fbpx

תפריט

האתגרים העומדים בפני עסקים קטנים בהנגשת אתר

עולם הדיגיטל הפך לחלק בלתי נפרד מחיינו, ועסקים קטנים רבים תלויים בנוכחות אינטרנטית חזקה כדי להתקיים ולהצליח בסביבה התחרותית שבה אנו חיים.
עם זאת, עבור עסקים קטנים, הנגשת אתרים והנגשת אפליקציות יכולה להוות אתגר משמעותי הן מבחינה טכנית והן מבחינת משאבים מוגבלים העומדים לרשות העסק.

האתגרים העיקריים בהנגשת אתרי אינטרנט:

  • עלות הנגשת האתר: פתרונות הנגשה מקצועיים יכולים להיות יקרים, מה שעלול להוות נטל משמעותי על תקציבם של עסקים קטנים. עלות הנגשת אתר אינטרנט מכירתי לדוגמה, יכול להגיע לעשרות אלפי שקלים.
  • חוסר ידע טכני: הנגשת אתרים ואפליקציות דורשת ידע טכני ספציפי, שאינו תמיד זמין אצל צוותים קטנים. כיום, אין הרבה מנהלי אתרים שמכירים את כל תקנות הנגישות ויודעים כיצד עליהם לבנות או לתחזק אתר אינטרנט נגיש.
  • אי הבנת דרישות התקן הישראלי: בעלי עסקים ואנשי מקצוע רבים אינם מכירים את החוקים והתקנות בנוגע לנגישות דיגיטלית. חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות קובע כי כל אתר אינטרנט חייב להיות נגיש לכל אדם, כולל אנשים עם מוגבלויות.
  • חוסר מודעות לתקנות הנגישות: רבים מעסקים קטנים אינם מודעים לחשיבות הנגישות הדיגיטלית או להשלכות של אי-עמידה בדרישות התקן הישראלי 5568. מחקרים שונים בעולם הראו כי רק אחוז בודד של בעלי עסקים קטנים מודעים לתקנות הנגישות באתרי אינטרנט ואף בעולמות הנגישות הפיזית.

השלכות בגין אי-הנגשת אתרי אינטרנט:

  • צמצום קהל לקוחות פוטנציאלי: אנשים עם מוגבלויות מהווים חלק ניכר מהאוכלוסייה בישראל. אי-הנגשת אתר אינטרנט או אפליקציה עלולה לגרום לאובדן קהל יעד ספציפי והעצמת המתחרים העסקיים שלכם שכן הנגיש את האתר.
  • פגיעה במוניטין העסקי: אי-הנגשה עלולה לפגוע במוניטין של העסק ולגרום לו להיראות כלא חברתי ושאינו דואג לאוכלוסיית המשתמשים עם מוגבלויות.
  • תביעות וסוגיות משפטיות: עסקים שאינם עומדים בתקנות הנגישות עלולים להיות חשופים לתביעות משפטיות מצד אנשים עם מוגבלויות.

פתרונות אפשריים לבעלי עסקים קטנים:

  • יצירת קשר עם יועץ נגישות מומחה לאתרי אינטרנט: ניתן למצוא יועצים המומחים בהנגשת אתרים ואפליקציות שיבנו עבורכם תהליך הנגשה מתאים לסוג העסק ולתקציב שאותו תרצו להשקיע. יועצים אלו יכולים לסייע לכם בבניית תוכנית להנגשת כל המערכות הדיגיטליות שברשותכם, יישום פתרונות טכנולוגיים וניטור התקדמותכם לאורך השנים.
  • השתתפו בהכשרות והדרכות בעולמות הנגישות: קיימות הדרכות והכשרות רבות בנושא נגישות דיגיטלית, כגון נגישות לאתרי אינטרנט, הנגשת מסמכים ועוד. ערוץ ה- Youtube שלנו מכיל מאות סרטוני וידאו שבהם אנו מציגים לכן מגוון רחב של נושאים חשובים שאתם יכולים ליישם באופן עצמאי באתר האינטרנט שלכם. ערוץ היוטיוב שלנו: נגישות דיגיטלית, הנגשת אתרים ומסמכים

טיפים נוספים להנגשת אתרים ואפליקציות עבור עסקים קטנים:

  • התחילו בקטן: התחילו בהנגשת האזורים החשובים והחשופים ביותר לקהל הרחב. ככל שהעמוד או המידע חשוף יותר ונכנסים אליו מבקרים רבים יותר, ככה הסיכון הוא גבוה יותר. שימו לב שבסוף תהליך ההנגשה עליהם לוודא שכל אתר האינטרנט שלכם נגיש.
  • המשיכו לשמור על רמת הנגישות של האתר שלכם גם לאחר הנגשת האתר במלואו: רכשו את שירותיו של יועץ נגישות לאתרי אינטרנט שידע לסייע לכם לאורך כל תהליך ההנגשה ולאחריו. שמירה רציפה על רמת נגישות מתאימה באתר האינטרנט שלכם יכולה לחסוך לכם אלפי שקלים בעתיד.
  • חפשו אחר פתרונות גמישים שיתאימו לסוג העסק ולתקציב שלכם: קיימים היום מספר פתרונות נגישות לאתר האינטרנט שלכם. חלקם אף זולים במיוחד. שימו לב שבעת שאת בוחרים בכלי אוטומטי כלשהו כגון תוסף נגישות, אתם עדיין יכולים להיות חשופים לסוגיות חברתיות ולתביעות משפטיות. ההמלצה היא לחשוב בצורה יצירתית ולראות כיצד אתם יכולים להגיע לרמת הנגישות הנדרשת בישראל בצורה מקיפה ובעלות המתאימה ביותר עבורכם.
  • עקבו אחרי מומחה להנגשת אתרים: אנו ממליצים לכם לעקוב אחרי הבלוג שלנו ולקבל ידע יקר וחשוב בעת ניהול שוטף של אתרי האינטרנט או האפליקציות שברשותכם. בעלי עסקים קטנים יכולים לחסוך כסף רב בעת ביצוע התאמות נגישות בצורה עצמאית.

נושא הנגשת אתרים ונגישות אפליקציות הינו חשוב לכל עסק קטן, בינוני או גדול. על ידי שימוש בפתרונות פרקטיים וברי השגה, עסקים קטנים יכולים להפוך את התוכן הדיגיטלי שלהם לנגיש לכולם וליהנות מפניה לקהל יעד נוסף ושקט נפשי לאורך זמן.

מידע זה אינו מהווה ייעוץ או עצה משפטית, בכל נושא משפטי יש להתייעץ עם עורך דין.

שתפו מאמר זה ברשתות החברתיות

מאמרים נוספים בנושא הנגשת אתרים

מאמרים נוספים בנושא
הנגשת אתרים

האם ניתן להנגיש אתר וויקס

האם ניתן להנגיש אתר וויקס

במערכות הדיגיטליות המתקדמות של ימינו, ההכרח להבטיח נגישות באתרי אינטרנט הינו בעל חשיבות עליונה עבור עסקים, חברות וארגונים המחויבים להגיע

מעוניין שנבדוק עבורך האם האתר שלך נגיש?

השאר פרטים ואנו מבטיחים לחזור אליך בשעות הקרובות
web-a הנגשת אתרים

חזרו אליי בבקשה לגבי
נגישות באינטרנט

מוזמנים גם לפנות אלינו בנייד שמספרו: 053-2711171 ואנו נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת