fbpx

תפריט

העולם הדיגיטלי שינה את חייהם של אנשים עם מוגבלות

זה ברור לכולם שהעולם הדיגיטלי שינה בצורה משמעותית את חייהם של אנשים עם מוגבלות ואת אופן שילובים בחברה.

תחשבו על זה, אחרי שנה ממש משוגעת שכוללת את מגפת הקורונה ומצב ביטחוני לא פשוט הדרישה של רכישת שירותים ומידע בצורה מקוונת באמצעות אתר אינטרנט עלתה בצורה משמעותית ואנשים רבים מצאו את עצמם רוכשים שירות דרך האינטרנט. עקב המצבים המשתנים, הטכנולוגיה החדישה ומספר האתרים שעולה וגדל בצורה משמעותית עקב הרצון העז של אותם בעלי עסקים להופיע ברשת האינטרנט וליהנות מפרסום רחב לקהל רב.

איך מתחילים את תהליך הנגישות באינטרנט? מה הכי נכון לעשות?

באתר חדש – כל גוף עסקי, ציבורי או כל חברה שרוצה לבנות אתר אינטרנט או אפליקציה צריכה לשלב במסגרת התהליך יועץ מומחה להנגשת אתרי אינטרנט בשילוב אנשים עם מוגבלויות שונות כדי שיוכלו לוודא כי אותם רכיבים או אותו מידע המפורסם באתר שלהם (או מיועד להיות מפורסם באתר)  נגישים וכי אנשים עם מוגבלות יכולים לגלוש בהם.

באתר ישן – אותו הגוף שהקים ומתחזק את האתר צריך לוודא כי מבנה האתר הנוכחי שלו נגיש וכי המידע המפורסם בו אכן עולה בצורה נגישה ומותאמת לאנשים המסתייעים בטכנולוגיות מסייעות.

לאחר שעבדתי ונעזרתי במסגרת הפרויקטים השונים במספר אנשים עם לקות ראיה ועיוורון הבנתי כי אנשים עם מוגבלות בראייה לא תמיד פועלים באותה השיטה והדרך שבה הם גולשים היא שונה ומותאמת לצרכיהם. ישנם אנשים עם מוגבלות בראייה שפועלים עם מנגנונים ייחודיים להגדלות מסך, ישנם אנשים שעובדים עם תוכנות שונות להקראות מסך או בשם המקצועי מנוע דיבור ועוד.

ישנם בעלי עסקים רבים שטוענים כי הנגשת האתר שלהם זהו נטל גדול עבורם, מדוע?

ראשית, חשוב לי להבהיר לבעלי העסקים ולבעלי אתרי אינטרנט שהם לא צריכים לראות את נושא הנגישות כנטל, אלא אותם בעלי העסקים צריכים להבין כי מדובר בשיפור העולם הדיגיטלי לכלל האוכלוסייה. ברגע שהאתר אינטרנט שלהם נגיש הוא יפנה לקהל רחב יותר וגם ישפר את הנראות העסקית בעולם הדיגיטלי המשמש כיום כחלק מרכזי ובלתי נפרד מחייהם של אנשים עם מוגבלות. ביצוע התאמות נגישות אתרים משפרת את נראות העסק הפיזי והדיגיטלי ותורמות לעסק רבות מבחינה ערכית, חברתית וכמובן כלכלית.

יישום נגישות באתר האינטרנט העסקי כחלק מהארגון שלכם.

  1. הדבר שהכי חשוב להבין זה שאסור להסתכל על עולם הנגישות באינטרנט כמשהו צר ופשוט, אלא חשוב להטמיע בקרב עובדי הארגון והאנשים המתפעלים את אתר כי הנגשת האתר והפלטפורמה האינטרנטית משפרת בצורה משמעותית את שילובם של אנשים עם מוגבלויות בעולם הדיגיטלי.
  2. גם אם יש מבנה אתר שהוא נגיש והוא עומד בדרישות התקן יש לוודא כי מי שמפעיל ומעדכן את התוכן שבו עבר הדרכה מקיפה בנושא הנגשת אתרים והנגשת המידע באינטרנט, הרי נושא הנגישות באינטרנט מתייחס לכל מידע שמפורסם באתר ולא רק להתאמת המבנה. בכל מסמך, תוכן או סרטון וידאו שמעלים לאתר יש להתייחס לנושא הנגישות בכובד ראש ולהבין כי "להרוס" את רמת הנגישות באתר.
שתפו מאמר זה ברשתות החברתיות

מאמרים נוספים בנושא הנגשת אתרים

מאמרים נוספים בנושא
הנגשת אתרים

נגישות אפליקציות

נגישות אפליקציות

נגישות אפליקציות והתאמת יישומים דיגיטליים למשתמשים עם מוגבלות בעולם המתקדם שלנו, שבו יישומים דיגיטליים חוללו מהפכה בדרך שבה אנחנו חיים,

מעוניין שנבדוק עבורך האם האתר שלך נגיש?

השאר פרטים ואנו מבטיחים לחזור אליך בשעות הקרובות
web-a הנגשת אתרים

חזרו אליי בבקשה לגבי
נגישות באינטרנט

מוזמנים גם לפנות אלינו בנייד שמספרו: 053-2711171 ואנו נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת