הוספת מספרי עמודים למסמך הוא היבט חשוב וחיוני לשיפור העיצוב, הנראות והניווט במסמך לאנשים עם מוגבלות המסתייעים בטכנולוגיות מסייעות כגון קורא מסך.
במסמכים ארוכים, אקדמאים, ספרים, דוחות, כתבי עת או כל כתיבה מקצועית אחרת, ישנו צורך בהוספה ושימוש של מספרי עמוד.
בעת שאתם משתמשים במספרי עמוד, אתם הופכים את המסמך שלכם למקצועי יותר, יפה יותר, קל יותר לניווט ונוח יותר לשימוש לכל המשתמשים.
בכתיבה אקדמית למשל, מספרי עמודים חיוניים מכיוון שהם עוזרים לקורא למצוא מידע ספציפי במהירות. בעת ציטוט של מקור או מידע ספציפי נדרשים לציין את שם העמוד, שם המחבר ואת מספר העמוד שבו המידע מופיע. ללא מספרי עמודים בעבודות אקדמיות, יהיה קשה ואף בלתי אפשרי לדעת היכן קיים עמוד או המידע הספציפי המופיע בציטוט.
איך מוסיפים מספרי עמוד במסמך WORD?
כדי להוסיף מספרי עמודים במסמך Word, יש לבצע את השלבים הבאים:
- פתחו את מסמך שבו ברצונכם להוסיף את מספרי עמודים.
- לחצו על הכרטיסייה "הוספה" המופיעה בסרגל העליון של תוכנת WORD.
- לחצו על הלחצן "מספר עמוד" המופיע בסמוך לאפשרות "כותרת עליונה" ו-"כותרת תחתונה".
- בחרו את המיקום הספציפי שבו תרצו שמספרי העמודים יופיעו (למשל, ראש העמוד, תחתית העמוד וכו').
- בחרו את הפורמט הרצוי עבור מספרי העמודים שברצונכם להוסיף (לדוגמה, 1, 2, 3 או i, ii, iii או a, b, c וכו').
- אם ברצונכם להתאים אישית את המראה של מספרי העמודים, לחצו על האפשרות "עיצוב מספרי עמודים" ובחרו את האפשרויות המועדפות עליכם.
- לחצו על "אישור" כדי להחיל את מספרי העמודים במסמך שלכם.