fbpx

תפריט

הנגשתי את האתר, האם התוכן שבו גם נגיש?

איך יכול להיות שביצעתי את כל התהליך של הנגשת האתר ובכל מקרה קיבלתי תלונה שהתוכן באתר שלי לא נגיש? זו אחת השאלות הנפוצות ביותר שאני מקבל בתקופה האחרונה מחברות שהנגישו את האתר שלהם אבל בכל זאת מקבלים פניה מגולש שהתוכן באתר שלהם לא נגיש.

אז קודם כל אני אעשה סדר, בעיצומו של תהליך הנגשת אתרים ישנם שני פרמטרים שצריך לבדוק:

  • האם המבנה של האתר נגיש ומותאם לשימוש באמצעות טכנולוגיות מסייעות כגון קורא מסך.
  • האם התוכן (כלומר הטקסט עצמו) נגיש מבחינה הכתיבה שלו, הנראות שלו והסדר שלו בדף.

אתם בטח מבינים את התשובה של נושא המאמר ואם עדיין לא הבנתם אז התשובה היא חד משמעית לא!

 

הנגשת האתר לרוב מתייחסת רק למבנה האתר ולא לתוכן או למידע הקיים בו

בואו נפשט את זה, קחו למשל דוגמה הקמת בניין. ברגע שמבצעים את השלד שלו בצורה מלאה אז המבנה שלו נגיש ותקין, אבל אם למשל אין באותו בניין מעלית? הרי מעלית מאפשרת את הנגישות בתוך הבניין עצמו בין הקומות. אתר שהוא לא נגיש מבחינת תוכן זה בדיוק כמו בניין שאין לו מעלית. הסביבה של הבניין אכן נגישה אבל החלק הפנימי שלו (התוכן במקרה שלנו) לא נגיש מה שמונע מאנשים עם מוגבלות כזו או אחרת להגיע לקומות העליונות בבניין.

התהליך המסורתי של הנגשת אתר לא כולל מעבר על תוכן, כותרות, מידע או כל הדברים שכתובים באתר.

רגע, אז אני רוצה לשפר ולתקן את כל נושא הנגישות באתר, כלומר גם הנגשת המבנה וגם הנגשת התוכן, אז מה עליי בעצם לעשות?

בנוגע למבנה האתר יש להתייעץ ולשכור את שירותיו של יועץ נגישות לאתרי אינטרנט המתעסק בבדיקה של אתרים והכנת דוח מקיף הכולל את כל הליקויים שנמצאו באתר מבחינת הנגישות לאנשים עם מוגבלות. התהליך לרוב מתבצע עם היועץ נגישות והמתכנת יחד. היועץ נגישות מעביר את דוח התיקונים שיש לבצע באתר והמתכנת מטפל בהתאם לליקויים שנמצאו ושנכתבו בדוח.

לגבי התוכן התהליך הוא קצת אחר, האם הנגשת התוכן תתבצע ע"י מזין התוכן שלכם, זה שמנהל לכם את האתר? או שאולי אתם רוצים לשכור את שירותיו של אותו יועץ נגישות שיעבור על כל האתר שלכם ויבצע תהליך מלא של הנגשת תוכן, זה כבר שיקול שלכם! אבל כמובן שאני אתן את דעתי בנושא הרי בשביל זה כתבתי את המאמר.

במידה והאתר שלכם מכיל מעט דפים והוא לא משתנה או מתעדכן לעתים קרובות אני ממליץ לכם לשכור את שירותיו של יועץ נגישות לאתרי אינטרנט שיעבור על הטקסטים הקיימים באתר, יסדר אותם ויפרסם אותם עבורכם. העלות לרוב נגזרת משעות עבודה או כמות הדפים שנבדקו ואתר קטן המכיל מספר מצומצם של עמודים לא אמור לעלות יותר מדיי, אם זאת אם מדובר באתר אינטרנט גדול יותר המשלב המון דפים ומתעדכן בצורה יותר אינטנסיבית מומלץ לבצע הדרכה להנגשת תוכן באתרי אינטרנט שתעניק לאנשים שמעלים את התוכן ומעדכנים את האתר לבצע את זה בצורה נגישה ובהתאם לתקנות הנגישות.

אני אסכם ואומר כי אתר אינטרנט שאינו נגיש מבחינת התוכן שקיים בו הוא אינו נגיש, כלומר כל תהליך הנגשת האתר מבחינת המבנה שלו לא תופסת במידה ולא בוצע טיפול בתוכן או במסמכים הקיימים בו.

 

במסגרת המאמר אני מעוניין לחדד כי אני מבצע הדרכה להנגשת מסמכים ותוכן באמצעות הזום או הדרכות פרונטליות לנגישות מסמכים ותוכן לחברות ולארגונים שמעוניינים לתת למנהלי אתר שלהם את הכלים והידע בהנגשת מסמכים ותוכן לאתר. במסגרת ההדרכה תקבלו גם קובץ המרכז את כל הנושאים שדיברנו במהלך ההדרכה בצירוף תמונות הסבר שיהיה לכם כמה שיותר קל להנגיש את התוכן ולהפוך את האתר שלך לנגיש בצורה הטובה ביותר.

שתפו מאמר זה ברשתות החברתיות

מאמרים נוספים בנושא הנגשת אתרים

מאמרים נוספים בנושא
הנגשת אתרים

נגישות אפליקציות

נגישות אפליקציות

נגישות אפליקציות והתאמת יישומים דיגיטליים למשתמשים עם מוגבלות בעולם המתקדם שלנו, שבו יישומים דיגיטליים חוללו מהפכה בדרך שבה אנחנו חיים,

מעוניין שנבדוק עבורך האם האתר שלך נגיש?

השאר פרטים ואנו מבטיחים לחזור אליך בשעות הקרובות
web-a הנגשת אתרים

חזרו אליי בבקשה לגבי
נגישות באינטרנט

מוזמנים גם לפנות אלינו בנייד שמספרו: 053-2711171 ואנו נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת