פרסום הסדרי נגישות פיזיים

פרסום הסדרי נגישות פיזיים במסגרת הצהרת נגישות באתר האינטרנט

בתקנות לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), תשע"ג 2013 ישנן מספר סעיפים המתייחסים לפרסום הסדרי הנגישות הפיזיים כחלק מהצהרת הנגישות הקיימת באתר.

במאמר הבא אפרט מהם הסדרי נגישות פיזיים ומדוע הם חלק חשוב ובלתי נפרד בעת הכנת הצהרת נגישות ופרסומה באתר האינטרנט.

ראשית, אנו נתייחס לשלושה נושאים עיקריים בהצהרת הנגישות:

  • פרסום התאמות הנגישות שבוצעו באתר האינטרנט בהתאם לדרישות התקן הישראלי ת"י 5568.
  • פרסום הסדרי הנגישות הפיזיים הקיימים לסניף או לעסק של נותן השירות.
  • פרסום פרטי רכז הנגישות של העסק ואת דרכי הפנייה השונים המאפשרים פניה מהירה אליו.

נושא הסדרי הנגישות הפיזיים הוא נושא חשוב ומהותי עבור אנשים עם מוגבלות. אנשים עם מוגבלות אשר מעוניינים להגיע לסניף או לעסק שלכם צריכים לדעת כיצד לעשות זאת. אי פרסום הסדרי נגישות הינו עבירה על מספר סעיפים המופיעים בתקנות לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות מכך שמנעת מהם את היכולת לדעת האם הם יכולים להגיע לרכוש את השירות שלכם.

אל תקלו ראש בפרסום הצהרת נגישות והסדרי הנגישות הפיזיים לעסק שלכם!

לפרסום הסדרי הנגישות והצהרת הנגישות באתר יש מספר מטרות חשובות:

  • לתת את המידע המלא (ככל שניתן) בנושא נגישות באתר לאנשים עם מוגבלות.
  • להציג את כל הסדרי הנגישות הפיזיים לסניף שהתקבלו על ידי מורשה נגישות השירות.
  • לאפשר לגולש ולבעל האתר להכיר את נושא הנגישות באינטרנט ולהציג לו מספר דגשים חשובים ומהותיים שטופלו במסגרת תהליך הנגשת האתר.
  • לפרסם את פרטי רכז הנגישות ואת דרכי ההתקשרות אליו כדי שאדם עם מוגבלות יכול לפנות אליו בצורה ישירה ומהירה.
  • להציג את הפטורים או האישורים הקיימים בנושא הנגשת האתר ועמידה בתנאי התקן הישראלי ת"י 5568.

להלן חלק מהשאלות שאני מפנה ללקוח לצורך כתיבת הסדרי הנגישות פיזיים בהצהרת נגישות:

  • האם הסניף ממוקם בקומת קרקע או בקומה אחרת? האם יש גישה באמצעות רמפה, מעלית רחבה ועוד..
  • האם בקרבת הסניף ישנם חניות המיועדות לחניית נכים, כמה חניות יש והיכן הם ממוקמות.
  • האם ישנה גישה לעגלות ולכיסאות גלגלים לסניף.
  • האם דלת הסניף רחבה ומאפשרת כניסה עם כיסא גלגלים.
  • האם הסניף מרווח ומאפשר התניידות קלה באמצעות כיסא גלגלים.
  • האם קיימת בסניף עמדת שירות נגישה הכוללת את ההתאמות הנגישות הנדרשות.
  • האם בדלפקי השירות בסניף קיימות לולאת השראה לציבור כבדי השמיעה.

לצורך קבלת הסדרי נגישות פיזיים בצורה מדויקת וברורה, אני ממליץ ליצור קשר עם מורשה נגישות שהיה אחראי על רישיון העסק או על נגישות הסניף ולבקש ממנו את ההסדרים הפיזיים הקיימים. במידה ואין ברשותכם מורשה נגישות שיכול לספק לכם את המידע, אתם מוזמנים לפנות אליי ואני אפנה אתכם למורשת נגישות שעובדת איתי שתוכל לתת לכם את כל המידע ואף לבצע סקר נגישות בעסק שלי.

אם ברשותכם מספר סניפים, יש להתייחס לכל סניף בנפרד ולפרסם את ההסדרים הפיזיים הקיימים בו.  כל סניף חייב לכלול את הכתובת המלאה ופירוט מקיף של כל הסדרים הפיזיים המתייחסים לאותו סניף ספציפי. מומלץ גם להוסיף איש קשר בכל סניף שניתן לפנות אליו בצורה ישירה באמצעות האתר.

לסיכום: פרסום הסדרי נגישות פיזיים זה חלק בלתי נפרד מהצהרת נגישות כמופיע בתקנה 34 ו-35 לתקנות לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. כל בעל עסק הנותן שירות ציבורי מחויב להכין הצהרת נגישות מלאה ותקינה ולפרסם אותה לקהל הרחב בכל האמצעים המקובלים העומדים לרשותו. הצהרת הנגישות הכתובה בצורה תקינה מאפשרת לאדם עם מוגבלות לצרוך את השירותים שלכם בצורה טובה ונוחה יותר, דבר המשפיע רבות על שמו הטוב של העסק ועל הכנסותיו.

יש לכם שאלות בנושא כתיבת הצהרת נגישות או הוספת הסדרים פיזיים להצהרה שהכנתם? מוזמנים לפנות אליי ואני מבטיח להשיב לכם תוך מספר שעות.

מידע המופיע במאמר זה הינו לידע כללי ואינו מהווה כעצה או יעוץ משפטי. בכל נושא משפטי כזה או אחר אני ממליץ להתייעץ עם עורך דין

שתפו פוסט זה
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

פוסטים נוספים בנושא הנגשת אתרים

יצירת פוקוס TABINDEX

יצירת פוקוס באמצעות TABINDEX

במקרים רבים ישנם אלמנטים קליקביליים (לחיצים) או אזורים חשובים שצריך לתת אפשרות למשתמש לנווט אליהם בעת לחיצה על הכפתור TAB

מעוניין שנבדוק עבורך האם האתר שלך נגיש?

השאר פרטים ואנו מבטיחים לחזור אליך בשעות הקרובות
web-a הנגשת אתרים

חזרו אליי בבקשה לגבי
נגישות באינטרנט