fbpx

תפריט

ביצוע הנגשת תכנים באתר אינטרנט

בעת תהליך של הנגשת אתר אינטרנט אנו מטפלים לרוב מבנה האתר ולא בתוכן שבו. בדיקה מקיפה שמטרתה לוודא האם מבנה האתר נגיש לאנשים עם מוגבלות או לא מתבצעת בכמה שלבים ובמספר טכנולוגיות מסייעות הנפוצות ביותר בקרב האוכלוסייה.  במאמר הבא אנו לא נפרט אודות הנגשת אתר או תהליך נגישות באתר אינטרנט אלא נציג לכם את נושא הנגשת התכנים באתר אשר אנשים רבים לא מודעים אליו ועקב כך אינם כותבים את התוכן באתר שלהם בצורה נגישה ובהתאם לתקנות הנגישות.

הנגשת תכנים ויצירת תוכן נגיש

ברגע שכותב התוכן באתר מיומן ומכיר לעומק את נושא נגישות התכנים באינטרנט, אופן הכתיבה הנגישה מתבצע בצורה מהירה ואוטומטית וללא מחשבה כלל, הכל זה עניין של מיומנות ועקביות.

בעת כתיבת תכנים ויצירת תוכן נגיש חדש באתר יש לקחת בחשבון מספר דברים עיקריים:

  • כתיבת הכותרות חייב להתבצע בהתאם לחשיבותם ולסדר ההיררכי של המידע המופיע באתר. הכותרות הם הכלי החשוב ביותר במסגרת התוכן והאפשרות של אדם עם מוגבלות המשתמש בטכנולוגיה מסייעת לנווט באתר מפסקה לפסקה בצורה קלה ובהתאם למה שהוא מחפש. כותרת חייבת להיות בולטת יותר משאר הטקסט, גדולה יותר ולקבל משמעות אחרת משאר התוכן או המידע המופיע באתר. אנו ממליצים שלאחר שהכנתם את כל המאמר תבצעו בדיקה נוספת לראות שהכותרות אכן עומדות בסדר היררכי מהחשוב ביותר לחשוב פחות וכי הן מוצגות בצורה בולטת ושונה לעין מה שמאפשר למשתמש להבין כי מדובר בכותרת ולא בתוכן רגיל המפורסם באתר.
  • השתמשו בכתיבה נכונה ופשוטה. חשוב לדעת ולהבין שמי שקורא את המאמר או התוכן שלכם באתר לא תמיד מבין בצורה מלאה או בקיא בנושא המודבר. רשמו את המידע בצורה קלה ופשוטה בלי קיצורים, תווים או שימוש בסלנג. כתיבה פשוטה מגדילה את הסיכוי כי המשתמש ימשיך לקרוא את האתר שלכם, יבין מה מדובר בו ואף ימליץ לחברים כי האתר שלכם אכן פשוט וקל לקריאה. שאנשים עם מוגבלות משתמשים בטכנולוגיות מסייעות הם מצפים להבין את המידע בצורה פשוטה ביותר, ברגע שאתם משתמשים בסלנג, אותיות באנגלית, קיצורים או תווים אתם מונעים מהם את היכולת להבין את הטקסט שלכם גם אם הוא הכי רלוונטי אליהם. כתבו פשוט ורק תרוויחו מזה קהל יעד נוסף ונוחות רבה בעת השימוש באתר שלכם.
    מידע נוסף אודות הנגשת מסמכים ותוכן באתרי אינטרנט ניתן למצוא בקישור הבא: מדריך מקוצר להנגשת מסמכים.
  • שמרו על מבנה התוכן תקין. ישנם אתרים רבים שהמבנה של התוכן בהם מבולגן, זז מהר מדיי ולא באמת ניתן להבין מה הולך שם. כתבו מסודר, שמרו על מבנה אחיד ומובן שהגולש יבין את התוכן וגם ייהנה מחוויית הגלישה באתר שלכם. אל תתמקדו בעיצוב או באלמנטים חדשניים, עשו את החיים של הקוראים שלכם קלים ומובנים יותר על ידי כתיבת תוכן נגיש וביצוע בדיקה להנגשת תכנים המופיעים באתר שלכם.
  • לא בטוחים האם התוכן שלכם נגיש? התייעצו עם המומחים! לא כל בעל אתר או כותב תוכן יודע איך לכתוב תוכן שהוא נגיש ולכן ישנה אפשרות לקבל הדרכה מקיפה שמטרתה להסביר לכם כיצד להנגיש מסמכים ותוכן באתרי אינטרנט. במסגרת ההדרכה תקבלו את כל הכלים הבסיסיים והחשובים ביותר לצורך כתיבת תוכן נגיש והתאמתו לקהל הרחב. למידע נוסף אודות הדרכה המקיפה להנגשת תוכן ניתן ללחוץ על הקישור הבא: הדרכה להנגשת תוכן באתרי אינטרנט.

לסיכום חשוב להבין כי הנגשת אתר לא מתייחסת רק למבנה שלו אלא גם לתוכן הכתוב בו. גם אם האתר שלכם נגיש מבחינת המבנה שלו ובהתאם לתקן זה לא אומר שהתוכנה להקראת מסך או אפשרות לניווט במקלדת מתפקדת בצורה מלאה באתר.

אל תזניחו את נושא התוכן! החלטתם להנגיש את האתר? מעולה!

עכשיו אנו ממליצים לכם לעבור הדרכה שלאחריה תדעו בדיוק מהו תוכן נגיש ואיך להנגיש את התוכן בצורה הטובה ביותר לכולם!

במסגרת ההדרכה אנו נטפל בתוכן הספציפי שלכם תוך כדי התנסות ומעקב מתאים כי אתם מודעים לכל הכלים שיש לרשותכם ואיך להשתמש בהם בצורה הטובה והנגישה ביותר. הרי לא לכולם אותו מידע בדיוק יהיה מתאים, יש כאלה שמעלים מסמכים לצורך הורדה דרך האתר ויש כאלה שמעדיפים לעשות את המידע או המסמך בצורה מקוונת ולכן הבסיס פה הוא חשוב ויש להתאימו בצורה מדויקת לבעל העסק ולסוג האתר המטופל.

מעוניינים לדעת עוד אודות הנגשת תכנים או ביצוע התאמות נגישות באתר האינטרנט? צרו איתנו קשר עוד היום ואנו מבטיחים לתת לכם את כל המידע הרלוונטי בדגש על העסק שלכם.

שתפו מאמר זה ברשתות החברתיות

מאמרים נוספים בנושא הנגשת אתרים

מאמרים נוספים בנושא
הנגשת אתרים

האם ניתן להנגיש אתר וויקס

האם ניתן להנגיש אתר וויקס

במערכות הדיגיטליות המתקדמות של ימינו, ההכרח להבטיח נגישות באתרי אינטרנט הינו בעל חשיבות עליונה עבור עסקים, חברות וארגונים המחויבים להגיע

מעוניין שנבדוק עבורך האם האתר שלך נגיש?

השאר פרטים ואנו מבטיחים לחזור אליך בשעות הקרובות
web-a הנגשת אתרים

חזרו אליי בבקשה לגבי
נגישות באינטרנט

מוזמנים גם לפנות אלינו בנייד שמספרו: 053-2711171 ואנו נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת