fbpx

תפריט

הנגשת טפסים מקוונים המותאמים לכלל המשתמשים

בעולם הדיגיטלי המתפתח בצורה מטורפת, החשיבות להנגשת תכנים וטפסים המועלים לרשת האינטרנט אינה רק שיקול אתי, אלא מדובר בחובה משפטית וחברתית.

במאמר זה, אני אשתדל להסביר לכם מהם השלבים החיוניים והחשובים ביותר להפיכת טפסים מקוונים לנגישים, תוך התמקדות בהפיכת הטופס המקוון לנגיש יותר גם לחברות המפתחות מערכות מסמכים טפסים מקוונים וגם למשתמשי קצה המעוניינים לפרסם מסמך מקוון בפלטפורמה שתהיה נגישה לכלל האוכלוסייה.

החובה החברתית והמשפטית

כיום, משתמשים עם מוגבלות מבצעים את רוב הפעולות שלהם בפלטפורמות הדיגיטליות העמודות לרשותם. לדוגמה, הם רוכשים מוצרים באינטרנט, נכנסים לחשבון הבנק ומבצעים פעולות שונות ומגוונות, ממלאים את הטופס עובר הביטוח החדש שהם מעוניינים לרכוש ועוד.

בעת שאתם מנגישים את הטפסים המקוונים שלכם, אתם מאפשרים לאותם משתמשים לבצע את כל הפעולות שהזכרתי מעלה בצורה קל, מהירה והכי חשוב עצמאית.

מעבר לסוגיה חברתית, ישנו גם הנושא המשפטי.

באוקטובר 2017, פורסם לראשונה תקן נגישות שמספרו 5568 הכולל שני חלקים. בתקן זה, רשומים כל הנושאים וכל הקריטריונים שיש ליישם כדי לוודא שהטופס שלכם נגיש ומותאם לכל דרישות התקנות.

בשנים האחרונות, ישנו גידול משמעותי בתביעות משפטיות נגד חברות קטנות וגדולות המפרסמות מסמכים וטפסים שאינם נגישים.

אחריות חברתית תאגידית

מעבר לחובות החוקיות, השקעה בפיתוח של טפסים ושירותים דיגיטלים נגישים, מציבה תאגידים גדולים כמובילים באחריות חברתית תאגידית.  תאגידים אלו, מצהירים כי חלה עליהם המחויבות ליצירת סביבה דיגיטלית המטפחת את כל המשתמשים תוך כדי הצבה סטנדרט חדש למתחריה.

האם חברה המפתחת מערכת לטפסים מקוונים, צריכה לדאוג להנגשתם?

אז על מי חלה האחריות להנגיש את הטפסים? האם האחריות חלה על בעל הטופס אשר יצר אותו או כל הפלטפורמה שאיפשרה לו ליצור טופס מקוון. התשובה לשאלה זו נתונה לפרשנות.

הסיבה היא שללקוח קצה המשתמש בשירות אין באמת יכולת טכנולוגית לבוא ולהנגיש את הטופס שמיוצר על ידי המערכת של החברה. מה שכן יש לו, זו האפשרות לבחור בחברה מסוימת אשר מבטיחה כי כל המסמכים המפורסמים על ידה נגישים ותואמים לדרישות הנגישות כפי שמופיע בתקן הישראלי.

ייעול תהליך ההרשמה לשירותי החברה באמצעות טופס נגיש

חברות שונות, כגון חברות ביטוח, ארגונים פיננסיים, בנקים ועוד, החליטו להחליף את המסמכים הישנים המודפסים על גבי נייר, לטפסים מקוונים המאפשרים למשתמש למלא ולחתום בצורה מהירה וקלה בכל מקום שהוא נמצא ללא הדפסת המסמך, שליחתו ובדיקה כי הוא אכן הגיע ליעדו. שירות זה מאפשר לאותם ארגונים למנוע טעויות תיוק, לצמצם כוח אדם ולאפשר ללקוחות שלהם לצרוך את השירות שהם מציעים בכל שעה, בכל מקום ובכל זמן שמתחשק להם.

לא רק טכנולוגיה, אלא התאמה מלאה לצרכי המשתמש

המעבר לפלטפורמות ידידותיות למשתמש כרוך לא רק בפלאי הטכנולוגיה אלא בהתאמה מלאה לצרכי משתמש. בניית טפסים מקוונים בשילוב תוכניות הדרכה מוסדרות מבטיחות מעבר חלק משימוש במסמכים מיושנים לטפסים חדישים.

מעוניינים במידע נוסף אודות הנגשת טפסים מקוונים?

השאירו פרטים ואנו מבטיחים לחזור אליכם השעות הקרובות

אין לכם זמן לחכות? חייגו עכשיו: 074-7817111 ואנו נשמח לתת לכם את כל המידע בנושא

טפסים מקוונים הכוללים חתימה דיגיטלית

ישנם מקרים רבים שבעת שאנו ממלאים טופס מסוים, אנו מחויבים לחתום בצורה עצמאית על הטופס. בדרך כלל החתימה הדיגיטלית מתבצעת באמצעות העכבר מה שאינו אפשרי למשתמשים עם מוגבלות מוטורית המסתייעים רק באמצעות המקלדת.

מה עושים במצב כזה? האם קיימת חתימה דיגיטלית הניתנת לביצוע אך ורק באמצעות המקלדת?

אז התשובה היא כן.

היום קיימות מגוון מערכות המספקות שירותי חתימה דיגיטלית נגישה המותאמים למשתמשי המקלדת. החתימה תואמת לדרישות ומאפשרת להם לחתום בצורה עצמאית תוך כדי הזדהות אמיתית כי אכן הם אלה שחתמו.

האמת שחושבים על זה, מתי פעם אחרונה חתמתם על גבי טופס מקוון שבסופו חתימה דיגיטלית והחתימה שלכם יצאה בדיוק כמו שאתם חותמים על דף? אצלי זה אף פעם לא קרה.

איך בוחרים את החברה המתאימה המספקת טפסים מקוונים נגישים?

אז אחרי שקראנו את כל המאמר הבנו כי החשיבות להנגשת הטפסים שלנו היא חשיבות עליונה. אז מה עושים עכשיו? איך אנחנו יודעים שהחברה שבחרנו תספק עבורנו את השירות הטוב והנגיש ביותר?

האמת, אין לכם באמת דרך לדעת.

הרי אף פעם לא השתמשתם בקורא מסך או ניסיתם לנווט אך ורק באמצעות המקלדת… (או שאוליי כן?)

מה שכן אתם יכולים לעשות, זה לבקש מהחברה אישור שהמערכת של הונגשה ושכל טופס שיעלה אליה יפורסם בצורה נגישה כנדרש בחוק הנגישות.

אנו מלווים באופן אישי חברה גדולה ומוכרת שיכולה לספק לכם פלטפורמה נגישה למסמכים המקוונים שלכם.

רוצים לדעת מי החברה? שלחו לנו הודעה ואנו מבטיחים לתת לכם את כל המידע בנושא.

שתפו מאמר זה ברשתות החברתיות

מאמרים נוספים בנושא הנגשת אתרים

מאמרים נוספים בנושא
הנגשת אתרים

מעוניין שנבדוק עבורך האם האתר שלך נגיש?

השאר פרטים ואנו מבטיחים לחזור אליך בשעות הקרובות
web-a הנגשת אתרים

חזרו אליי בבקשה לגבי
נגישות באינטרנט

מוזמנים גם לפנות אלינו בנייד שמספרו: 053-2711171 ואנו נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת