fbpx

תפריט

הנקודות החשובות בעת בניית אתר מכירות נגיש

הרצון העז הקיים היום בקרב עסקים שונים להנגיש את אתר המכירות שלהם לאנשים עם מוגבלות מאפשר להם להתאים את האתר לשימושם של אותם אנשים בצורה הטובה ביותר עם שילוב של מכירה ושיווק לקהל יעד שלא נחשף למוצרים שלהם עד היום. מלבד הרצון של אותם בעלי אתרי מכירות להנגיש את המידע באתר שלהם ישנו גם תקן המחייב אותם לבצע את ההתאמות הנדרשות לאנשים המשתמשים בטכנולוגיות מסייעות, מה שאומר שמלבד הרצון הטוב ישנה גם חובה בחוק.

עבור בעלי עסקים רבים המוכרים את המוצרים שלהם באתרי מכירות המשלבים מערכות מתקדמות ביצירת מסחר אלקטרוני, לא תמיד ברור מה ניתן או צריך לעשות בכדי להנגיש אתר מכירות לכמה שיותר הקונים. לאור מצב זה, ייתכן שחלק מבעלי העסקים הקטנים והגדולים לא מבינים כיצד לתכנן את האתר שלהם בצורה נגישה.

במאמר הבא אסביר מספר דברים שחשוב ליישם ולתכנן בעת הקמת אתר מכירות נגיש לאנשים עם מוגבלות.

החשיבות הרבה להנגשת אתרי מכירות ועסקים המשווקים באמצעות האינטרנט

לאתרי מכירות ועסקים בתחום המסחר אלקטרוני יש סיבות טובות להנגיש את האתרים שלהם לאנשים עם מוגבלות

ראשית, זה דבר שאינו מורכב לעשותו ולאחר שביצעתם זאת רוב העבודה כבר מאחוריכם.  עסקים צריכים לשאוף להנגיש בצורה הטובה ביותר כדי להבטיח שכל הלקוחות הפוטנציאליים יוכלו למצוא מוצרים, לעסוק בתוכן ולחוות חווית משתמש טובה.

שנית, מתן חוויית קנייה טובה ומהנה ללקוחות רבים אמורה להוביל למכירות נוספות ובתקווה עקב כך גם לרווחים עסקיים נוספים. כאשר לקונים חוויית קנייה טובה יותר, ייתכן שהם יבצעו רכישות נוספות וימליצו לחבריהם לקנות גם באתר.

שלישית, אם לא די במוניטין ובמכירות נוספות, היה מספר רב של תביעות חדשות לאתרי מכירות שאינם נגישים בהתאם לתקן הישראלי. הנגשת האתר גם תאפשר לכם להרוויח יותר וגם תמנע ממכם לקבל תביעות או תלונות בנושא נגישות האתר

עיצוב נכון, נגיש וקל לתפעול

אחד הדברים הבסיסיים בכל אתר אינטרנט מכירתי הוא העיצוב של המוצרים, הקטגוריות, דף הבית והכן הלאה. העיצוב חייב להיות בנוי במבנה ובנראות שלו. שילוב של תמונות או מידע רב במקום אחד בצורה מהירה שאינה נגישה לאנשים עם מוגבלות מהווה מכשול גדול בקריאת המידע ובחשיפה למוצרים השונים הקיימים באתר. אני בטוח ששמתם לב שבתקופה האחרונה בעלי אתרים רבים מעדיפים לבנות ולעצב אתר מכירות נקי, לבן וברור שכולל תפריט מסודר וקל לניווט. כל הנושא של הקמת אתר נקי הוא חלק משיפור חווית המשתמש מביצוע התאמת נגישות של האתר.

עצבו את האתר שלכם בצורה נקיה וקלה לתפעול לשימוש. השתדלו להשתמש בשמות מוצרים מובנים בשפה העברית, תפריט נוח לניווט ומידע מפורט ככל שניתן בכל חלקי אתר המכירות הנגיש שברשותכם.

אתר מכירות או אפליקציה צריכים להתמקד בנגישות לאנשים עם לקות קוגניטיבית, שמיעתית, פיזית וכן הלאה וכל זה בהתאם לתקנות הנגישות שפורסמו על ידי ארגון התקינה הבינלאומי W3C.

ניווט קל באתר

עבור חלק מהמבקרים באתר ניווט יכול להוות אתגר משמעותי. אחד הדברים החשובים ביותר שמפתחי אתרי מכירות יכולים לעשות זה להבטיח שניתן יהיה לנווט באתר באמצעות מקלדת בלבד. כמו כן, אל תטילו מגבלות או תזוזות משמעויות בתוכן או בתמונות שנמצאות באתר. תן למשתמשים להימשך זמן רב ככל שהם צריכים לנווט או למלא טפסים. לבסוף, כלול תוויות טופס ברורות והגיוניות.

השתמשת בסרטון? וודא שהוא נגיש!

בעלי אתרים רבים משתמשים בסרטון כדי להעביר מסר מסוים עבור מוצר או קטגוריה. הסרטון חייב להיות נגיש ולכלול כתוביות מתאימות. כל סרטון שאתם מעלים חייב לעבור בדיקת נגישות והתאמה למבנה האתר כדי שהגולש יוכל להגיע אליו בכל האמצעים העומדים בפניו.

השתמשו בטקסט אלטרנטיבי מתאים לתמונות המוצרים

הנחיות תקן הנגישות לאתרי אינטרנט אומר שיש להשתמש בתכונת  טקסט אלטרנטיבי  alt של תג img כדי להעביר את משמעות התמונה. באתרי מכירות זה בעל חשיבות עליונה מכיוון שאתם מוכרים מוצרים ותמונת המוצר היא חלק חשוב ובלתי נפרד מהאתר. חשוב גם להוסיף טקסט אלטרנטיבי  משולב מילות מפתח לצורך קידום אורגני בגוגל.
אם לא ניתן לתאר בקלות תמונה או גרפיקה במאה תווים (שזה הכי הרבה תווים שניתן להכניס) יש ספק תיאור טקסט או כיתוב המקושר למסר הגרפי המופיע בתמונה.

השתמש בצבעים בניגוד חזותי מתאים

צריכה להיות רמת ניגודיות גבוהה בין אלמנטים מסוימים והרקע שלהם. טקסט שחור על גבי לבן (לדוגמה). יחס ניגודיות 4.5: 1 יהפוך את הטקסט הרגיל לנגיש להרבה יותר.

הקישורים צריכים להיות מפורטים וברורים למשתמש

קישורי אינטרנט צריכים להתבצע בצורה חכמה ומפורטת. קישורים כמו "לחץ כאן" או "קרא עוד" אינן מספקות מספיק מידע לגולש והם עלולים לגרום לו ללחוץ למרות שזה לא מה שהוא חיפש.

הפוך את המסמכים הניתנים להורדה לנגישים מדי

כאשר האתר שלך מציע הורדות, כמו מסמכי מפרט מוצרים יש לוודא שגם המסמכים עצמם נגישים.

ניתן להכין קבצי PDF נגישים, אך נדרשת הכנה מתאימה לפני שמירה הקובץ כמסמך PDF. יש לבצע את תהליך הנגשת המסמך בצורה מלאה ובהתאם למדריך להנגשת מסמכים שפרסמתי באתר.

שתפו מאמר זה ברשתות החברתיות

מאמרים נוספים בנושא הנגשת אתרים

מאמרים נוספים בנושא
הנגשת אתרים

מדריך להנגשת תכנים באתר Shopify

הנגשת תכנים באתר Shopify

לאחר תקופת הקורונה, בעלי עסקים רבים החליטו לשווק את המוצרים שלהם באמצעות אתרי מכירות אונליין הזמינות בכל זמן ובכל מקום.

מעוניין שנבדוק עבורך האם האתר שלך נגיש?

השאר פרטים ואנו מבטיחים לחזור אליך בשעות הקרובות
web-a הנגשת אתרים

חזרו אליי בבקשה לגבי
נגישות באינטרנט

מוזמנים גם לפנות אלינו בנייד שמספרו: 053-2711171 ואנו נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת