fbpx

תפריט

הנגשת סרטוני וידאו ברשתות החברתיות פייסבוק ואינסטגרם

הרשתות החברתיות הפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו, בכל כמה שנים עולות לאוויר רשתות חברתיות נוספות המערבבות את "קלפי המשחק" וגורמות למשתמשים רבים להצטרף לשורותיהן. 

רק בכדי לסבר לכם את האוזן, כיום ישנם למעלה מ-3.7 מיליארד אנשים המשתמשים ברשתות החברתיות הנפוצות ברחבי העולם.

אין זה פלא שרשתות חברתיות הפכו לפלטפורמה מרכזית לשיווק ופרסום של עסקים שונים ומגוונים, לקידום המוצרים והשירותים שהם מציעים לקהל הרחב. עם זאת, כאשר חלק מרכזי ברשתות החברתיות הינו תוכן וידאו שהפך במרה לפורמט הדומיננטי ביותר בכל הרשתות החברתיות, חשוב לוודא שכל תוכן הווידאו שאתם מעלים לרשתות החברתיות אכן נגיש לכולם, כולל לאנשים עם מוגבלויות. אין מדובר רק בחובה חברתית, אלא גם בחובה משפטית.

בפוסט הבא, אני אפרט לכם כיצד אתם יכולים לשפר את רמת הנגישות  של סרטוני הווידאו שתם מפרסמים בשתיים מהרשתות החברתיות הפופולריות ביותר, פייסבוק ואינסטגרם. שתי פלטפורמות אלו מציעות מגוון רחב של כלים ותכונות שיאפשרו לכם להפוך תוכן הוידאו שאתם מעלים לנגיש יותר לכלל האוכלוסייה. במסגרת הפוסט, אני אציג בפניכם כמה כלים ואסטרטגיות חשובות לשיפור רמת הנגישות בסרטוני הוידאו שתוכלו לבצע כבר עכשיו טרם פרסומם ברשתות החברתיות הפייסבוק והאינסטגרם.

כיתוב אוטומטי ברשתות החברתיות

אחת התכונות האוטומטיות הקיימות באותן רשתות חברתיות היא יצירת "כיתוב אוטומטי". כלי זה יוצר לכם בצורה אוטומטית כיתובים לסרטונים, מה שהופך אותם לנגישים לאנשים עם ליקויי שמיעה או משתמשים הצופים באותם סרטונים במצב מושתק (ללא קול). עם זאת, חשוב לציין שהכתוביות האוטומטיות המשויכות לאותו וידאו אינן תמיד מדויקות (במיוחד בשפה העברית שאינה שפת המקור של אותן רשתות) ולכן חשוב לעיין ב"כיתוב האוטומטי" שנוצר ולערוך אותו טרם הפרסום.

הוספת טקסט חלופי בסרטוני וידאו

תכונה חשובה נוספת לשיפור נגישות סרטוני הוידאו בשתי הפלטפורמות היא הוספת טקסט חלופי. תכונה זו מאפשרת לכם לתאר את התוכן של הסרטון שאתם מעלים בצורת טקסט, מה שהופך אותו לנגיש לאנשים עם לקות ראייה ואנשים עיוורים המשתמשים בתוכנות להקראת מסך. הטקסט החלופי שאתם מעלים במסגרת הוידאו צריך להיות תמציתי וממוקד. זכרו: מטרתו העיקרית של טקסט החלופי הוא לספק הבנה ברורה של תוכן הוידאו.

תיאור קולי בוידאו המפורסם בפייסבוק

בנוסף לתכונות אלו, פייסבוק מציעה גם כלי ייחודי הנקרא בעברית "תיאור קולי" או בלועזית "Audio Descriptions".
כלי זה מספק בפייסבוק רצועת אודיו נפרדת המתארת את תוכן הווידאו בצורה קולית לצורך שמיעה והבנה טובה יותר של המידע המועבר בו. כלי זה שימושי במיוחד עבור סרטונים בעלי אפקטים ויזואליים מורכבים או סרטוני וידאו הכוללים רמזים קשים שאינם ניתנים להבנה לכלל המשתמשים.

טקסט חלופי לסרטוני IGTV באינסטגרם

גם באינסטגרם ישנן מגוון תכונות נגישות שכוללות את האפשרות להוספת טקסט חלופי לתמונות ולסרטוני וידאו המפורסמים ברשת. בנוסף, באינסטגרם ניתן גם להוסיף כיתובים לסרטוני IGTV. נושא זה חשוב וקריטי ליישום מכיוון שסרטוני וידאו IGTV עלולים להיות ארוכים במיוחד, לעיתים אף יותר משעה.

חשוב לזכור שהרשתות החברתיות מתפתחות כל הזמן, ואפשרויות נגישות חדשות מתווספות כל הזמן. אני ממליץ לכם לשוב ולהתעדכן בכל שינויים המתבצעים באותן רשתות חברתיות וזה כדי להבטיח שתוכן הווידאו שאתם מעלים לרשתות החברתיות יישאר נגיש לכולם ושלא תהיו חשופים לסוגיה משפטית או תלונה מצד משתמשים שלא הצליחו לצורך את המידע שפרסמתם.

לסיכום, הנגשת סרטוני וידאו ברשתות החברתיות היא חשובה מאוד מבחינה חברתית ומשפטית. בעת יישום כל התאמות הנגישות הקיימות באותן רשתות, אתם תוכלו להגיע לקהל רחב יותר וליצירת סביבה מכילה, חברתית ומהנה יותר. על ידי שימוש בכלים ותכונות כמו כיתוב אוטומטי, טקסט חלופי ותיאור קולי, אתם תוכלו להפוך את תוכן הווידאו שלכם לנגיש לכולם, ללא קשר ליכולתם.

והנה עוד סוד קטן, בימים אלו אנו בונים עבורכם קורס דיגיטלי מקיף בנושא הנגשת סרטוני וידאו.
חלק חשוב ומרכזי בקורס הוא הנגשת סרטוני וידאו ברשתות החברתיות פייסבוק ואינסטגרם (איך לא אם זה נושא הפוסט ואחד הסוגיות שהועלו כמעט מכל המשתמשים באותן רשתות).

כחלק משירותינו, אנו מחויבים לתת לכם את כל הכלים ליצירת סביבה דיגיטלית מכילה ונגישה יותר עבור העסק שלכם וכמובן לקהל שלו. אנו מבינים שהנגשת סרטוני וידאו עלול להיות תהליך מאתגר, ולכן זו הסיבה שבנינו לכם את הקורס המקיף ביותר בנושא נגישות וידאו ברשתות החברתיות. אם יש לך שאלות או שפשוט תרצו לקבל מייל ישר שהקורס הדיגיטלי שלנו עולה לאוויר, השאירו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ואנו מתחייבים לשלוח לכם את הסילבוס הסופי כולל התאריך המדויק של העלאת הקורס לרשת.

מעוניינים להיות הראשונים שיצטרפו לקורס הדיגיטלי הייחודי שלנו?

השאירו פרטים ואנו מבטיחים לעדכן אתכם ברגע שהקורס עולה לאוויר

שתפו מאמר זה ברשתות החברתיות

מאמרים נוספים בנושא הנגשת אתרים

מאמרים נוספים בנושא
הנגשת אתרים

מעוניין שנבדוק עבורך האם האתר שלך נגיש?

השאר פרטים ואנו מבטיחים לחזור אליך בשעות הקרובות
web-a הנגשת אתרים

חזרו אליי בבקשה לגבי
נגישות באינטרנט

מוזמנים גם לפנות אלינו בנייד שמספרו: 053-2711171 ואנו נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת