fbpx

תפריט

הנחיות להנגשת תוכן באינטרנט

גוף התקינה הבינלאומי WCAG הוא בעצם גוף בינלאומי המהווה הנחיות ברורות לנגישות תוכן באתרי האינטרנט. זהו תקן שנוצר בשיתוף פעולה עם ארגונים מכל העולם בכדי לספק את צרכיהם של אנשים עם מוגבלויות בכל רחבי העולם. הקהילה הבינלאומית צריכה לעמוד בהנחיות המשותפות הללו. הטמעתם ויישומם של הנחיות אלו תלויים בבעלי העסקים שבונים אתרים ומעורבים בתהליך הפקת תכנים חדשים ברשת האינטרנט.

הנגשת אתרים, על קצה המזלג.

ניתן להציג תוכן באינטרנט בצורות שונות, כמו למשל כטקסט, תמונה, קובץ קול או סרטון וידאו. כל סוגי התוכן צריכים להיות נגישים ככל האפשר לכל האנשים, כולל לאנשים עם מוגבלות בראייה, מוגבלות קוגניטיבית, שמיעתית ומוטורית.

אם לדוגמה יש לכם תמונות באתר, המשמשות יותר מתמונה דקורטיבית, כלומר אותן תמונות כוללות מידע חשוב שאמור להעביר מסר לגולש שלכם, עליכם לכתוב עבור אותן תמונות ALT מתאים המעביר בקצרה את המהות והמטרה העיקרית של התמונות. התוכנות להקראת מסך ישמיעו את טקסט המופיע ב- ALT לאנשים לקויי ראייה או עיוורים. אגב, תכונת ALT משפרת את גם את הקידום האורגני ((SEO שלך, מכיוון שהיא נלקחת בחשבון על ידי מנועי החיפוש בעת הצגת תוצאות חיפוש.

אם האתר שלך מכיל סרטון וידאו מוכן מראש או קובץ מדיה לשמע בלבד, יש להפוך את התוכן לנגיש גם עבור אנשים חירשים. צור כתוביות, תיאורי שמע, כתוביות או אפילו פרשנות לשפת הסימנים אם הווידאו / שמע שלך מכיל דיבור אנושי.

ספק למשתמשים שלך דרכים להגדיר באיזה חלק באתר הם ואפשר להם לנווט בקלות בדיוק לתוכן שהם צריכים. הפעל את כל הפונקציונליות באתר שלך להפעלה באמצעות המקלדת כדי להקל על החיים עבור מי שמתקשה להשתמש בעכבר ובמשטח מגע. ודא שמשתמשים יכולים לדלג לכל התפריטים והתכנים באמצעות הקשות ולחיצות עכבר מהירות וקלות. אפשרות נוספת זו מסייעת גם למשתמשים לא מוגבלים אשר העכבר לא תקין.
כך תשפר את חווית המשתמש לכולם.

כיצד בודקים האם האתר שלכם נגיש לאנשים עם מוגבלות?

אם ברצונך לבדוק את הנגישות באתר שלך ולדעת כמה הנחיות הנגשת תוכן לאינטרנט עומדות באתר הקיים שלך, השתמש בכלים מיוחדים. לדוגמה, הכלי שבודק את הניגוד החזותי בין הטקסט לרקע. הבדיקה היא קלה במיוחד, כל שיש לעשות זה לסמן את האזורים באתר שלך שאתה רוצה לבדוק בהם את יחס הניגודיות. ברגע שהיחס הינו פחות מ-4.5 יש צורך בשינוי צבע הטקסט או הרקע לצורך התאמות לאנשים עם לקות ראייה.

שתפו מאמר זה ברשתות החברתיות

מאמרים נוספים בנושא הנגשת אתרים

מאמרים נוספים בנושא
הנגשת אתרים

מעוניין שנבדוק עבורך האם האתר שלך נגיש?

השאר פרטים ואנו מבטיחים לחזור אליך בשעות הקרובות
web-a הנגשת אתרים

חזרו אליי בבקשה לגבי
נגישות באינטרנט

מוזמנים גם לפנות אלינו בנייד שמספרו: 053-2711171 ואנו נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת