fbpx

תפריט

הפיכת הרשת החברתית לנגישה יותר

האם ניתן להפוך את הרשת החברתית (פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב וכן הלאה) לנגישה יותר עבור אנשים עם מוגבלות? 

שאלה שמטרידה אנשים רבים, הרי העולם האינטרנטי והרשת החברתית הפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו במהלך היום (ואצל אנשים מסוימים בכל היום).

במאמר זה אנסה להסביר ולתת מספר דגשים כיצד ניתן להפוך את הרשת החברתית לנגישה יותר לאנשים עם מוגבלות. יישום של העקרונות הבסיסיים שאפרסם בהמשך המאמר בהחלט יאפשרו לכם להפוך את התוכן שאתם מפרסמים ברשת החברתית לנגיש יותר ומותאם יותר לשימוש בקרב אנשים המסתייעים בטכנולוגיות מסייעות כדי לנווט ולגלוש ברשת.

העקרונות הבסיסיים שיאפשרו לכם להפוך את הרשת החברתית לנגישה יותר

  • העקרון החשוב ביותר הוא להבין מה עומד מאחורי נושא הנגשת הרשת החברתית לאנשים עם מוגבלות. האם הסיבה היא חשובה? למי היא מיועדת? ובאיזה פלטפורמות חברתיות המפורסמות ברחבי הרשת ניתן לבצע ולהתייחס לשאר העקרונות שיפורסמו בהמשך. נושא הנגישות באינטרנט תפס תאוצה בשנים האחרונות והפך לחלק בלתי נפרד מחיינו, במיוחד מאותו יום שנכנסו תקנות הנגישות לאתרי אינטרנט המחייבים את בעלי האתר להנגיש אותו לאנשים עם מוגבלות.
  • החלק המרכזי בעסק שלכם המפורסם באינטרנט הוא האתר שלכם. תנסו לספק כמה שיותר קישורים או שיתופים של מגוון עמודי הרשת החברתית שאתם פועלים בה. למשל פייסבוק, אינסטגרם וכן הלאה. אתם פועלים במגוון פלטפורמות דיגיטליות? מעולה! עכשיו רק צריך לראות כיצד ניתן לקשר אליהם ולתת לגולש את חווית הגלישה הנגישה ביותר ברגע שהוא מגיע לאתר שלכם. הקישור חייב להתבצע בצורה מפורטת תוך כדי הצגה מלאה לגולש שבעת לחיצה על הקישור הוא עובר לעמוד אחר מחוץ לאתר. מידע נוסף שחשוב להדגיש באתר זה אפשרויות יצירת קשר עמכם, טלפונים, כתובות דואר אלקטרוני, פקס וכן הלאה. כל אלמנט שתוסיפי לאתר שלכם או לפייסבוק שאתם מנהלים בהחלט יכול להקל על אנשים רבים לפנות אליכם במידת הצורך.
  • הוספת פיצ'ר המאפשר לכן לשתול את המידע המופיע בעמוד הפייסבוק שלכם באתר וכך להנגיש את כל המידע שאתם מפרסמים ברשת החברתית ובפייסבוק לאנשים הגולשים באתר שלכם. חשוב להטמיע את החלון בצורה ברורה וקלה לניווט ולאפשר לו פוקוס באמצעות המקלדות עבור אנשים שאינם יכולים להשתמש בעכבר עקב מוגבלות מוטורית.
  • הוסף למייל שלך חתימה אישית עם נתונים התקשרות שבכל שיתוף או שליחת מייל למתעניין, ללקוח או לאדם זר יהיה את הנתונים שלך בצורה לחיצה. תאפשר להם לפנות אליך כי לעולם אי אפשר לדעת לאן יתגלגל המייל שלך והאם האדם שקורא אותו הוא עם מוגבלות או לא.
  • בפייסבוק, באינסטגרם או בכל רשת חברתית אחרת תשתדל לפרסם מידע מפורט אודות הסניף שלך. המידע חייב להיות בצורה מפורטת ולכלול את כל ההסדרי הנגישות הפיזיים לסניף או לעסק שלך ואת כל הנושאים הדיגיטליים ששיפרת באתר שלך עקב תקנות הנגישות באינטרנט. כל פרסום כזה יכול להגיע ולהיחשף למאות ואלפי אנשים מה שהופך את העמוד שלך לנגיש יותר וכך מגדיל את האפשרות שלך להגיע לקהל יעד חדש שלא הגעת אליו עד היום.
  • ברשת החברתית תשתדל לפרסם תמונות ללא טקסט או תוכן המופיע עליהם. יש אנשים רבים המעלים פרסום או תמונה אשר כוללת בתוכה תוכן. זה נכון שפייסבוק לא מאשר לעלות תמונות שיש להם אחוז טקסט גבוה יחסית, אם זאת העלאת פוסט בצורה אורגנית לא עוברת בדיקה של פייסבוק, לכן חשוב לבדוק כל תמונה שאתם מעלים שאין לה טקסט על גביה ואם בכל זאת את חייבים לעלות אותה עם טקסט (למרות שזה בכלל לא מומלץ ולא נגיש) יש להוסיף את הטקסט הכתוב מעל התמונה כדי שאותו אדם עם מוגבלות ידע על מה התמונה מדברת ומה התוכן שמופיע בה. טקסט המוטמע בתמונה אינו יכול להיקרא על ידי תוכנה להקראת מסך וכך אנשים המסתייעים בשירותיה לא יוכלו לדעת בדיוק מה כתוב או מה התכוונת ברגע שפרסמתם את תמונה זו.
  • פרסום סרטון בפייסבוק או ביוטיוב חייב לכלול כתוביות מתאימות, תיאור קצר מדויק ותיאור מפורט מתחתיו כדי לאפשר לגולש להבין לעומק מה מפורסם באותו סרטון. ישנם בעלי עסקים רבים שנושא פרסום הסרטונים הוא חלק מרכזי בתהליך השיווק שלהם ברשתות החברתיות ולכן חשוב שכל סרטון שהם מעלים יקבל את החשיפה הטובה ונגישה ביותר לכלל האוכלוסייה. סרטון נגיש הוא סרטון טוב יותר לכולם ויאפשר לכם לקבל לקוחות נוספים המתעניינים בשירותים שאתם מציעים.
  • תשתדלו לרשום את התוכן שלכם בצורה בולטת ומובנת יותר. השימוש באימוגים, פרצופים או תווים מיוחדים מקשה מאוד על אנשים המשתמשים בתוכנות להקראת מסך בעת גלישה ברשתות החברתיות. תכתבו כמה שיותר פשוט וכמה שיותר בולט כדי שאנשים רבים יוכלו להבין מה רשום ולדרג את העסק שלכם ברשת החברתית כעסק נגיש שרואה לנכון את סוגיית הנגישות ברשת החברתית.
שתפו מאמר זה ברשתות החברתיות

מאמרים נוספים בנושא הנגשת אתרים

מאמרים נוספים בנושא
הנגשת אתרים

מעוניין שנבדוק עבורך האם האתר שלך נגיש?

השאר פרטים ואנו מבטיחים לחזור אליך בשעות הקרובות
web-a הנגשת אתרים

חזרו אליי בבקשה לגבי
נגישות באינטרנט

מוזמנים גם לפנות אלינו בנייד שמספרו: 053-2711171 ואנו נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת