fbpx

תפריט

בדיקת סדר הניווט באתר אינטרנט

אחד הקריטריונים המרכזיים והחשובים ביותר בעת בדיקת נגישות לאתר הוא אופן הניווט באתר באמצעות המקלדת.

אנשים עם מוגבלות שאינם יכולים לאחוז או להשתמש בעכבר, מנווטים באתר האינטרנט באמצעות המקלדת ולכן ישנה חשיבות עליונה לוודא כי סדר הניווט הוא תקין ותואם לשפת האתר.

במקרה שלנו מדובר באתר אינטרנט בשפה העברית ולכן יש לוודא שהניווט באתר מתבצע בצורה תקינה מימין לשמאל מלמעלה למטה (כנהוג בשפה העברית). 

ישנם מקרים רבים שהניווט מתבצע משמאל לימין עקב הגדרה שאינה נכונה ברמת הקוד של האתר, כלומר בכל אתר אינטרנט ברמת הקוד צריכה להיות מוגדרת שפת האתר אשר משפיעה רבות על תפקוד האתר והניווט שבו. במצבים ששפת האתר המוגדרת ברמת הקוד אינה תואמת לשפת האתר עצמו יתכן שהניווט יתבצע בצורה שאינה תקינה ואינה מסודרת בהתאם לרכיבים המופיעים בו.

איך בודקים את סדר הניווט באתר? בצורה פשוטה ביותר.

כל שעליכם לעשות זה להיכנס לאתר האינטרנט וללחוץ על המקש TAB. לאחר הלחיצה הרכיב הקליקבילי הראשון צריך לקבל פוקוס ולאחריו הרכיב השני, במידה ואתם רואים שהניווט או יותר נכון שהסדר של הרכיבים המקבלים פוקוס אכן מתבצע מימין לשמאל משמע סדר הניווט הוא תקין.

חשוב לבדוק את סדר הניווט בכל האתר מהסיבה היא שיתכנו אלמנטים מסויימים שבהם סדר הניווט יהיה תקין ולאחריהם יהיו אלמנטים מסוימים שהסדר אינו תקין ויש לסדר אותו באמצעות מתכנת או החברה שמתחזקת ומנגישה לכם את האתר.

יש לכם שאלה? משהו עדיין לא מובן?

השאירו פרטים ואני מבטיח לחזור בהקדם האפשרי