהתאם לסוג העסק ולמידע הנאסף באמצעותו. המידע המופיע במדיניות פרטיות קובע קווים מנחים לטיפול בנתונים  או במידע רגיש (כגון מספרי טלפון, כתובות, תעודות זהות ועוד), ומטפח את השקיפות בין בעל האתר (מקבל המידע) למבקרים בו.

לדוגמה, כמעט בכל אתר אינטרנט של חברה או עסק מסוים, ישנו טופס יצירת קשר שבו המשתמשים מזינים את שמותיהם, כתובות הדוא"ל שלהם או כל מידע אחר לצורך יצירת קשר או רישום לשירותים המוצעים דרך האתר. במצב זה, מדיניות הפרטיות תנסח כיצד מידע זה נאסף, מהן המטרות שלשמן הוא משמש ואלה האמצעים ננקטו כדי להגן על מידע רגיש זה מפני גישה בלתי מורשית או שימוש לרעה על ידי חברות צד ג' או גורמים עוינים.

מי מחויב לפרסם מדיניות פרטיות באתר האינטרנט שלו?

כל עסק, חברה, ארגון, עמותה או אדם המפעילים אתר אינטרנט ואוספים מידע אישי ממשתמשים צריכים להציג עמוד מדיניות פרטיות בצורה בולטת, נגישה וברורה. חשוב להדגיש שהמבחן המרכזי הוא האם נאסף מידע כלשהו דרך האתר ולא מיהו הגורם המתחזק אותו (לדוגמה אתרי בלוג, אתרי מסחר אלקטרוני, אפליקציות, אתרי קורסים מקוונים, אתרי מכללות וכו", חייבים לספק עמוד מדיניות פרטיות).

מהי מדיניות פרטיות? מדיניות פרטיות היא מסמך חשוב ומרכזי שיש לפרסם בכל אתר אינטרנט האוסף מידע ממבקרים ומשתמשים באתר. המדיניות פרטיות חייבת להיות מפורסמת באתר האינטרנט בצורה בולטת ונגישה לכלל המשתמשים.
מהי מדיניות פרטיות? מדיניות פרטיות היא מסמך חשוב ומרכזי שיש לפרסם בכל אתר אינטרנט האוסף מידע ממבקרים ומשתמשים באתר.המדיניות פרטיות חייבת להיות מפורסמת באתר האינטרנט בצורה בולטת ונגישה לכלל המשתמשים.

מדוע זה חשוב כל כך לגופים המחזיקים באתר אינטרנט האוסף מידע?

מנקודת מבט של החברה, מדיניות פרטיות היא חיונית לבניית אמון עם משתמשים ולשמירה על עמידה בתקנות המשפטיות. זה עוזר להפחית את הסיכון לתביעה משפטית או קנסות על ידי הפגנת מחויבות להגנה על פרטיות המשתמש. בנוסף, מדיניות פרטיות ברורה ומקיפה יכולה לשפר את המוניטין של החברה ולמשוך יותר משתמשים חדשים שיראו בחברה כחברה רצינית שהם יכולים לסמוך עליה.

מדוע זה חשוב כל כך למשתמשים ולמבקרים באתר?

עבור משתמשים, מדיניות פרטיות מספקת ביטחון ושקיפות לגבי אופן הטיפול במידע האישי שלהם. במדיניות הפרטיות ישנו מידע המתאר במדויק אילו נתונים נאספים, כיצד נעשה בהם שימוש, עם מי הם משותפים ואיזה אמצעי אבטחה קיימים כדי להגן עליהם. הבנת הפרטים הללו עוזרת למשתמשים לקבל החלטות מושכלות לגבי שיתוף המידע שלהם עם הבעלים של האתר האינטרנט.

מהם התקנים והרגולציה השונה הקיימת בארץ ובעולם בנוגע למדיניות פרטיות

חוקי הפרטיות והתקנות משתנים לפי מדינה ואזור, אך ברוב תחומי השיפוט יש דרישות לאתרים לקיים מדיניות פרטיות אם הם אוספים מידע אישי כלשהו ממשתמשים או מבקרים באתר.
בישראל למשל את יש חוק הגנת הפרטיות ואת תקנות הגנת הפרטיות (אבטחת מידע) המסדירים בצורה מפורטת את האופן שיש לשמור כל מידע שהמועבר על גבי תשתית אלקטרונית, אתרי אינטרנט ועוד. קיימות גם דוגמאות נוספות מחוץ לישראל, לדוגמה האסדרה הכללית להגנה על המידע (GDPR) באיחוד האירופי וחוק הגנת פרטיות הצרכן של קליפורניה (CCPA).

מעוניינים במידע נוסף אודות מדיניות פרטיות?

השאירו פרטים ואנו מבטיחים לחזור אליכם השעות הקרובות

אין לכם זמן לחכות? חייגו עכשיו: 074-7817111 ואנו נשמח לתת לכם את כל המידע בנושא

היכן צריך לפרסם את המדיניות הפרטיות באתר האינטרנט

בעלי אתרים צריכים להציג קישור בולט וברור המעביר את המשתמש ישירות לעמוד ייעודי המכיל את נוסח מדיניות הפרטיות שהוכן במיוחד עבורם. הקישור צריך להיות ממוקם במקום נגיש ובולט וכמובן להופיע בכל עמודי האתר. בדרך כלל בעלי אתרים מוסיפים קישור למדיניות הפרטיות מחלקו התחתון של אתר האינטרנט (בשמו המוכר Fotter).

האם כדאי להעתיק מדיניות פרטיות מאתר אינטרנט אחר?

למרות שבעלי אתרים רבים עושים זאת, העתקת מדיניות פרטיות מאתר אינטרנט אחר הינה בעייתית במיוחד.

להלן מספר סיבות שונות המסבירות מדוע לא כדאי לכם להעתיק נוסח מדיניות פרטיות מאתר אינטרנט אחר :

נוסח שאינו מותאם לאתר האינטרנט שלכם ולסוג העסק שברשותכם: כל אתר אינטרנט פועל בצורה שונה, עם תכונות ייחודיות אחרות ומטרות שונות ומגוונות שלשמן נאסף המידע מהשתמש. המידע המופיע במדיניות פרטיות צריך לשקף את ההיבטים הספציפיים המותאמים לאתר האינטרנט שבו נאסף המידע. בעת שאתם מעתיקים מדיניות פרטיות מאתר אינטרנט אחר אתם לא יכולים לוודא האם המידע הוא מדויק ועדכני ולכן אתם עלולים להעתיק מידע שאינו רלוונטי בכלל עבורכם וכך להיחשף לסוגיות משפטיות, תביעות ייצוגיות ועוד.

שינוי ברגולציה: דיני הפרטיות והתקנות הרלוונטיות מתפתחות ומשתנות כל הזמן. מדיניות פרטיות שהועתקה עלולה להיות מיושנת ולא מעודכנת משמע הנוסח לא יתייחס להתפתחויות המשפטיות האחרונות, מה שמשאיר את האתר שלך חשוף לסוגיות משפטיות בגין מידע ישן שאינו רלוונטי יותר.

אמון ושקיפות מול המשתמשים: משתמשים מעריכים שקיפות ויושר בכל הנוגע לזכויות הפרטיות שלהם. מדיניות פרטיות היא הזדמנות להפגין את המחויבות שלך, להגן על נתוני המשתמש שביקר באתר שלך ולהיות שקוף לגבי שמירה של כל הנתונים שבארגון. אם משתמשים מגלים שמדיניות הפרטיות שלך אינו מתאימה לאתר או שהיא הועתקה עם מספר נושאים חסרים, זה עלול לפגוע באמון שבין המשתמש באתר לבעל האתר.

לסיכום, ההמלצה שלי היא חד משמעית לא להעתיק נוסח מדיניות פרטיות מאתרים אחרים.
בניתם אתר חדש? יש שירות נוסף שהחלטתם להציע לקהל הרחב? תפנו לעורך דין המומחה בדיני אינטרנט, ותבקשו ממנו להכין להם מדיניות פרטיות מותאמת אישית לאתר האינטרנט שלכם.

אין מידע זה משמש כעצה או ייעוץ משפטי, בכל נושא משפטי יש להתייעץ עם עורך דין.

שתפו מאמר זה ברשתות החברתיות

מאמרים נוספים בנושא הנגשת אתרים

מאמרים נוספים בנושא
הנגשת אתרים

מעוניין שנבדוק עבורך האם האתר שלך נגיש?

השאר פרטים ואנו מבטיחים לחזור אליך בשעות הקרובות
web-a הנגשת אתרים

חזרו אליי בבקשה לגבי
נגישות באינטרנט

מוזמנים גם לפנות אלינו בנייד שמספרו: 053-2711171 ואנו נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת