לינק נגיש באתר אינטרנט

איך מוסיפים לינק נגיש לתוכן באתרי אינטרנט

בפוסט הבא אציג בפניכם רשימה מקיפה שתסייע לכם לבדוק ולוודא שהלינק שהוספתם באתר או במסגרת המאמר אכן נגיש ומותאם לאנשים עם מוגבלות המסתייעים בטכנולוגיות המסייעות הנפוצות.

ראשית, חשוב להבין כי לינק (קישור) הוא חלק בלתי נפרד מאתרים רבים, מאמרים או כל תוכן שמפורסם ברשת האינטרנט.

לינקים הם אחד המרכיבים הבסיסיים והנפוצים ביותר בקרב אתרי אינטרנט רבים. הנגשת לינקים כחלק מהתוכן באתר, זה אחד ההיבטים הבסיסיים והחשובים ביותר בעת תהליך של נגישות אתרים או הנגשת מידע באינטרנט לאנשים עם מוגבלות. הנגשת לינקים הינו תהליך קצר ופשוט שאינו מצריך ידע בתכנות או בנגישות.

ללינקים או בשמם העברי קישורים יש מגוון שימושים, ביניהם:

  • הפניה לעמוד או לאתר אחר לצורך הרחבת המידע הספציפי המצוין באותה פסקה.
  • הפניה לטופס יצירת קשר לצורך קבלת פרטים נוספים אודות מוצר או שירותים שאתם מציעים במסגרת האתר.
  • הפניה להורדת קובץ או מסמך רלוונטי.
  • הפניה לרשתות חברתיות שונות כגון פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין ועוד..
  • הפניה לסרטוני וידאו או ברודקאסטים שייצרתם לטובת הגולשים שלכם.
  • הפניה לפתיחת תמונה או גלריית תמונות רלוונטית לנושא.

לאחר שהסברתי לכם את מטרותיהן של הקישורים השונים, הכנתי לכם רשימה מקיפה של נושאים שיש לתת להם דגש בעת יצירת לינק נגיש:

  • אין להשתמש במילה קישור או לינק בעת ציון הקישור במסגרת מאמר/אתר אינטרנט.
  • יש לוודא כי הלינק אינו ארוך מדיי מה שעלול לסרבל את הקריאה שלו באמצעות התוכנה להקראת מסך.
  • הלינקים חייבים להיות כתובים בצורה פשוטה ומובנת.
  • כל לינק נגיש חייב להיות עם קו תחתון המציג לגולש שמדובר בקישור למקום אחר.
  • יש להתריע בפני המשתמש לפני שהוא לוחץ על הלינק מה מטרתו של הלינק, לדוגמה במידה והלינק מפנה להורדת קובץ או מכרז מסוים יש להגדיר כי לחיצה על הלינק תעביר את המשתמש להורדת הקובץ למחשב שלו.
  • יש להימנע מלינקים שבורים או לינקים ללא יעד שעלולים לגרום לתסכול רב לאנשים המשתמשים בטכנולוגיות מסייעות.
  • אין להסתמך על צבע במסגרת הלינק, לדוגמה "לחץ על הצבע האדום כדי לעבור לאתר ….."
  • יש להשתמש בצורה נכונה בטייטל של הלינק במידה ומדובר בלינק שמעביר לעמוד או לאלמנט אחר באתר.
  • במידה ויש מספר רב של לינקים (כמו תפריט ראשי) יש לאפשר מנגנון עוקף המאפשר לגולש להגיע ישירות למרכז התוכן בדף.
  • יש לספק מרווח מתאים בין כל קבוצת לינקים כדי לא ליצור ערבוב בין המידע או הלינקים השונים.
  • אל תשתמש בתמונה כלינק. יש תמיד לצרף כותרת או תוכן רלוונטי בסמוך לתמונה המסביר לגולש לאן הוא עובר בעת לחיצה על התמונה עצמה.
  • אל תשתמשו במסגרת הלינק בשפות זרות יחד, כלומר החלטתם לתת לינק השתדלו שהלינק יהיה בשפה אחת ללא ערבוב של שפות. לרוב שימוש ביותר משפה אחת במסגרת הלינק עלול לגרום לתוכנה להקראת מסך לקרוא את הלינק בצורה שאינה נגישה ואף לגרום לגולש בלבול בעת הלחיצה עליו.

שתפו פוסט זה
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

פוסטים נוספים בנושא הנגשת אתרים

מאמר מפורט המסביר איך מנגישים אתר לאנשים עם מוגבלות

איך מנגישים אתר אינטרנט?

במאמר הבא החלטתי להתמקד בשאלה חשובה שנשאלת לא מעט פעמים בקרב בעלי חברות ועסקים רבים. השאלה (כפי שאתם מבינים מכותרת המאמר)

מעוניין שנבדוק עבורך האם האתר שלך נגיש?

השאר פרטים ואנו מבטיחים לחזור אליך בשעות הקרובות
web-a הנגשת אתרים

חזרו אליי בבקשה לגבי
נגישות באינטרנט