fbpx

תפריט

האינטרנט אינו נגיש לאנשים עיוורים

במחקר שבוצע בשנת 2019 על ידי חברת תוכנה אמריקאית מובילה בתחום הנגישות באינטרנט נצפה כיצד רשת האינטרנט במצבה הנוכחי אינה תואמת ואינה נגישה לאנשים עם מוגבלות.

במסגרת המחקר נערכו מספר רב של רעיונות עומק עם מבוגרים אמריקאים עיוורים ואנשים עם לקות ראיה חמורה. המחקר הציג באופן חד וברור כי יותר מ-70% מאותם אנשים נוטשים את אתר האינטרנט שאליו הם מגיעים מהסיבה שהוא אינו מונגש עבורם ואינם יכולים לגולש ולנווט בו בצורה תקינה. אותם אנשים גם הוסיפו וציינו כי במידה והם היו חייבים לצרוך את השירות מאותו מקום או אתר ספציפי, הם היו יוצרים קשר עם שירות הלקוחות מאותה סיבה ומנסים לצרוך את השירות בצורה טלפונית. לרוב המענה היה חלקי ואף מאוחר מדיי עבורם מה שגרם להם לתסכול רב.

במסגרת המחקר, נסרקו מאות אתרים בקטגוריות המסחר האלקטרוני, אתרי שירותים, אתרים חדשותיים ואתרים של מועצות מקומיות.

במחקר נבדקו עשרה אתרי חדשות מובילים בתחום ושבעה מתוכם היו עם בעיות נגישות מורכבות אשר גורמות לגולש העיוור פשוט לנטוש את הדף.

רק באחד מכל שלושה אתרים שנבדקו מופיעים פרטי יצירת קשר בצורה ברורה ומובנת לקהל העיוורים. אותם עיוורים שמעוניינים לפנות לעזרה נתקלים בבעיות נגישות רבות גם לצורך יצירת קשר בסיסית עם בעלי האתר.

המחקר הציג באופן חד וברור כי המצב הנוכחי לא יכול להימשך ככה וכי כל עסק או אתר אינטרנט המשווק את עצמו ברשת חייב לבצע את התאמות הנגישות הנדרשות בהתאם לתקן וכך לאפשר לאותם אנשים עיוורים לצרוך את שירותיו בצורה קלה, מהירה ובהתאם לשביעות רצונם.

נגישות לאינטרנט מתייחסת ליכולתם של אנשים עם מוגבלות לאסוף באופן עצמאי מידע, לבצע עסקאות ולתקשר באמצעות האינטרנט. רוב משתמשי האינטרנט עם לקות הראייה מסתמכים על טכנולוגיות מסייעות כמו קוראי מסך או מערכות מתקדמות המגדילות את המסך כדי להפוך את אותם אתרים ניתנים לתפעול. עם זאת, טכנולוגיות מסייעות אלו מחייבות את בונה האתרים לבצע התאמות נגישות בסיסיות מתוך מחשבה על מבנה האתר והתאמתו לממשק עם טכנולוגיה מסייעת, על מנת להעביר מידע בצורה מדויקת ומובנת.

חסמי נגישות קריטיים יכולים להשתנות בין ענפים מסוימים המשווקים באמצעות רשת האינטרנט. במסחר אלקטרוני למשל, ישנן בעיות הכוללות אזורי מוצרים שאינם נגישים, טפסים לא מותאמים או טקסט אלטרנטיבי של תמונות שאינו תואם לתמונה. דוגמה נוספת הם אתרי החדשות שכוללים אלפי תכנים שונים ומשתנים שלרוב מוצגים בצורה עמוסה שאינה היררכית ומתאימה לקורא מסך. העומס והחוסר סדר הזה הקיים באותם אתרים חדשותיים מונע ממשתמשים רבים להבין את הידיעה, גם לכאלה שאינם סובלים ממוגבלות מסוימת.

לסיכום: באופן חד משמעי ניתן להבין כי רוב אתרי האינטרנט בארץ ובעולם אינם נגישים לאנשים עם מוגבלות. הרבה בעלי עסקים מבצעים את תהליך ההנגשה רק כי הם חייבים ורק כי מישהו פנה אליהם בתלונה שהאתר לא נגיש. תבינו, נושא הנגשת האתר הוא חשוב והכרחי לצורך הפיכת העולם האינטרנטי לזמין יותר ונוח יותר לכולם.

שתפו מאמר זה ברשתות החברתיות

מאמרים נוספים בנושא הנגשת אתרים

מאמרים נוספים בנושא
הנגשת אתרים

מדריך המכיל טיפים להנגשת אתר וויקס בעת תכנון או בניה של אתר וויקס

הנגשת אתר וויקס

מדריך מיוחד הכולל טיפים להנגשת אתר וויקס והתאמתו לתקנות הנגישות באינטרנט להנגשת אתר אינטרנט ישנם יתרונות רבים בניהם יתרונות חברתיים,

מעוניין שנבדוק עבורך האם האתר שלך נגיש?

השאר פרטים ואנו מבטיחים לחזור אליך בשעות הקרובות
web-a הנגשת אתרים

חזרו אליי בבקשה לגבי
נגישות באינטרנט

מוזמנים גם לפנות אלינו בנייד שמספרו: 053-2711171 ואנו נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת