fbpx

תפריט

הבסיס לאתר נגיש

תהליך הנגשת אתר או בנייה של אתר נגיש בהתאם לתקן מתמקד בעיקר באופן בו אדם עם מוגבלות יכולת לגשת לאתר האינטרנט, לאפליקציה או למערכת האינטרנטית בצורה טובה ולצרוך את השירותים כמו שאדם ללא מוגבלות יוכל לצרוך אותם, הכוונה היא ליצור שיוון באופן צריכת השירותים ככל שניתן בין אדם עם מוגבלות לאדם ללא מוגבלות. בעת ביצוע נגישות באתר יש להתייחס רבות למבנה האתר, הנראות שלו והאופן שבוא בעל האתר מציג את התוכן והמידע אודות השירותים שהעסק שלו מציע.

הטמעת תהליכי נגישות באתר האינטרנט

אתרים נגישים מציגים מידע בצורה מגוונת בהתאם למשתמשים השונים. המידע יכול להופיע כטקסט, צלילים, סרטוני וידאו, תמונות ועוד. לכל האמצעים הללו מטרה אחת: להעביר את המסר המופיע באתר בצורה הטובה והברורה ביותר לכלל המשתמשים בו. לכל אלמנט ואלמנט ישנם דרכי התייחסות שונים בכדי להתאים אותם לטכנולוגיות המסייעות השונות כגון: תוכנות להקראת מסך או ניווט באמצעות המקלדת. החשיבה בשילוב מספר פרמטרים שונים היא נכונה והכרחית המאפשרת לאנשי עם מוגבלות לגשת למידע בצורה הטובה והמתאימה ביותר עבורם. אם זאת חשוב לזכור שיש לבצע לכל אלמנט את התאמות הנגישות הנדרשות בהתאם לצרכיי המשתמש.

אתר נגיש הוא חובה ולא זכות!

על ידי התאמת האתר שלך לאנשים עם מוגבלות ולתקן הנגישות באינטרנט אתה מבטיח כי כל הגולשים או הלקוחות הפוטנציאליים שלך, בניהם אנשים עם מוגבלות יוכלו להנות מחוויית משתמש מהנה באתר תוך כדי אפשרות לגשת בקלות למידע המפורסם. ברגע שאתה מבצע תהליכי נגישות שונות הכוללות שיטות עבודה מומלצות התואמות לתקנות הנגישות, אתה משפר את אופן השימוש באתר שלך לכלל המשתמשים.

ארגון התקינה הבינלאומי לנגישות באינטרנט W3C מציין כי התאמת האתר להנחיות הנגישות משפרות את אופן השימוש באתר לכלל האוכלוסייה, נראות האתר, מתאימות אותו לרוב הדפדפנים והשירותים המוצעים ותורמים גם בקידום האתר מבחינה אורגנית.

תוכן נגיש באתר הוא חלק בלתי נפרד מהנגשת אתר

בעת יצירה ופרסום תוכן באתר האינטרנט שלכם יש להקפיד על מספר נושאים בסיסיים חשובים שישפרו את רמת הנגישות באתר שלכם:

  • התוכן הנגיש חייב לכלול כותרות מתאימות בעלות תג מתאים המאפשר למשתמש לנווט בקלות בטקסט ובמידע המפורסם בו.
  • התוכן חייב להיות בצורה ברורה ונגישה, ללא קיצורים או כתיבה שאינה מובנת לכלל האוכלוסייה. אתר אינטרנט בעברית לא צריך לכלול מידע או הודעות שגיאה באנגלית.
  • אל תשתמש בתמונות שיש עליהן טקסט. טקסט שאינו חייב המופיע בתמונה עצמה אינו נגיש לאנשים עם מוגבלות ומונע מהתוכנה להקראת מסך להקריא את המידע למשתמש.
  • תמונות צריכות לכלול טקסט אלטרנטיבי בקוד שלו, תמונות מורכבות בעלות מסר חשוב לגולש צריכות להיות בעלות תיאורים נרחבים יותר בסמוך לתמונה כך שאדם עם מוגבלות יוכל להבין בדיוק מה יש בתמונה ברגע שהוא ישמע או יקרא את התיאור המצורף.
  • אין להשתמש בצבעים או בתווים מיוחדים באתר כדי להעביר מסר. קחו לדוגמה טופס יצירת קשר שיש למלא בו פרטים של המשתמש לצורך קבלת מידע נוסף. יש בעלי אתרים רבים שמשתמשים בצבע כדי להסביר לגולש אם המידע שהוא מילא תקין, דבר זה אינו תקין מבחינת הנגישות מכיוון שאדם עם מגבלת ראייה לא יכול לראות את צבע הטקסט ולהבין שהוא טעה בהקלדה. חייבים לציין טקסט מקביל המציג את התקלה, מקבל פוקוס מתאים ומאפשר לגולש לתקן את המידע שמילא בטופס או בשדה.
  • הניווט במקלדת צריכה להיות אפשרית בצורה מלאה לכל חלקי האתר. ישנם אנשים רבים שאין ביכולתם להשתמש בעכבר ולכן יש להתאים את השימוש במקלדת באתר שלכם בצורה המלאה והטובה ביותר.
  • במידה ובאתר שלכם ישנו סרטון, יש להוסיף לו כתוביות מתאימות לציבור החרשים ולכבדי השמיעה. הוספת הכתוביות תאפשר להם להבין בצורה טובה את המידע המועבר בסרטון ומהו המסר העיקרי שבעל האתר מעוניין להעביר באמצעותו.

במידה וסיימתם לקרוא את המאמר הבנתם שהבסיס לאתר נגיש הוא ביצוע התאמות חשובות עוד משלבי הפיתוח שלו. החשיבה בתכנון, בפיתוח ובבנייה שלו חייבת להתבצע בהתאם לתקנות הנגישות ולצרכיי המשתמשים השונים. ביצוע התאמות נגישות באתר יהפכו את האתר שלכם לנגיש יותר ויאפשרו לקהל רחב יותר לצרוך את השירותים שלכם ולהמליץ על האתר לחבריהם.

שתפו מאמר זה ברשתות החברתיות

מאמרים נוספים בנושא הנגשת אתרים

מאמרים נוספים בנושא
הנגשת אתרים

מעוניין שנבדוק עבורך האם האתר שלך נגיש?

השאר פרטים ואנו מבטיחים לחזור אליך בשעות הקרובות
web-a הנגשת אתרים

חזרו אליי בבקשה לגבי
נגישות באינטרנט

מוזמנים גם לפנות אלינו בנייד שמספרו: 053-2711171 ואנו נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת