fbpx

תפריט

שיתוף פעולה עם מורשה נגישות בנושא הנגשת אתר אינטרנט

מאז פרסום דרישות התקן הישראלי 5568 מתוקף תקנה 35 לתקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות עלתה הדרישה והאכיפה בנושא נגישות אתרי האינטרנט.

ישנם מקרים רבים בהם מורשה נגישות צריך לספק אישור או חוות דעת מקצועית לגבי נגישות של אתר אינטרנט בשיתוף פעולה של יועץ מקצועי בעל ותק רב בתחום הנגשת אתרי האינטרנט.

להלן שלושה מקרים מרכזיים שביצענו שיתופי פעולה עם מורשה נגישות בתחום הנגישות באינטרנט.

הנגשת אתר אינטרנט במסגרת בקשה לקבלת רישיון עסק

בעת ביצוע סקר נגישות או יצירת בקשה לקבלת רישיון עסק ישנו סעיף מרכזי ומפורט המתייחס לנושא נגישות אתר האינטרנט. במסגרת סעיף זה, ישנה התייחסות לאתרי אינטרנט, אפליקציות או מסמכים המועברים באמצעות רשת האינטרנט המספקים שירות או מידע אודות השירות שבעל העסק מציע לציבור. כלומר, מורשה הנגישות המלווה את התהליך חייב לוודא כי אתר האינטרנט אכן עומד בדרישות התקן.

במקרים רבים, מורשה הנגישות המבצע את סקרי הנגישות ומלווה את תהליך הרישיון עסק למקום הפיזי אינו מכיר או מבין את דרישות התקן ישראלי 5568 מכיוון שנדרשת מיומנות רבה בהבנת המידע והיישום שלו בפועל במסגרת אתר האינטרנט. חשוב לציין כי ישנם אינספור מערכות אינטרנטיות ומסמכים המפורסמים לציבור הרחב שעליהם להיות נגישים ולכן הסיכוי שמורשה הנגישות יכיר את כל המערכות או סוגי המסמכים הוא נמוך, מה שמצריך ממורשה הנגישות להתייעץ עם בעל מקצוע המכיר את עולמות התכנות ואת דרישות התקן בצורה הברורה והמקיפה ביותר.

כדי שהבקשה לקבל לרישיון עסק תהיה מדויקת ותקפה מבחינת אתר האינטרנט יש צורך לבצע סקר נגישות מקיף לאתר בעזרת הטופס לבדיקת הנגישות באתרי אינטרנט שפורסם מטעם הנציבות. באמצעות טופס זה, ניתן לראות מהן אי ההתאמות הקיימות באתר ולבצע את הטיפול הטכני בצורה המהירה והנכונה ביותר תוך כדי התאמה מלאה לטכנולוגיות המסייעות הנפוצות בקרב אנשים עם מוגבלות.

כחלק משירותנו אנו מציעים שיתוף פעולה מלא עם משרדי מורשה הנגישות בכל מה שקשור לעולמות הדיגיטל, לדוגמה: הנגשת אתרי אינטרנט בהתאם לדרישות התקן, הנגשת מסמכים, הדרשות בנושא הנגשת מסמכים ותוכן לאתרי אינטרנט ועוד.

צוות WEB-A היה שותף עד כה למספר רב של עסקים שנדרשו להנגיש את האתר שלהם עקב בקשה לרישיון עסק.

מתן חוות דעת מקצועית לקבלת פטור טכנולוגי מהנגשת אתר

בעת מילוי טופס המאשר כי אתר האינטרנט אינו ניתן להנגשה עקב מגבלה טכנולוגיות יש להשתמש בשירותיו של מורשה נגישות ויועץ מקצועי בתחום הנגישות באינטרנט שיוכל לספק חוות דעת מקצועית כי אכן האתר בנוי בצורה כזו שלא ניתן לבצע את תהליך ההנגשה. הטופס מחייב חתימה של מורשה הנגישות ושל היועץ המקצועי. במסגרת טופס  ובו יש לציין בצורה מפורטת וברורה את הסיבה שלא ניתן להנגיש את אתר האינטרנט.

משרדנו מספק מתן חוות דעת מקצועית לצורך מילוי טופס 6: טופס לפטור מביצוע נגישות באינטרנט בשל מגבלות טכנולוגיות. במסגרת חוות הדעת אנו נספק את המידע המפורט והברור ביותר המסביר כי אתר אינטרנט שנבדק אינו ניתן להנגשה עקב מגבלה טכנולוגית.

מתן חוות דעת מקצועית לסוגיות משפטיות / תביעות

לאחרונה חלה עלייה משמעותית בדרישה ובאכיפה האזרחית המתייחסת לנושא נגישות אתרי האינטרנט. בעלי עסקים שאינם מפרסמים במסגרת אתר אינטרנט שברשותכם את הסדרי הנגישות למקום הפיזי, הצהרת נגישות הכוללת את התאמות הנגישות שבוצעו באתר או שלא וידוא שאתר האינטרנט שלהם נגיש ועומד בכל דרישות התקן חשופים לסוגיות משפטיות מורכבות.

כחלק משירותנו, אנו מספקים חוות דעת מקצועיות בכל הסוגיות הנדרשות. חוות הדעת כוללת תיעוד מדויק של הנושא המוזכר כולל תיעוד בצילום מסך הממחיש את הסוגייה המדוברת כולל צילום קוד האתר הרלוונטי להוכחת הסוגייה.

צוות המשרד פועל רבות בהנגשת המידע הדיגיטלי לאנשים עם מוגבלויות. אנו מספקים מגוון רחב של שירותים בעזרת אנשי מקצוע בעלי ותק וניסיון רב בביצוע ההתאמות הנדרשות בהתאם לדרישות התקן.

מורשה נגישות, מחפש אחר צוות מקצועי שילווה את העסקים שלך בביצוע ההתאמות הנדרשות באתר האינטרנט שלהם? פנו אלינו עוד היום ואנו מבטיחים לספק את השירות המהיר, המקצועי והטוב ביותר עבורך ועבור הלקוחות שלך.

למען הסר ספק, משרד WEB-A אינו משרד מורשה נגישות אלא משרד המתעסק בהנגשת אתרי אינטרנט, אפליקציות ומערכות מתקדמות.

מורשה נגישות, מעוניין/ת בשיתוף פעולה בנושא נגישות אתרי האינטרנט?

השאירו פרטים ואנו מבטיחים לחזור בשעות הקרובות

לא בא לכם לחכות ואתם מעוניינים במידע כאן ועכשיו? חייגו: 053-2711171