fbpx

תפריט

וידאו בנושא הוספת טקסט חלופי לתמונה

בוידאו הבא אני הולך להסביר לכם כיצד ניתן להוסיף טקסט חלופי (אלטרנטיבי) לתמונה במסגרת מסמך וורד.

לפני שאתם מתחילים ליישם זאת במסמך שלכם, ממליץ לכם להתייחס לכל תמונה בצורה פרטנית ובהתאם למטרה או למסר שהיא צריכה להעביר למשתמש.

את התמונות אחלק לשלושה סוגים עיקריים:

  1.  תמונה אשר היא למטרה דקורטיבית בלבד ולכן יש להוסיף לה טקסט אלטרנטיבי ריק. במסגרת מסמך הוורד ישנה אפשרות להגדרת התמונה כדקורטיבית בלבד. בעת הגדרה זו המשתמש המסתייע בקורא מסך אינו מתעכב בה, כלומר הוא יכול להמשיך הלאה לאלמנט הבא מבלי להשקיע מאמץ או ניווט לתמונה שאינה רלוונטית עבורו.
  2. תמונה אשר כוללת מסר מסוים החשוב למשתמש – במצב כזה יש לספק טקסט אלטרנטיבי מפורט הכולל את כל הנושאים או המידע המועברים על גבי התמונה. זכרו – אדם המסתייע באמצעות קורא מסך אינו יכול לדעת מה רשום על גבי התמונה ולכן הוספת טקסט אלטרנטיבי מתאים הוא הכרחי במיוחד לצורך הבנת המידע המופיע בתמונה.
  3. תמונה המהווה קישור מסוים – לרוב, התמונות המופיעות במסגרת המסמכים השונים אינם כוללים קישור למקור חיצוני ולכן נושא זה הוא פחות נפוץ (לעומת זאת באתרי אינטרנט הוא נפוץ מאוד). ברגע שישנה תמונה או אלמנט ויזואלי אחר יש לספק טקסט אלטרנטיבי מפורט המסביר למשתמש כי לחיצה על גבי התמונה עצמה תעביר אותו למקום אחר לגמרי, כלומר המשתמש חייב לדעת שברגע שהוא לוחץ על התמונה הוא בעצם עובר לאתר או מסמך אחר שאינו המסמך המקורי שאליו הוא נכנס.
 

לאחר שהסברתי לכם את השוני בין התמונות וההתייחסות אליהן, אסביר לכם כיצד להוסיף את הטקסט האלטרנטיבי במסגרת תוכנת הוורד. 
לחיצה על התמונה עצמה באמצעות הכפתור הימיני של העכבר ובחירת האפשרות עריכת טקסט חלופי. לאחר מכן נפתח חלון מצד שמאל שבו ניתן להזין את הטקסט האלטרנטיבי. בעת סגירת החלון הטקסט האלטרנטיבי נשמר בצורה אוטומטית.

שימו לב שמתחת לחלון שבו יש להזין את הטקסט האלטרנטיבי לתמונה, ישנה אפשרות לסימון התמונה כדקורטיבית וכך בעצם האפשרות להוספת טקסט אלטרנטיבי הופכת להיות לא פעילה.

יש לכם שאלה? משהו עדיין לא מובן?

השאירו פרטים ואני מבטיח לחזור בהקדם האפשרי