fbpx

תפריט

התאמות הנגישות הנדרשות בעת בניית אתר חדש

בעת בניית אתר חדש ישנה חשיבות עליונה לבצע את התאמות הנגישות הבסיסיות "בשלד" האתר ככך שכבר מתחילת הדרך האתר יהיה נוח, גמיש ואפשרי לשימוש בקרב אנשים המסתייעים בטכנולוגיות מסייעות.

בפוסט הבא אני אסביר מהם הדברים הבסיסיים שיש ליישם בעת בניית אתר חדש וכיצד הופכים את האתר שלכם לגמיש ומתאים יותר לתהליך נגישות מלא ומקיף בהתאם לדרישות התקן הישראלי.

שימוש במבנה ובמערכת אתר גמיש ומותאם

לרוב, אנשים משתמשים במבנים שהם ודאים, מבנים שהם קבועים ואינם ניתנים לשינוי. לדוגמה בנושא גודל פונט או כותרת, מומלץ לא להשתמש במבנה PX אלא עדיף להשתמש במבנה הכולל אחוזים REM למשל. שימוש במבנה הכולל אחוזים מאפשר למשתמש להגדיל ולהקטין את המסך או המידע המופיע באתר כראות עיניו מבלי לפגוע בנראות או בטקסט הקיים בו. שימוש באחוזים מאפשר גמישות מלאה במערכות שונות, מחשבים, מכשירים סלולריים, טאבלטים ועוד.

שימוש נכון במבנה גמיש יאפשר לכם לעבוד בצורה קלה ומהירה יותר על האתר ולבצע את התאמות הנגישות הנדרשות באופן מלא ופשוט.

השתמשו בצבעים מנוגדים

נושא הניגוד החזותי בין הטקסט לרקע שלו הוא חשוב מאוד לאנשים עם לקות ראיה. גם מתחילת הדרך חשבו על מבנה או עיצוב אתר שאינו כולל טקסט בצבעים בהירים הנמצאים על רקע בצבעים דומים. לדוגמה – אל תשתמשו בטקסט בצבע אפור בהיר מאוד על רקע לבן. השתמשו תמיד בצבעים מנוגדים וברורים לעין.

תפריט עליון במבנה ברור ומסודר

התפריט העליון הוא החלק המרכזי ביותר באתר. בעת בניית האתר חשבו על תפריט עליון רחב, ברור ומשולב פונט גדול (ככל שניתן) כדי לתת למשתמש את האפשרויות הרבות ואת הנוחות המקסימלית בעת השימוש בתפריט. וודאו כי ניתן להגיע לתפריט גם באמצעות העכבר וגם באמצעות המקלדת וכי בעת ריחוף מעל התפריט ישנו שינוי חזותי מתאים.

סדרו את מבנה האתר בצורה היררכית בהתאם למידע המופיע בו

כל אזור, כותרת או אלמנט קליקבילי אחר חייב להיות מסודר בצורה היררכית בהתאם למידע המפורסם באתר. לפני שאתם בונים את המבנה של האתר, חשבו מהם הדברים החשובים ביותר ושימו אותו בחלק העליון בשילוב של תגיות מתאימות הן לכותרות והן לאזור. ביצוע מבנה אתר בסדר תקין יאפשר לגולש לנווט בקלות באמצעות המקלדת בהתאם לשפה הכתובה באתר. בשפה העברית הכתיבה חייבת להתבצע מימין לשמאל ואילו באתר המופיע בשפה האנגלית ישנה חשיבות שהניווט יתבצע משמאל לימין. בעת ביצוע ניווט באתר, יש לוודא כי כל הנושאים מקבלים פוקוס וכי ניתן להגיע לכל אזור או כותרת. הכלל העיקרי הוא לתת לכל המשתמשים את היכולת לקרוא, להבין ולתפוס את האתר שלכם בצורה המיטבית עבורם.

השתדלו לרכז את כל הגדרות העיצוב בחלקים/קבצים נפרדים

ברגע שמראש תגדירו את כל ההגדרות העיצוביות בחלקים או בקבצים נפרדים זה יאפשר לכם לטפל באתר בצורה תקינה ומהירה ישירות לקובץ או לאזור שאתם צריכים להנגיש. שימוש בקבצי CSS נפרדים בצורה מסודרת ותחת שם האזור הספציפי תעניק לכם גישה מהירה לכל האלמנטים באזור לצורך טיפול והתאמה.

הגדירו מראש מהי תמונת רקע ומהי תמונה שמטרתה להעביר מסר

נושא התמונות הוא חלק חשוב ובלתי נפרד מעת הנגשת האתר והתאמתו עוד בשלבי הבנייה. אנשים עיוורים או אנשים עם לקות ראייה חמורה המשתמשים באמצעות טכנולוגיות מסייעות אינם יכולים להבין או לראות את המידע המפורסם בתמונה ולכן ישנה חשיבות עליונה להתאים אותם לאותן טכנולוגיות על ידי הוספת טקסט אלטרנטיבי מתאים לתמונה. במידה ומדובר בתמונת רקע ללא צורך מהותי יש להגדיר אותה כתמונת רקע ולהעניק לה טקסט אלטרנטיבי בצורה הבאה "".

שתפו מאמר זה ברשתות החברתיות

מאמרים נוספים בנושא הנגשת אתרים

מאמרים נוספים בנושא
הנגשת אתרים

מדריך המכיל טיפים להנגשת אתר וויקס בעת תכנון או בניה של אתר וויקס

הנגשת אתר וויקס

מדריך מיוחד הכולל טיפים להנגשת אתר וויקס והתאמתו לתקנות הנגישות באינטרנט להנגשת אתר אינטרנט ישנם יתרונות רבים בניהם יתרונות חברתיים,

מעוניין שנבדוק עבורך האם האתר שלך נגיש?

השאר פרטים ואנו מבטיחים לחזור אליך בשעות הקרובות
web-a הנגשת אתרים

חזרו אליי בבקשה לגבי
נגישות באינטרנט

מוזמנים גם לפנות אלינו בנייד שמספרו: 053-2711171 ואנו נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת