fbpx

תפריט

בניית אתר נגיש

בשנים האחרונות בניית אתר אינטרנט לעסק שלכם זה חלק בלתי נפרד מתהליך השיווק והפרסום של השירותים או המוצרים שאתם מציעים לקהל הרחב בארץ או בחו"ל.

כל תהליך של בנית אתר טומן בחובו טיפול וחשיבה רבה על מספר פרמטרים עיקריים, כמו למשל: סוגי הקטגוריות, סוגי השירותים או סוגי המוצרים שאתם מציעים, הנראות שלו, התפריטים ואפילו הפונט שבו תשתמשו בכל עמודי האתר. כל הנושאים האלה כל כך חשובים לכם, אם זאת מה לגבי התאימות שלו לכלל המשתמשים? על זה חשבתם? את האמת לא ציפיתי שתחשבו. נושא התאימות או הנגישות של האתר שלכם למשתמשים הרבים בניהם אנשים עם מוגבלות אינו נושא מוכר בקרב בעלי עסקים משמע אותם בעלי עסקים שבונים אתר חדש אינם מודעים לחשיבות הרבה בהנגשת האתר לדרישות התקן. בעת בניית אתר נגיש חשוב להבין שאתם לא תהיו חשופים לתביעות או תלונות של משתמשים שאינם הצליחו לצרוך את השירותים שלכם באתר ובנוסף אתם תיהנו מקהל לקוחות חדש שיצרוך את המידע או השירותים שפרסמתם באתר החדש שלכם. 

במאמר הבא אסביר לכם מהם היתרונות בבניית אתר נגיש מתחילתו ועד סופו והתאמתו לטכנולוגיות המסייעות השונות הקיימות בשוק. 

היתרונות בבניית אתר נגיש

בעת תכנון אתר אינטרנט יש לייחס חשיבות רבה בהנגשת האתר לאנשים עם מוגבלות. בעת בניית אתר נגיש אתם נהנים מכמה נושאים חשובים שיכולים לקדם את העסק שלכם בצורה משמעותית.

כמו שציינתי מעלה, מעבר להנגשת האתר ולעמידה בדרישות התקן  הישראלי בנושא נגישות אתרים אתם נהנים גם מהנושאים הבאים:

  • אתר נגיש הוא אתר שמתאים יותר לשימוש בקרב אנשים עם מוגבלות. ביצוע התאמות נגישות באתר מאפשרות לאנשים עם מוגבלות לנווט באתר שלכם בקלות ובמהירות, לצרוך את השירותים שלכם, לפנות אליכם בכל שעה וכמובן לתקשר אתכם בכל נושא. ישנם הרבה אנשים עם מוגבלות אשר נמנעים מהשימוש באתרי אינטרנט שאינם נגישים ומחפשים את אותו עסק ששם דגש על נושא הנגישות וממנו הם מעוניינים לצרוך את השירותים.
  • בניית אתר נגיש מתאים יותר לאוכלוסייה המבוגרת. בעת ביצוע תהליך של בניית אתר אינטרנט נגיש בהתאם לתקן אתם מבצעים התאמות רבות מבחינה ויזואלית הכוללות שיפור חווית משתמש, שימוש בתפריטים ברורים, צבעים בניגוד חזותי, תמונות הכוללת טקסט אלטרנטיבי ועוד. כל הפעולות האלו ועוד רבות אחרות מאפשרות לאדם המבוגר לקרוא ולהבין בקלות את האתר ואת המידע שקיים בו וכך ליצור עמכם קשר בהמשך או להמליץ לחבריו על האתר הנגיש שלכם.
  • אתר נגיש הוא אתר שמקודם יותר בגוגל, כן זה משהו שניתן לראות בצורה חד משמעית!
    כל אתר אינטרנט נגיש הוא אתר שמותאם ביותר לגוגל ולמנועי החיפוש. בעת הנגשת האתר אתם מבצעים התאמות בסיסיות לטכנולוגיות מסייעות הפועלות בדיוק כמו מנועי החיפוש וכך בעצם שאתם מתאימים את האתר שלכם לאותם טכנולוגיות הנמצאות בשימוש בקרב אנשים עם מוגבלות אתם מתאימים את האתר לסריקה טובה יותר של מנועי החיפוש. סריקה טובה יותר של מנועי החיפוש תאפשר לכם להופיע במיקומים גבוהים יותר בהתאם לרלוונטיות של האתר שלכם ולתוכן הקיים בו. רוצים להופיע יותר במנועי החיפוש? תבנו אתר נגיש בהתאם לתקן.
  • בניית מוניטין לעסק שלכם הדוגל בשיפור הנגישות בקרב אוכלוסיית האנשים עם מוגבלות. בשנים האחרונות אנו מזהים את הרצון העז לחברות במשק הישראלי לקדם את אוכלוסיית האנשים עם המוגבלות בכך שהם מספקים להם מקומות עבודה מתאימים, מעניקים לכם סביבת עבודה תומכת ומקדמים את המידע הרב הקיים בתחום בצורה מקיפה לעובדי החברה וללקוחותיה.
  • אתר נגיש הוא אתר שמוכר יותר, נקודה! ברגע שבניתם אתר נגיש אתר בעצם יישמתם מספר קריטריונים חשובים שמנגישים אותו למגוון רחב של משתמשים וכך אתם פונים לקהל רב יותר תוך כדי הגדלת הסיכוי שתמכרו יותר מהמוצרים או מהשירותים שאתם מציעים. בעת הנגשת אתר אתם משפרים בצורה משמעותית את הנראות ואת הפונקציונליות שלו ומשתמשים רבים שייחשפו אליו יהינו מהשימוש בו.

בעת תכנון בניית אתר אינטרנט חדש חייבים לקחת בחשבון את נושא הנגישות

התכנון הוא השלב החשוב והכרחי בעת בניית אתר נגיש.

מה לדעתכם עדיף, לבנות אתר אינטרנט מהתחלה ועד הסוף ורק לאחר מכן להנגיש אותו או לבנות אותו כבר בצורה נגישה ותואמת לתקן. ברור לי מה תהיה התשובה שלכם. אין ספק שלהקים אתר נגיש בתחילת הדרך שבמסגרתו תבצעו את כל התאמות הנדרשות לדרישות התקן הישראלי זו החלטה הנכונה ביותר עבורכם ועבור המשתמשים שלכם.

אני מאמין שכבר מעת תהליך התכנון של האתר חייבים לשים דגש על פרמטרים ונושאים חשובים שיתבצעו בהתאם לתקנות הנגישות ויותאמו בצורה הטובה ביותר לאנשים עם מוגבלות. תהליך התכנון כולל ליווי מלא והתאמת האתר לטכנולוגיות המסייעות השונות הקיימות בשוק. ברגע שאתם בונים אותו נגיש כבר מלכתחילה אתם מונעים טיפול או שעות תכנות נוספות בהמשך הדרך. הרי מי אוהב לעבוד כפול על אותו פרויקט?

אנחנו בצוות WEB-A מלווים מספר רב של פרויקטים בנושא בניית אתרים נגישים ומותאמים משלב התכנון ועד שלב הפרסום ברשת האינטרנט כולל הכנת הצהרת נגישות מסודרת ומפורטת הכוללת את כל הנושאים שטופלו בעת בניית האתר.

חלק מהשלבים שיש לקחת בחשבון לפני תכנון בניית אתר נגיש:

  1. תתכננו נכון את התמונות וכל האלמנטים הוויזואליים הקיימים באתר.
    זכרו, מבחינת נגישות יש להשתמש בכמה שפחות תמונות או אלמנטים וויזואליים, אם זאת חשוב לנו שהאתר יהיה גם יפה ומעוצב ולכן יש לקחת בחשבון כל תמונה או אייקון שאנו מוסיפים ולהצמיד לו טקסט אלטרנטיבי מתאים (או טייטל בחלק מהמקרים).

    מעוניינים לדעת עוד אודות הנגשת תמונות? כנסו למאמר המלא בקישור הבא: איך מנגישים תמונות באתר האינטרנט
  1. יש לבצע תהליך של הנגשת סרטונים לחרשים ולכבדי שמיעה.
    תוכן המוצג באמצעות וידיאו הוא לרוב בעייתי עבור אנשים עם מוגבלות.

    למשתמשים חירשים, אפילו סרטון עם כתוביות לעיתים קרובות אינו מספיק. ישנם מספר טיפים חשובים ליישום בסרטון הוידאו שלכם שהעלתם לאתר או לרשתות החברתיות.
    מעוניינים לקרוא את הטיפים שלנו בנושא הנגשת סרטונים? כנסו למאמר בקישור הבא: הנגשת סרטונים, 9 טיפים שיהפכו את הסרטון שלך לנגיש
  1. אפשר למשתמשים לעצור כל מידע רץ או משתנה בצורה אוטומטית באתר.
    משתמשים שונים עם מוגבלויות עלולים לקבל התקפים שונים מתמונות או אנימציות זזות ומהבהבות. חשוב לאפשר ולתת להם את היכולת לשלוט בצורה מלאה בתוכן שזז המופיע באתר.
  2. פשט את נושא הטפסים באתר ככל שניתן.
    כל מה שקשור למילוי טפסים, יצירת טפסים או שליחת קבצים באמצעות האתר חייב להיות מובן וברור בצורה הטובה ביותר. אם אתה מנסה ליצור טופס יצירת קשר עבור משתמשי אינטרנט עם מוגבלות, אתה חייב להיות מודע לטכנולוגיות המסייעות הקיימות בשוק ולהתאים את הטופס בצורה הטובה ביותר לאותן תוכנות. אני ממליץ גם להשתמש באפשרות השלמה אוטומטית של המידע בשדות בכדי לסייע להם למלא את המידע בצורה מהירה וקלה מבלי לדאוג לבעיות או חסמים מסוימים בעת תהליך ההקלדה.
  3. הגדל והדגש את כל הקישורים והמידע החשוב המופיע באתר.
    לאנשים שיש להם קשיים מוטוריים או בעיות בראייה, קישורים קטנים וכפתורים המעוצבים בצורה מסוימת יכולים להיות קשים למיקוד ולתפעול. הגדלת הקישורים והוספת טקסט מתאים לכל קישור או כפתור זה תהליך קל ומהיר ובעל יתרונות רבים הן מבחינת הנגישות והן מבחינת קידום האתר במנועי החיפוש. אנשים מבוגרים, הגולשים באתר מחפשים לרוב את המידע הגדול והמובן ביותר.
 

לסיכום: ההמלצה הכי טובה שאוכל לתת לכם במסגרת מאמר זה היא שכבר משלב התכנון והפיתוח של האתר שלכם תבצעו תהליך מקיף ומדויק של הנגשת אתרים לאנשים עם מוגבלות. שלב התכנון הוא דינמי, קל ומהיר יותר מאשר לבצע שינויים לאחר שהאתר כבר בנוי או מפורסם ברחבי האינטרנט. בניית אתר נגיש הוא חלק בלתי נפרד מהפרסום של העסק שלכם ולכן יש לשים דגש רב על אתר נגיש, איכותי ונוח לשימוש בקרב רוב המשתמשים והגולשים.

אני אשמח לעמוד לרשותכם בכל שלב תהליך בניית האתר הנגיש בהתאם לתקן הישראלי ולטכנולוגיות המסייעות הנפוצות ביותר בקרב אנשים עם מוגבלות.

שתפו מאמר זה ברשתות החברתיות

מאמרים נוספים בנושא הנגשת אתרים

מאמרים נוספים בנושא
הנגשת אתרים

מעוניין שנבדוק עבורך האם האתר שלך נגיש?

השאר פרטים ואנו מבטיחים לחזור אליך בשעות הקרובות
web-a הנגשת אתרים

חזרו אליי בבקשה לגבי
נגישות באינטרנט

מוזמנים גם לפנות אלינו בנייד שמספרו: 053-2711171 ואנו נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת