fbpx

תפריט

הטמעת סרטון Youtube בצורה נגישה

הטמעת סרטון Youtube במסגרת האתר בצורה נגישה ככל שניתן.

כמעט לכל חברה או בעל אתר יש סרטון וידאו שהוא משתף באתר שלו.  רוב סרטוני הוידאו נלקחים מהיוטיוב ומופיעים באתר במסגרת חלון ייעודי המציג את הסרטון ואת פקדי השליטה בו. אותו חלון נמשך מהיוטיוב בצורה אוטומטית וזהה לכל האתרים המשתפים תוכן או סרטוני וידאו מרשת Youtube. מכיוון שהצגת הסרטון זהה לגמרי לכל האתרים מבלי להתחשב במבנה האתר או בנראות שלו, לעיתים עלולות להיגרם בעיות בניגון או בשליטה בפקדי הסרטון בקרב אנשים עם מוגבלות.

הבעיות שעלולות להיגרם עקב הטמעת סרטון Youtube באתר שלכם:

  1. חוסר אפשרות להגיע לפקדי הסרטון באמצעות ניווט במקלדת.
  2. "מלכודת מקלדת" – כלומר משתמש המסתייע באמצעות המקלדת לניווט באתר עלול להיתקל במלכודת שממנה הוא לא יוכל להמשיך לגלוש באתר.

חוסר אפשרות להגיע לפקדי הסרטון באמצעות המקלדת.

בכל סרטון (בחלקו התחתון) קיימים פקדים שונים המאפשרי הגברת עצמת הסרטון, הרצת הסרטון, העברה לסרטון הבא וכן הלאה. הפקדים האלה חייבים לקבל פוקוס מתאים בעת ניווט במקלדת בצורה היררכית. המשתמש באמצעות ניווט במקלדת חייב לעבור כל פקד ופקד ולשלוט בו בצורה מלאה. לרוב, נושא זה אינו מתאפשר עקב אי תאימות של האתר להצגת הסרטון ולהיפך. לכן חשוב לוודא כי ניתן לשלוט ולעבור בין פקדי הסרטון באמצעות לחיצה על המקש TAB.

"מלכודת מקלדת"

מלכודת מקלדת הוא קריטריון מספר 2.1.2 בהנחיות להנגשת את אינטרנט. מכיוון שקריטריון זה מופיע בהנחיות יש להתייחס אליו בכל חלקי האתר ובהטמעת סרטוני וידאו מרשתות המדיה השונות כגון יוטיוב. הכוונה "במלכודת מקלדת" זה שברגע שאדם מגיע לאותו אזור, הוא לא יכול להמשיך ממנו, כלומר הוא נתקע באותו אזור ולחיצה על המקש TAB לא מאפשרת לו לנווט קדימה להמשך הדף. מלכודת מקלדת נגרמת לרוב מחלונות IFRAME או מאזורים פנימיים בתוך הדף שבעת שמגיעים אליהם אי אפשר להמשיך הלאה. נושא זה הינו קריטי וחשוב במיוחד לאנשים המשתמשים במקלדת בעת ניווט באתר ולכן יש לוודא כי בכל הטמעת סרטון באתר שלכם ניתן להגיע לסרטון ולהמשיך ממנו הלאה.

יש מלכודת מקלדת בעת שמגיעים לסרטון הוידאו, מה אפשר לעשות?

ברגע שישנה מלכודת מקלדת בעת הגעה לסרטון שלכם, אני ממליץ לדלג על הסרטון באמצעות פקודת TABINDEX =-1 אשר תפקידה לגרום למשתמש המנווט באמצעות TAB "לקפוץ" מעל הסרטון ולהמשיך הלאה באתר. במידה והחלטתם להשתמש בפקודה זו אתם מחויבים לספק אלטרנטיבה כתובה לכל המידע המופיע בסרטון שיוצג ישירות לאחר שדילגתם על הסרטון. האלטרנטיבה הכתובה צריכה לתאר את המידע המופיע בסרטון הוידאו ואת כל הנושאים שהסרטון מציג. אי הוספת תיאור מפורט של המידע המופיע בסרטון מונע מגולשים רבים לצרוך את המידע המופיע בו ואף גורם לכם להציג מידע שאנו נגיש באתר שלכם.

שתפו מאמר זה ברשתות החברתיות

מאמרים נוספים בנושא הנגשת אתרים

מאמרים נוספים בנושא
הנגשת אתרים

מדריך להנגשת תכנים באתר Shopify

הנגשת תכנים באתר Shopify

לאחר תקופת הקורונה, בעלי עסקים רבים החליטו לשווק את המוצרים שלהם באמצעות אתרי מכירות אונליין הזמינות בכל זמן ובכל מקום.

האם ניתן להנגיש אתר וויקס

האם ניתן להנגיש אתר וויקס

במערכות הדיגיטליות המתקדמות של ימינו, ההכרח להבטיח נגישות באתרי אינטרנט הינו בעל חשיבות עליונה עבור עסקים, חברות וארגונים המחויבים להגיע

מעוניין שנבדוק עבורך האם האתר שלך נגיש?

השאר פרטים ואנו מבטיחים לחזור אליך בשעות הקרובות
web-a הנגשת אתרים

חזרו אליי בבקשה לגבי
נגישות באינטרנט

מוזמנים גם לפנות אלינו בנייד שמספרו: 053-2711171 ואנו נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת