fbpx

תפריט

הנגשת אתרים, המחיר והיתרונות בתהליך

מה המחיר להנגשת אתרים? זו השאלה הראשונה שעולה ב-90% משיחות הטלפון שאני מקבל למשרד. את כולם מעניין מה המחיר שעליהם לשלם כדי שהאתר שלהם יהיה נגיש.

האמת, מצד אחד אני בהחלט מבין שלמחיר יש פונקציה חשובה (ולעיתים אף מרכזית) האם לבצע שירות מסוים או איזה ספק נבחר כדי שיבצע עבורכם את השירות.

מצד שני, לא הכל זה מחיר! לעיתים מחיר זול מדיי עלול לרמז על בעל העסק אשר מעניק לכם את השירות, על המקצועיות שלו, על הוותק וכן הלאה. לכן לפני שאני אפרט על העלויות והיתרונות בהנגשת אתר חשוב להסביר לכם שלא הכל זה המחיר.

במאמר הבא אני אפרט אודות העלויות השונות בהנגשת אתרי אינטרנט ומהן היתרונות בהנגשת אתר גם מבחינה עסקית וגם מבחינת קידום באינטרנט (כן, אתר נגיש הוא אתר שמקודם יותר בגוגל).

המחיר של הנגשת אתרי אינטרנט

כפי שאתם בטח מכירים אותי, אני אוהב לכתוב ולהדגים את נושא המחיר משתי זוויות, המחיר הכלכלי (כמה יעלה לנו לשלם עבור הפרויקט) והמחיר העסקי (מה המחיר שאנחנו עלולים לשלם במידה ונחליט לא להנגיש את האתר).

המחיר להנגשת אתר אינטרנט תלוי במספר רב של פרמטרים:

  1. כמות התבניות הייחודיות הקיימות באתר.
  2. רמת המורכבות והמבנה של האתר.
  3. האפשרויות הפונקציונליות הקיימות בו.
  4. השירות המוצע דרך האתר (אתר מכירות, תדמיתי וכן הלאה..)

לרוב, תהליך הנגשה מלא של אתר אינטרנט תדמית בסיסי מבוסס מערכת וורדפרס יהיה כרוך בעלות של אלפי שקלים בודדים. קשה לי לנקוב במחיר ספציפי כי זה תלוי בכל כך הרבה פרמטרים ורוב הסיכוי שהמחיר שאני אתן לא באמת יתאים לך (לטוב ולרע..)

עד פה דיברנו על המחיר שאתם צריכים לשלם לצורך ביצוע תהליך מקיף של הנגשת אתר האינטרנט שברשותכם, עכשיו אני אסביר לכם מה המחיר שאתם עלולים לשלם במידה ותחליטו לא להנגיש את האתר.

רוצים לקבל הצעת מחיר מדויקת בהתאם לאתר האינטרנט שלכם?

המחיר שבעל עסק עלול לשלם במידה והאתר שלו לא נגיש

בעל עסק שברשותו אתר אינטרנט שאינו נגיש ואינו מותאם לדרישות התקן חשוף לתביעות רבות מצד משתמשים עם מוגבלות אשר מנסים להשתמש ולתפעל את האתר והם לא באמת מצליחים בזאת. הכוונה בתקן היא שאדם עם מוגבלות יוכל לתפעל את האתר באופן שווה כפי שאדם ללא מוגבלות. הקנס הכספי המקסימלי שבעל העסק חשוף אליו הוא 50 אלף ₪ צמוד מדד (שיכול להגיע במועד כתיבת מאמר זה ל-62 אלף ₪). דבר נוסף שאני רוצה להוסיף זה שהקנס הכספי אינו מחייב את המתלונן להוכיח כי נגרם לו נזק כלשהו. אני בטוח שאתם יודעים שהיום יש הרבה תלונות ותביעות מקרב משתמשים עם מוגבלות לאתרי אינטרנט שאינם נגישים. מלבד העמידה בדרישות התקן הישראלי לנגישות באינטרנט ת"י 5568 יש דרישה לעמוד בתקנה 35(ה) לתקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות המתייחסת לכתיבת הצהרת נגישות מלאה ומפורטת הכוללת את כל הפרמטרים המרכזיים והחשובים בפן הפיזי ופן האינטרנטי. גם לעניין הצהרת נגישות אנו מזהים עליה משמעותית של תלונות ותביעות אשר מעוניינים להגיע לעסק או לצרוך את השירות המופיע באתר באמצעות הטכנולוגיות המסייעות שברשותם והם לא מצליחים לבצע זאת.

מלבד נושא התביעות (שלדעת כולנו עלול לגבות מחיר כבד מבעל עסק) יש את הפן העסקי. הכוונה שלי שאני כותב פן העסקי, הוא הפנייה המתאימה לקהל יעד נוסף שעד היום לא הגעתם אליו. זה לא סוד שישנם המון אנשים עם מוגבלות שרוב חייהם מבלים וצורכים את שירותיהם דרך המחשב ולכן אתר שאינו נגיש או שאינו עומד בדרישות התקן לנגישות אתרים אינו זמין להם, כלומר הם יכנסו אליו ינסו לצרוך את המידע שיש בו, לא יצליחו ויינטשו אותו באכזבה גדולה. תחשבו על זה איזה נזק זה עלול לגרום לבעל העסק שהאתר שלא לא נגיש, השם של העסק יתנוסס כאחד שלא באמת חושב על אותם אנשים עם מוגבלות והמוניטין שלו עלול להיפגע בקרב אוכלוסייה כה רבה. אני מקווה שעד כה הצלחתם להבין מדוע כן כדאי להנגיש את האתר. מה שכן, אני בטוח שבמידה ותחליטו להנגיש את האתר במועד מהר מאוד את תקבלו את כספכם בחזרה עקב לקוחות חדשים שנכנסים לאתר שלכם וצורכים את שירותכם.

אם לא הצלחתי לשכנע אתכם עד כה, במסגרת מאמר זה אוסיף פרמטר חשוב ומרכזי נוסף המציג בצורה ברורה כי אתר שהוא נגיש יותר, הוא אתר שמקודם יותר בגוגל. רוצים לדעת איך, בבקשה.

אל תסתכלו רק על המחיר, אתר נגיש הוא אתר שמקודם בגוגל! נקודה.

הרי כולם יודעים שלמנועי החיפוש ישנם סוג של רובוטים שעוברים על אתרי אינטרנט ומפרסמים למשתמש שמחפש באמצעותם את המידע הרלוונטי ביותר עבורו. ברגע שאנחנו מנגישים את האתר לאנשים עם מוגבלות אנחנו בעצם עוברים על הקוד של האתר, המבנה שלו והיררכיה של התוכן הקיימת בו. שילוב של שלושת נושאים אילו מבטיחים לכם כי אותם רובוטים של מנועי החיפוש ידעו בדיוק מה השירות או המידע שאתם מציעים לקהל הרחב וכך להציג עבורו בצורה הטובה והמיטבית את המידע בהתאם לשאילתה שהקיש במנועי החיפוש השונים, לדוגמה גוגל.

מנועי החיפוש עובדים בצורה דיי דומה כפי שהטכנולוגיות המסייעות השונות פועלות. לדוגמה קורא מסך אשר אנשים עיוורים או אנשים עם לקות ראיה חמורה משתמשים בו סורק את האתר ואת הקוד שלו ומקריא למשתמש בצורה תקינה את המידע המופיע בו. הקראת המידע מתבצעת בהתאם למבנה האתר ולהגדרות השונות המופיעות בקוד האתר.

נושא נגישות האתר משפיע בעיקר על קידום האתרים האורגני SEO  שהוא בעצם קידום האתר שאינו כרוך בתשלום עבור הקלקות או חשיפות. הקידום האורגני נחשב הקידום היציב ביותר לאורך זמן ומראה כי בעל העסק אכן מציע את השירות בצורה המקיפה והרחבה ביותר בהתאם לשאילתה שנכתבה בשדה החיפוש.

קבלת הצעת מחיר להנגשת אתר

במידה והגעתם עד לפה, אני מבין שהבנתם כי אכן ישנה חשיבות גבוהה במיוחד בהנגשת האתר והתאמתו לטכנולוגיות המסייעות השונות.

כפי שכתבתי במאמר, הצעת המחיר עלולה להשתנות מאתר לאתר ולכן חשוב שתקבלו את הייעוץ והמחיר המתאים ביותר עבור מבנה האתר שלכם והשירות שאתם מציעים בו.  

לצורך קבלת מידע הצעת מחיר מפורטת אתם מוזמנים להשאיר את הפרטים שלכם בטופס מטה ואני מבטיח לחזור אליכם בהקדם האפשרי. האמת, לעיתים זה לוקח לי גם דקות ספורות.

רוצים לקבל הצעת מחיר מדויקת בהתאם לאתר האינטרנט שלכם?

אין לכם זמן לחכות ואתם מעוניינים במחיר כאן ועכשיו? חייגו: 053-2711171

שתפו מאמר זה ברשתות החברתיות

מאמרים נוספים בנושא הנגשת אתרים

מאמרים נוספים בנושא
הנגשת אתרים

מעוניין שנבדוק עבורך האם האתר שלך נגיש?

השאר פרטים ואנו מבטיחים לחזור אליך בשעות הקרובות
web-a הנגשת אתרים

חזרו אליי בבקשה לגבי
נגישות באינטרנט

מוזמנים גם לפנות אלינו בנייד שמספרו: 053-2711171 ואנו נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת