fbpx

תפריט

הנגשת אתר WIX

מהו אתר WIX? מהם המסלולים וכיצד מנגישים אתר אינטרנט בפלטפורמת WIX בהתאם לדרישות התקן הישראלי 5568.

כל המידע החשוב בנושא הנגשת אתר WIX והתאמתו לאנשים עם מוגבלות במאמר פשוט, נוח ומקיף שיעניק לכם המידע הנקי והמזוקק ביותר בנושא נגישות אתרי אינטרנט.

אז מהו בעצם אתר WIX?

אתר WIX הינו אתר המבוסס פלטפורמה סגורה המאפשרת לכם לבנות אתר אינטרנט ללא ידע תכנותי כלל. בעת כניסה למערכת הניהול של האתר אתם תוכלו להוסיף מגוון רחב של רכיבים ואלמנטים ייחודיים לאתר שלכם, וכל זה ללא בעיה באמצעות הכלי שמאפשר לכם לגרור או להזיז את הרכיבים שהגדרתם בצורה קלה באמצעות העכבר.  בתפריט הרכיבים ישנם סוגים שונים של אפשרויות והתאמות הניתנות לביצוע במסגרת האתר, לדוגמה – הוספת כפתור, קישור, גלריית תמונות ייחודית ל-WIX, טופס יצירת קשר, סרטון וידאו כרקע ועוד המון רכיבים מיוחדים.

דבר נוסף שחשוב לי לחדד לגבי אתר WIX הוא מיקום האחסון האתר (המקום שבו קבצי האתר והמידע שאתם מעלים אליו נשמר). כפי שאמרתי בפסקה הקודמת, אתרי WIX הם חלק מפלטפורמה סגורה ולכן הם מאוחסנים אך ורק בשרתי החברה, כלומר ברגע שאתם משלמים עבור אתר WIX החברה עצמה אחראית על האתר שלכם ועל המידע הקיים בו. כל הניהול של האתר, עדכוני אבטחה, הוספת תוספים וכן הלאה מתבצעים אך ורק דרך מערכת הניהול.

אני אעשה לכם פה ספוילר קטן, עצם זה שהאחסון הינו על גבי שרתי החברה בלבד ואין לנו את היכולת להגיע לאחסון ולערוך את הקוד, זה מקשה עלינו רבות בתהליך של הנגשת אתר WIX. הרי כפי שכבר הסברתי בהמון מאמרים תוסף נגישות חינמי או בתשלום הניתן להתקין על גבי אתרים בפלטפורמה סגורה כגון WIX אינו מהווה פתרון נגישות ואינו אומר שהאתר אכן נגיש ועומד בכל תקנות הנגישות.

המסלולים והיתרונות בבניית אתר WIX:

בעת בניית אתר WIX ישנן שתי תוכניות עיקריות: בניית אתר WIX בחינם לגמרי או בניית אתר WIX בתשלום תחת תוכנית PRO. השוני העיקרי בין התוכניות זה שבעת בניית אתר חינמי חלק מהאפשרויות לא פתוחות לכם במסגרת מערכת הניהול ובאתר עצמו יופיעו פרסומות (לרוב הפרסומות ממוקמות בחלקו התחתון של האתר).

ברגע שאתם משלמים ל-WIX עבור אתר האינטרנט שלכם, אתם רוכשים את שירותיהם בצורה של שכירות חודשית, כל עוד שילמתם את התשלום עבור האתר הוא יהיה פעיל ותוכלו לערוך אותו, כלומר האתר עצמו הוא לא בבעלות שלכם.

ישנם מספר יתרונות בשימוש באתר WIX כאתר המתאים ביותר לעסק שלכם, לדוגמה: נוחות התפעול והבנייה של האתר שאינה מצריכה ידע טכני כלשהו, נגישות המידע לעובדי החברה ולציבור המשתמשים ברשת האינטרנט, העדכונים השונים המתבצעים על ידי מערכת החברה ללא מגע אדם, האחריות של החברה עצמה על אופן פעילות האתר, אפשרויות מגוונות המעניקות לכם את היכולת לשנות את הרכיבים ואת צבעי האתר בהתאם לצבעי העסק או הלוגו שלכם, התמיכה המעולה שיש להם בעת שאלות או סוגיות שעולות ועוד..

שורה תחתונה – אתר WIX הוא בהחלט פתרון מהיר וקל לעסקים קטנים עד בינוניים שמחפשים אתר אינטרנט נוח ופשוט לתפעול וללא התקשרויות מול מספר ספקיות שירות במקביל, לדוגמה בונה אתר, מעצב אתר, אחסון וכו".

הנגשת אתר WiX, אך עושים את זה נכון?

טוב, זו הסיבה האמיתית שלשמה התכנסנו כאן, איך מנגישים אתר WIX ומהן האפשרויות העומדות בפני בעל עסק שיש לו אתר WIX והוא צריך לוודא שהוא אכן נגיש ועומד בכל דרישות התקן.

לפני שאני צולל לתוך נושא נגישות האתר, חשוב לי לציין ולהדגיש שוב פעם כי תוספי הנגישות הניתנים להתקנה אינם עונים על כל סוגיות הנגישות ואינם מהווים פתרון מלא להנגשת האתר, כלומר עצם זה שהתקנתם תוסף נגישות (חינמי או בתשלום זה לא באמת משנה) לא אומר שהאתר שלכם נגיש. יש לכם שאלות לגבי תוסף נגישות? מעוניינים לקרוא עוד מידע אודות התקנת תוסף נגישות באתר WIX שלכם? כנסו למאמר המקיף שהכנתי: מהו תוסף נגישות?

אני אעשה רגע סדר, מצד אחד אין לנו את היכולת לגשת לקוד ולבצע את תהליך הנגשת האתר בצורה המלאה והטובה ביותר ומצד שני עצם התקנת תוסף נגישות אינו מעניק לנו פתרון מלא בנושא נגישות האתר ועמידה בדרישות תקנות הנגישות, אז מה עושים? איך מתמודדים עם נושא הנגשת האתר ומה עלינו לעשות כדי שהאתר WIX שלנו יהיה נגיש? אני פה בשביל לתת לכם את כל המידע בצורה המקצועית והקלה ביותר. דבר אחד אני יכול להבטיח, גם אם תגיעו עד לסוף המאמר ולא באמת תבינו מהי הדרך הנכונה יותר להנגיש את האתר שלכם, תשאירו את הפרטים שלכם בטופס המופיע מטה ואני מבטיח לחזור אליכם עם המידע המדויק והמתאים ביותר עבור האתר הספציפי שלכם, לא בצורה כללית על אתרי WIX אלא ממש אתייחס לאתר שלכם, בהתאם לרמת המורכבות שלו, לנראות שלו ולאופן התפעול (שאלה בעצם שלושת הנושאים המרכזיים שאנו בודקים בעת תהליך של הנגשת אתר והתאמתו לשימוש בקרב משתמשים עם מוגבלות).

טוב לענייננו, מה עושים וכיצד מנגישים אתר WIX? בנושא הזה אתייחס לשתי נקודות זמן: בעת בניית אתר WIX ובעת שהאתר כבר מוכן ואנו צריכים להנגיש אותו.

בניית אתר WIX נגיש

טוב זה דיי ברור לכולם שבמידה ואנחנו בונים אתר WIX חדש אנחנו חייבים לקחת בחשבון את נושא הנגישות שלו. מראש אנחנו יודעים שאנחנו חייבים לעמוד בדרישות מסוימות ולכן אנו נבחר את הרכיבים, הגלריות, הטפסים או כל אפשרות אחרת שתהיה נגישה לאנשים עם מוגבלות. אני לא מצפה ממכם לדעת מהן התקנות בצורה מדויקת ומלאה אך אני יכול לתת לכם טיפ קטן מה אתם כן יכולים ליישם בעת בניית האתר מתחילתו ועד סופו.

חפשו והשתמשו ברכיבים או האלמנטים הפשוטים ביותר בעת בניית האתר שלכם. אתן לכם דוגמה נגיד ובחרתם תפריט בעיצוב מסוים שמטרתו לאפשר למשתמש לנווט בכל עמודי האתר, תוודאו שהתפריט אכן מעוצב עם צבעים ברורים ובולטים, שהוא אינו קטן מדיי, שמתקיים שינויי חזותי בעת ריחוף מעל הקטגוריות המופיעות בו ושהוא אכן קל לשימוש לתפעול גם באמצעות המקלדת. ברגע שתוודאו שכל הנושאים הללו מתקיימים, אתן יכולים לדעת שאכן בחרתם בתפריט הנכון, הנגיש והמתאים ביותר לאתר ה-WIX שלכם.

זכרו תמיד שפשוט = נגיש, ככל שהמידע או הרכיבים שאתם משתמשים באתר שלכם פשוטים יותר רוב הסיכוי שהם נגישים יותר.

לא יודעים מאיפה להתחיל? לא יודעים איך להנגיש את האתר שלכם כבר בשלבי הבניה? צרו עימנו קשר ואנו נדאג ללוות אתכם צעד אחר צעד ביישום דרישות התקן במסגרת אתר ה-WIX שלכם ובהתאם לסוג העיסוק והשירות שאתם מציעים.

מעוניינים לקבל פרטים נוספים לגבי הנגשת אתר WIX?

הנגשת אתר WIX שהוא כבר בנוי

במקרה שיש לכם כבר אתר אינטרנט לעסק שלכם ואתם צריכים להנגיש אותו התהליך יהיה קצת שונה. אתם תצטרכו לעבור על כל הרכיבים ולוודא שאופן השימוש שלהם הוא פשוט וניתן לתפעול על ידי כלל המשתמשים.

טרם התחלת עבודה וביצוע הנגשת אתר ה-WIX שברשותכם יש לבצע בדיקת נגישות מלאה ולראות מהם הפערים הקיימים בין אתר האינטרנט הקיים לבין דרישות התקן (האמת זה תקף לכל סוגי האתרים ולא רק לאתרי WIX). הבדיקה חייבת להתבצע על פי דרישות התקן הישראלי 5568 ובאמצעות טכנולוגיות מסייעות כגון קורא מסך. ברגע שתעברו על כל אותם קריטריונים ותבינו מהם הפערים המתקיימים תוכלו להתחיל וליישם או לשנות את הרכיבים הקיימים כדי שהאתר שלכם אכן יהיה נגיש ומותאם לאותן טכנולוגיות מסייעות. לעסקים ולבונה אתרים רבים אין באמת את הידע בתקנות הנגישות לאתרי אינטרנט, את הידע בשימוש באותן טכנולוגיות מסייעות והכי חשוב אין להם את הזמן להתעסק בזה (בדיקה של אתר אינטרנט יכולה לקחת מספר ימים טובים), במקרה כזה אני תמיד ממליץ לקחת יועץ נגישות לאתרי אינטרנט שילווה אתכם לאורך כל התהליך ויוודא שאכן ביצעתם את בדיקות הנגישות בצורה מלאה וברורה כנדרש בחוק הנגישות באינטרנט.

לאחר שביצענו את הבדיקה המלאה והמפורטת עכשיו צריך להתחיל ולבצע את התאמות הנגישות באתר האינטרנט שלכם, מאיפה מתחילים? תמיד אני אומר ללקוחות שלי תתחילו במה שקל ומשם תתקדמו הלאה, מהקל אל הקשה. הנושאים הקלים ביותר ליישום הם נושאים הקשורים לטיפול בתמונות, כפתורים, קישורים, כותרות ותוכן.

להלן דוגמאות לנושאים שניתן ליישם בקלות בעת הנגשת אתר WIX:

טיפול בתמונות: בדרישות התקן ישנה הנחייה ברורה שלכל תמונה שיש לה מטרת להעברת מסר מסוים למשתמש או שהיא מהווה קישור (אלמנט לחיץ) המעביר את המשתמש למקום אחר, עליו לדעת בדיוק לאן הוא עובר בעת לחיצה עליה.

כדי שהמשתמש עם מוגבלות המסייע באמצעות קורא מסך ידע לאן הוא עובר בעת לחיצה על אותה תמונה יש להוסיף לה טקסט אלטרנטיבי. איך עושים את זה? פשוט מאוד – יש ללחוץ על התמונה שלה אנחנו מעוניינים להוסיף טקסט אלטרנטיבי ולכן מכן ללחוץ על גלגל השיניים.

בחלון הנפתח יש לרדת טיפה למטה עד שתגיעו לאזור שהכותרת שלו Image Text.

להלן צילום מסך המדגים לכם בקלות היכן להכניס את הטקסט האלטרנטיבי במסגרת מערכת הניהול.

הוספת טקסט אלטרנטיבי בעת הנגשת אתר WIX

טיפול בכפתורים: ברגע אתם מוספים כפתור, חשוב לקחת בחשבון שהמשתמש צריך לדעת לאן הכפתור מפנה בעת הגעה אליו. יש להוסיף את המידע בצורה מפורטת במסגרת הכפתור או באמצעות טייטל שיוצג בעת ריחוף עליו. יש להתייחס לכל כפתור בצורה מדויקת ובהתאם למידע המועבר באמצעותו.

טיפול בקישורים: האמת, נושא טיפול הקישורים בעת הנגשת אתר אינטרנט מתבצע דיי דומה לטיפול בכפתורים, מבחינת נגישות או התאמה לטכנולוגיות מסייעות הם מתופעלים בצורה דיי דומה מלבד ההתייחסות של המשתמש בעת הגעה אליהם. השתדלו להשתמש בקישורים מפורטים הכוללים תוכן ולא בסתם כתובות URL (שאגב אני נתקל בזה המון פעמים שאנשים מוסיפים כתובות אתרים מבלי שהשתמש בכלל יכול לדעת מה מטרת הקישור או הכתובת).

טיפול בכותרות: חברים, הכלל הוא שבכל עמוד באתר צריכה להיות כותרת H1. כותרת זו חייבת לכלול את מידע בצורה המפורטת וברורה ככה שהשתמש שמגיע לעמוד אכן ידע לאיזה מידע הוא הולך להיחשף. טיפול והגדרת כותרות במסגרת אתר WIX מתבצע בצורה פשוטה מאוד. בחרו את הכותרת מתפריט האלמנטים הקיים במערכת הניהול, תגררו אותה למקום המתאים ביותר (כותרות H1 צריכות להיות לרוב במיקום מרכזי בראש העמוד) ותרשמו בה את נושא העמוד בצורה הכי פשוטה וממוקדת.

האמת, יצא לי פוסט ארוך יותר ממה שחשבתי כי באמת חשוב לי להבהיר מעט את נושא הנגישות באתרי WIX. אני מקווה שהבנתם את ההבדלים בין הנגשת אתר בשלבי בניה לבין הנגשת אתר שהוא כבר בנוי, ככל שתנגישו את האתר שלב בשלב מוקדם יותר, ככה תצליחו להגיע לרמת הנגישות הטובה ביותר ובפרק זמן מהיר יותר.

הגעתם עד לסוף המאמר ועדיין לא הבנתם מה עליכם לעשות כדי לוודא שהאתר שלכם אכן נגיש?
השאירו פרטים בטופס המצורף ואני מבטיח לחזור אליכם עם כל המידע החשוב והמתאים ביותר לאתר שלכם.

חזרו אליי עם פרטים נוספים לגבי הנגשת אתר WIX?

שתפו מאמר זה ברשתות החברתיות

מאמרים נוספים בנושא הנגשת אתרים

מאמרים נוספים בנושא
הנגשת אתרים

האם ניתן להנגיש אתר וויקס

האם ניתן להנגיש אתר וויקס

במערכות הדיגיטליות המתקדמות של ימינו, ההכרח להבטיח נגישות באתרי אינטרנט הינו בעל חשיבות עליונה עבור עסקים, חברות וארגונים המחויבים להגיע

מעוניין שנבדוק עבורך האם האתר שלך נגיש?

השאר פרטים ואנו מבטיחים לחזור אליך בשעות הקרובות
web-a הנגשת אתרים

חזרו אליי בבקשה לגבי
נגישות באינטרנט

מוזמנים גם לפנות אלינו בנייד שמספרו: 053-2711171 ואנו נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת