fbpx

תפריט

אתר נגיש הוא אתר מקודם יותר בגוגל

כן, אתר נגיש הוא בהחלט אתר בעל פוטנציאל גדול ורחב להופיע במיקומים גבוהים יותר במנוע החיפוש גוגל.

כלומר, הנגשת אתר האינטרנט של העסק שלכם ישפיע בצורה דיי מובהקת על המיקום האורגני של האתר שלכם במנוע החיפוש.

בהמשך המאמר נסביר לכם למה אתר נגיש הוא אתר מקודם יותר ומהם הפרמטרים העיקריים שקובעים על מיקומכם בתוצאות החיפוש של גוגל.

אתר נגיש, מה זה אומר?

אתר נגיש זהו אתר אשר עבר תהליך מקיף של הנגשת אתרים לאנשים עם מוגבלות.

במסגרת תהליך הנגישות לאתר האינטרנט מטפלים בצורה ברורה ואיכותית במספר נושאים עיקריים:

  • הוספת כתוביות לסרטוני וידאו.
  • הוספת ALT מתאים לכל תמונה
  • סידור כותרות והנגשת המסמכים בהתאם לתקנות הנגישות.
  • שימוש נכון בקישורים לצורך שיפור חווית המשתמש.
  • שימוש בתפריט מתאים בתאם לחשיבות הנושאים באתר.
  • התאמת הקוד לתוכנה להקראת מסך.
  • שיפור השימוש באתר באמצעות ניווט במקלדת.
  • שימוש בתוכן עניינים או תפריטים משינים לשיפור חווית הגלישה בקרב אנשים עם מוגבלות.

רוב הסיכויים שאם אתה משפר את הנגישות באתר שלך, סביר להניח שאתה מכסה את הבסיס שלך לאופטימיזציה של האתר, שחלק מהתהליך הוא ביצוע נגישות ו- SEO יחד.

התאמת האתר לאנשים עם מוגבלות ולמנוע החיפוש גוגל

ברגע שאנחנו מבצעים את כל התהליכים הרשומים מעלה אנחנו בעצם מתאימים את האתר לאנשים עם מוגבלות ולמנועי החיפוש.

הרי חשבו על זה, ברגע שאתר מותאם יותר לתוכנה להקראת מסך המתופעלת על ידי אנשים עם לקות ראייה או אנשים עיוורים והאתר מותאם יותר מבחינת תוכן, תמונות, ALT ועוד.. הוא בהחלט ברור וקריא יותר לגוגל. הרי גוגל סורק את האתר מלמעלה עד למטה וקורא את התוכן הנמצא בו בצורה טובה וברורה יותר מה שמאפשר לו להציג את האתר שלכם במנועי החיפוש במיקום גבוה יותר.

אפשרות פרסום השירותים שלכם לקהל רחב יותר

לפי נתונים שפורסמו לאחרונה, יותר ממיליון וחצי אנשים בישראל סובלים ממוגבלות. תחשבו שחלק מהם לא יכולים באמת לרכוש שירותים או לגלוש בקלות באינטרנט במספר רב של אתרים. כל אתר שאינו נגיש ואינו מותאם לטכנולוגיות השונות שהם משתמשים בעצם גורם לגולש לצאת מהאתר ולחפש אתר אחר שיהיה לו יותר נוח לגלוש בו.

ברגע שאתה מנגיש את האתר שלך לאנשים עם מוגבלות אתה נהנה מחשיפה רחבה יותר לקהל פוטנציאלי שעד כה לא יכל לרכוש או להנות מהתוכן שאתה מפרסם באתר האינטרנט העסקי שלך.

כמו למשל אנשים המשתמשים בתוכנות שונות להקראת מסך. אתר שאינו מותאם לשימוש בתוכנה להקראת מסך אנשים עיוורים או אנשים עם לקות ראיה אינם יכולים להשתמש בו, הוא מבחינתם אתר לא נגיש מה שהופך את העסק ללא נגיש (מבחינתם כמובן). הם מרגישים מתוסכלים והאמון שלהם באותו העסק יורד למדיי עד לרמת אפסית. התוכנות להקראת מסך עובדות דיי דומה לסורקים של מנועי חיפוש, סומכים על המידע המצוין באתר ובקוד שלו כדי לקבוע את המבנה ואת ההקשר של מה שהם סורקים. החפיפה שבה סורקי החיפוש מחפשים ומפרשים לעומת מה שקוראי המסכים מחפשים ומפרשים היא זהה. ישנה חפיפה ברורה ומוחלטת בין קריאת האתר על ידי תוכנה להקראת המסך לבין קריאת האתר על ידי העכבישים של מנועי החיפוש.

שיפור חווית המשתמש לכלל הגולשים

כן, שיפור חווית המשתמש לכלל הגולשים על ידי ביצוע מספר פרמטרים עיקריים בעת הנגשת אתר האינטרנט שלכם. לאחר שתסיימו את התהליך אנשים רבים יוכלו לרכוש את השירותים שלכם בקלות יותר, יהיה להם נוח יותר לרכוש אותם והכי חשוב הם בטוח ימליצו לחבריהם להיכנס לאתר שלכם ולראות את מה שאתם מפרסמים.

סידור נכון של הכותרות, מאמרים והתוכן שלכם באתר יעניק חוויה מושלמת לגולשים שלכם.

עיצוב נוח של האתר שלכם בצורה נגישה מעניק נראות טובה יותר לאתר, מפורטת יותר ומותאמת גם לאנשים מבוגרים שאינם סובלים ממוגבלות מסוימת.

כתיבת הצהרת נגישות נכונה ומעודכנת באתר

לפני שאנשים עם מוגבלות רוצים לבוא לעסק שלכם הם בודקים באתר את הסדרי הגישה שלכם, מיקום העסק והאם הם יכולים להתנייד בתוך העסק שלכם בקלות ובנוחות. כתיבת הצהרת נגישות נכונה באתר האינטרנט של העסק שלכם תאפשר להם לדעת במהירות האם כדאי להם להגיע אליו. קחו לדוגמה אדם שמתנייד בכיסא גלגלים, חשוב לו לבדוק האם יש לו גישה עם כיסא גלגלים לתוך העסק שלכם, האם יש לו חניית נכים בסמוך עליו, האם השירותים שלו נגישים ועוד..

הצהרת הנגישות היא חלק בלתי נפרד וחשוב במיוחד בעת ביצוע הנגשת אתר אינטרנט ויש לפרסם אותה בצורה הברורה והמקיפה ביותר.

לסיכום המאמר בנושא הנגשת האתר וקידומו במנוע החיפוש גוגל.

מעבר ליתרון המשמעותי שהנגשת האתר שלכם מעניק לכם, ישנה חשיבות עליונה בקרב אנשים עם מוגבלות. אתם בעצם מעניקים לאנשים עם מוגבלות את היכולת לגלוש באתר שלכם בצורה מהנה, בטוחה וקלילה מה שגורם לכם לתרום לקהילה ולהיות בעלי עסקים מתחשבים יותר לכלל האוכלוסייה. בעצם בעת סיום התהליך מתבצע מצב של WIN WIN לשני הצדדים, גם אתם נהנים מקידום בגוגל וחשיפה רחבה יותר לקהל פוטנציאלי חדש שלא פניתם אליו עד כה וגם אתם עושים משהו טוב לחברה הישראלית.

שתפו מאמר זה ברשתות החברתיות

מאמרים נוספים בנושא הנגשת אתרים

מאמרים נוספים בנושא
הנגשת אתרים

מעוניין שנבדוק עבורך האם האתר שלך נגיש?

השאר פרטים ואנו מבטיחים לחזור אליך בשעות הקרובות
web-a הנגשת אתרים

חזרו אליי בבקשה לגבי
נגישות באינטרנט

מוזמנים גם לפנות אלינו בנייד שמספרו: 053-2711171 ואנו נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת