fbpx

תפריט

איך מוסיפים ALT TEXT (טקסט חלופי) לתמונת מוצר Shopify

המדריך הבא הינו מדריך מקיף שמטרתו להציג בפניכם כיצד אתם יכולים להוסיף טקסט חלופי (ALT TEXT) לתמונות מוצר בחנות המקוונת שלכם המבוססת מערכת שופיפיי Shopify.

במדריך זה, נעבור יחד, צעד אחר צעד כיצד עליכם להזין טקסט חלופי לכל תמונת מוצר שאותה אתם מעלים לאתר המכירות שלכם. שימו לב שמלבד נושא הנגישות, ישנה חשיבות עליונה להוספת טקסט אלטרנטיבי מבחינת חווית משתמש וקידום אתרים אורגני SEO.

מהו ALT TEXT?

 ALT TEXT או טקסט חלופי, הוא טקסט קצר המוצג "מאוחרי" התמונה כאשר היא אינה ניתנת להצגה בשל מוגבלות המשתמש (לדוגמה משתמש עיוור) או בשל חיבור אינטרנט נמוך שאינו מאפשר הצגת התמונה בצורה תקינה

טקסט חלופי זה משמש במגוון מקרים, ביניהם:

  • התאמת המידע לתוכנות להקראת מסך: אנשים עם מגבלת ראיה המשתמשים בתוכנות להקראת מסך מסתמכים על הטקסט החלופי שהוזן לכל תמונה ותמונה. בעת שהתוכנה להקראת מסך מגיעה לאותה תמונת מוצר, המידע שהזנו ב- ALT TEXT ישמע בצורה ברורה למשתמש וככה הוא יוכל להבין את תוכן התמונה.
  • טעינת תמונות איטית: במקרה של חיבור אינטרנט איטי, ALT TEXT ייטען במקום התמונה, מה שמקצר את זמן הטעינה הכולל של הדף וככה ישפר את חווית המשתמש גם במקרים שהחיבור לאינטרנט שלו אינו יציב.
  • שימוש בדפדפנים ישנים: דפדפנים ישנים יותר עשויים שלא להציג תמונות בצורה נכונה, והטקסט החלופי מאפשר להם להציג תיאור קצר של התמונה גם אם התמונה אינה מוצגת במלואה.

חשיבות הוספת ALT TEXT:

הוספת ALT TEXT (טקסט חלופי) לתמונות מוצר באתרי מכירות Shopify חשובה מסיבות רבות, להלן הסיבות המרכזיות:

  • נגישות התמונה לכלל המשתמשים: טקסט חלופי הופך את המוצרים שבחנות ואת החנות עצמה לנגישה יותר עבור אנשים עם מוגבלויות ראייה.
  • קידום אתרים אורגני SEO: Google ומנועי חיפוש אחרים משתמשים ב- ALT TEXT כדי להבין את תוכן התמונה, מה שיכול לשפר את הסיכויים להופיע בתוצאות חיפוש רלוונטיות במיקומים גבוהים יותר.
  • שיפור חווית המשתמש בעת האצת הזמן הנדרש לטעינת העמודים באתר: ALT TEXT קטן משמעותית מתמונה, ולכן ייטען מהר יותר, מה שמשפר את חווית המשתמש ואת היכולת שלו להבין בדיוק מהי התמונה גם אם היא נטענה חלקית.
 

הוספת ALT TEXT (טקסט חלופי) באתרי מכירות Shopify:

הוספת טקסט חלופי לתמונות מוצר ב-Shopify היא תהליך פשוט ומהיר:

  1. עריכת המוצר: היכנסו למערכת הניהול של Shopify, עברו לתפריט "Products" ובחרו את המוצר שאליו ברצונכם להוסיף את הטקסט החלופי.
  2. גללו מטה עד שתבחינו בתמונת המוצר.
  3. לחצו על הכפתור EDIT המופיע בעת ריחוף מעל התמונה
  4. לחצו על האפשרות ADD ALT TEXT המופיע בצבע תכלת מצד ימין של המסך.
  5. הזינו את הטקסט החלופי המתאים ביותר לתמונת המוצר המופיעה במסך. יש להזין הזינו תיאור קצר ומדויק של התמונה.
  6. שמירת המידע: לחצו על "שמירה" כדי לשמור את הטקסט החלופי והשינויים שבוצעו.

 

טיפים לכתיבתALT TEXT (טקסט חלופי) בצורה יעילה:

  • השתמשו במילות מפתח רלוונטיות: ודאו שהטקסט חלופי שלכם מכיל מילות מפתח רלוונטיות למוצר ולקטגוריה שלו. זה יעזור למנועי חיפוש להבין טוב יותר את תוכן התמונה ולשפר את סיכוייכם להופיע בתוצאות חיפוש רלוונטיות.
  • שמרו על מידע ברור ובהיר: המידע בטקסט חלופי צריך להיות קצר, ברור ותמציתי. השתמשו במשפטים קצרים וקלים להבנה.
  • תיאור מדויק: ודאו שהטקסט החלופי מתאר בצורה מדויקת את התמונה. הימנעו משימוש בכמה שפות, בשפה מעורפלת או שאינה ברורה.
  • טקסט חלופי ייחודי לכל תמונה: לכל תמונה צריך להיות טקסט חלופי ייחודי משלה. הימנעו משימוש באותו ALT TEXT לכל תמונות המוצרים.
שתפו מאמר זה ברשתות החברתיות

מאמרים נוספים בנושא הנגשת אתרים

מאמרים נוספים בנושא
הנגשת אתרים

מעוניין שנבדוק עבורך האם האתר שלך נגיש?

השאר פרטים ואנו מבטיחים לחזור אליך בשעות הקרובות
web-a הנגשת אתרים

חזרו אליי בבקשה לגבי
נגישות באינטרנט

מוזמנים גם לפנות אלינו בנייד שמספרו: 053-2711171 ואנו נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת