fbpx

תפריט

הנגשת תכנים באתר Shopify

לאחר תקופת הקורונה, בעלי עסקים רבים החליטו לשווק את המוצרים שלהם באמצעות אתרי מכירות אונליין הזמינות בכל זמן ובכל מקום. שימוש באתרי מכירות, מאפשר לבעלי העסקים למכור את המוצר שלהם ללא תלות בעסק או מקום פיזי שהם נאלצים להיות בו.

תקופה זו בהחלט הייתה תקופה מצוינת לחברות המספקות פלטפורמות מכירה לעסקים המעוניינים להיכנס לעולם הדיגיטלי. החברה הבולטת ביניהן היא חברת Shopify המספקת מערכת מכירות מקוונת, המעצימה יזמים ומאפשרת להם להקים ולנהל בצורה חלקה, קלה וללא ידע מוקדם חנויות מקוונות מתקדמות עם שלל רחב של אפשרויות. ככל שהעולם הדיגיטלי ממשיך להתרחב ולהתעצם, חשוב להבטיח שהמוצרים המשווקים יהיו נגישים לכל המשתמשים ללא קשר למוגבלות שלהם.

במאמר הבא אני אתעמק בחשיבות הרבה בעת פרסום מוצר נגיש והנגשת תכנים באתרי מכירות בכלל ובאתרי  Shopifyבפרט. יצירת תכנים נגישים באתר אינטרנט משפיעה על היכולת של משתמש עם מוגבלות לצרוך את המידע ואת המוצר שפרסמתם, ובנוסף לשפר את הנראות שלכם בגוגל מבחינת קידום אורגני SEO.


מהי פלטפורמת Shopify?

Shopify משמשת כפלטפורמת מסחר אלקטרוני מקיפה, המציעה כלים מכוונים המאפשרים לבעלי עסקים ליצור אתר מכירות מקצועי במספר ימים בודדים תוך כדי התאמה מלאה למטרת העסק ולמוצרים המשווקים על ידו. מערכת הניהול של האתר הינה ידידותית במיוחד למשתמש מה שאינו מצריך ידע מוקדם בניהול, עיצוב או פיתוח אתרי אינטרנט.

איך מנגישים תכנים באתר SHOPIFY
איך מנגישים תכנים באתר SHOPIFY?במאמר הבא אני אסביר לכם איך אתם מנגישים תכנים באתר שופיפיי וכיצד הנגשת תוכן תשפר את הנראות שלכם בגוגל.חובה לצפות בוידאו עד הסוף!

מדוע חשוב להנגיש תכנים באתר Shopify?

נגישות תכנים באתר Shopify מתייחסת בעיקר ליצירת תוכן נגיש שיהיה זמין למשתמשים עם מוגבלות. למשל משתמש עיוור המסתייע עם קורא מסך יוכל לדעת בצורה מדויקת מהו המידע המופיע באתר האינטרנט ובאיזה מוצר מדובר. בעת שאתם מנגישים תכנים באתר המכירות שלכם, אתם עונים על החובה המשפטית והמוסרית, ומשפרים את הנראות העסקית שלכם לכל המשתמשים. בעת שאתם מעלים תוכן במוצר מסוים בצורה נגישה, אתם מרחיבים את יכולת ההגעה לקהל רחב יותר, כולל אנשים עם מוגבלויות שונות, כגון מוגבלות מוטורית, פיזיולוגית ועוד.

מוכנים לקחת את התכנים שבאתר ה- Shopify שלכם לשלב הבא?

צפו בסרטון ההדרכה מפורט המסביר לכם בצורה פשוטה כיצד להנגיש תוכן באתר האינטרנט שלכם, לתייג כותרות, להשתמש ברשימות, ליצור קישורים נגישים, לבחור צבעים נגישים ועוד.

איך מנגישים תכנים באתר מכירות שופיפיי:

תיוג כותרות – תיוג נכון של כותרות באמצעות מבנה היררכי (למשל, H1 עבור כותרות ראשיות, H2 עבור כותרות משנה וכו") משפר את הניווט של משתמשים עם מוגבלות מוטורית ואנשים עם עיוורון המסתייעים באמצעות המקלדת. בנוסף, שימוש בכותרות עוזר למנועי החיפוש להבין את היררכיית התוכן, ומשפר את הקידום האורגני SEO ואת החשיפה שלכם בגוגל.

שימוש ברשימות: השתמש ברשימות ממוספרות וברשימות תבליטים כדי לארגן את המידע המופיע בתוכן בצורה נכונה ויעילוה. רשימות ברורות ותמציתיות לא רק משפרות את הנראות של המידע אלא גם מסייעות למשתמשים עם עיוורון המסתייעים בקורא מסך להבין את התוכן המופיע באותה רשימה.

לדוגמה בעת שאנחנו מפרסם קרם פנים מסוים המכיל שלבי שימוש מסודרים או רכיבים ספציפיים שהמשתמש צריך לדעת עליהם, אנו נפרט את כל המידע הזה ברשימה המתאימה לפי סדר הפעילות (ברשימה ממוספרת) או ברשימת תבליטים (בעת שישנם רכיבים מסוימים שאין קשר או תלות בסדר בניהם.

נגישות קישורים – בעת שאתם מוסיפים קישור בעמוד המוצר או בתוכן שקיים באתר שלכם, אתם חייבים לוודא שהקישורים כוללים מידע מפורט בעל משמעות למשתמש. חשבו על זה ככה, בעת שמשתמש עם עיוורון מגיע לקישור שלכם (ורק לקישור שלכם) הוא צריך לדעת בדיוק לאן הוא עובר בעת לחיצה עליו. ישנם כותבי תוכן רבים המשתמשים בקישורים כגון: "לחץ כאן", "למאמר המלא", "למידע נוסף" וכו', שימוש במידע כזה הינו כללי מידע ואינו מספק מידע מדויק כלפי מטרת הקישור.

שימוש בצבעים נגישים – בחרו שילובי צבעים המציעים ניגודיות מספקת בין טקסט לרקע כדי להבטיח שגם משתמשים עם לקות ראייה יוכלו להבין מהו המידע המפורסם. עמידה ביחס קונטרסט תקין בהתאם להנחיות התקן הישראלי 5568, לא רק משפרת את הנגישות של המידע אלא גם תורמת לחוויית משתמש טובה יותר.

הוספת טקסט אלטרנטיבי לתמונה – אתם מפרסמים תמונות מוצר, סליידרים המכילים תמונות או באנרים? השתדלו לספק לכולם טקסט אלטרנטיבי מלא המסביר בצורה מדויקת מהו המידע המועבר למשתמש בעת שהוא נחשף לתמונה.

מה שציינתי מעלה הם רק חלק מהנושאים שיש ליישם בכדי להנגיש את התוכן באתר המכירות שברשותכם. אנו מציעים הדרכה מקצועית שבה אנו נעבור יחד על כל הנושאים הקשורים להנגשת תכנים באתר האינטרנט, הן ברמת המוצר, הפוסטים ועמודים שאותם אתם מפרסמים.

הקשר בין תוכן נגיש לקידום אורגני

שילוב שיטות עבודה המומלצות לנושא הנגישות בתכנים לא רק תשפר את השימושיות עבור כל המשתמשים אלא גם תתרום לשיפור הקידום האורגני של האתר שלכם, חשיפה בדירוג גבוה יותר ואחוז הקלקות טוב יותר על האתר שלכם. מנועי החיפוש נותנים עדיפות לאתרים שבהם הוזנו תכנים ידידותיים ונגישים יותר למשתמש. בעת ביצוע התאמות נגישות בתכנים שיש לכם באתר האינטרנט, אתם משפרים את יכולת הסריקה והאינדוקס של התוכן, נושא המגביר את החשיפה שלו בתוצאות החיפוש.

לסיכום, הנגשת תכנים תורמת לכם לשני נושאים עיקריים: הנגשת המידע למשתמשים עם מוגבלות וקידום האתר במנועי החיפוש. אני מזמין אתכם להצטרך להדרכה הקרובה שבה אני מראה צעד אחר צעד כיצד להנגיש תכנים באתר מכירות כגון Shopify. ההדרכה מותאמת בצורה מלאה לרמת הידע של המשתתפים ולאתר האינטרנט של בית העסק שבו המידע מפורסם.

מעוניינים להצטרף להדרכה הקרובה בנושא הנגשת תכנים באתרי Shopify?

שתפו מאמר זה ברשתות החברתיות

מאמרים נוספים בנושא הנגשת אתרים

מאמרים נוספים בנושא
הנגשת אתרים

מעוניין שנבדוק עבורך האם האתר שלך נגיש?

השאר פרטים ואנו מבטיחים לחזור אליך בשעות הקרובות
web-a הנגשת אתרים

חזרו אליי בבקשה לגבי
נגישות באינטרנט

מוזמנים גם לפנות אלינו בנייד שמספרו: 053-2711171 ואנו נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת