fbpx

תפריט

התחזית שלי לשנת 2021 בנושא נגישות באינטרנט

השנה האחרונה הייתה שנה לא פשוטה בכלל לכולנו. שנת הקורונה שאף אחד לא יוכל לשכוח או להתעלם ממנה, שנה שפגעה בעסקים ובתחומים שלמים ומנעה מאיתנו לקדם תהליכים שונים ומגוונים.

מבחינת הנגישות באינטרנט, שנת 2020 הייתה שנה טובה יותר מהשנה הקודמת לה. בשנה זו זיהיתי עלייה במודעות לנגישות הדיגיטלית ברשת האינטרנט ובאפליקציות השונות, הייתי מעורב ביותר תהליכים וייעוציים בקרב החברות השונות וביצעתי יותר הדרכות בנושא הנגשת מסמכים ותוכן באתרי אינטרנט.

אתם רוצים לדעת מה אני צופה לשנה הבאה? (הרי בשביל זה נכנסתם לפוסט לא?)


קבלו את התחזיות שלי לשנת 2021 בנושא הנגישות באינטרנט.

תחזית מספר 1: עסקים וחברות יבצעו תהליך הנגשה ייזום ולא יחכו לקבל תלונה מגולשים או ממשתמשים באתר שלהם.

חברות ועסקים כבר מתחילים להבין כי הנגשת המערכת האינטרנטית שלהם היא חובה ולא זכות. הדרישה בקרב האוכלוסייה הרחבה להנגשת הממשק הדיגיטלי גובר ובעלי עסקים מבינים שהם חייבים להנגיש ולהצטרף לאלפי עסקים שכבר ביצעו את תהליך ההנגשה והתאימו את האתר שלהם לכלל האוכלוסייה (ככל שניתן).


תחזית מספר 2 : היקף התלונות והתביעות לגבי הנגשת האתר יעלה.

כבר בשנה הנוכחית אני מזהה עלייה משמעותית בהיקף התביעות והתלונות לגבי הנגישות הדיגיטלית. המודעות לנושא זה גוברת ואיתה גם הרצון של המשתמש לצרוך את המידע והשירות מבעלי האתר בצורה טובה וברורה יותר. המשתמשים מבינים שיש להם את האפשרות והיכולת לדרוש מבעלי האתר להנגיש אותו עבורם. הם יפנו וישתמשו בכל הכלים שעומדים לרשותם כדי לקבל את שמגיע להם ובצדק! המידע המפורסם באינטרנט חייב להיות מפורסם בצורה שיווניות ומותאמת לכולם ולכן הדרישה שלהם נכונה ומוצדקת.

 

תחזית מספר 3: חברות המפתחות ומשווקות פלטפורמות ומערכות מובנות יבצעו הנגשה מלאה לכל המערכות שלהן.

כיום, ישנם הרבה חברות המשווקות מערכות מתקדמות לניהול לקוחות, בניית אתרים או מערכות הזמנות מתקדמות. ישנן חשיבות רבה בקרב אותן מערכות שמשרתות אלפי ואף עשרות אלפי אנשים לעבור תהליך של הנגשה. חשוב לזכור שברגע שהמערכת עצמה (כלומר התבנית שלה) מונגשת כל האנשים המשתמשים בה ורוכשים אותה נהנים ממערכת נגישה ונוחה גם למשתמש רגיל וגם למשתמש עם מוגבלות.

 

תחזית מספר 4: חברות הבונות ומפתחות אתרי אינטרנט ישימו דגש על בנייה נגישה יותר בהתאם לתקן.

בעלי חברות ועסקים רבים מבינים את המשמעות הרבה בפיתוח ובבניית אתר נגיש והם ישתדלו לעשות את כל שביכולתן לבנות אתר נוח ונגיש למשתמש. כמובן שהן לא יכולות לבצע את תהליך ההנגשה בצורה מקיפה כפי שיועץ נגישות לאתר אינטרנט יכול אם זאת הם יכולות לעשות את המרב בבניית בסיס נגיש הן מבחינת המבנה שלו והן מבחינת הנראות שלו.

 

תחזית מספר 5 – החברות הגדולות ישכרו את שירותיו של יועץ נגישות לאתרי אינטרנט באופן קבוע.

מלבד הנגשת האתר או המבנה של המערכת האינטרנטית, ישנו צורך בהנגשת תוכן ומסמכים המפורסמים באתר לשימוש הקהל הרחב. התוכן והמידע המפורסם באתרים משתנה בתדירות גבוהה ולכן יש לבצע את ההתאמות הנדרשות בכל שלב ובכל בעת. החברות הגדולות שיפעלו למען שיפור הנגישות שלהם ישכרו את שירותיו של יועץ נגישות לאתרי אינטרנט ויוודאו כי כל המידע המפורסם באתר שלהם נגיש ומותאם לשימוש בקרב הטכנולוגיות המסייעות.

 

תחזית מספר 6 והחשובה לי מכל! – שכל העולם הדיגיטלי יהיה נגיש ונוח יותר לשימוש בקרב האוכלוסייה.

במידה וכל התחזיות שלי יתקיימו (הלוואי וכך!) אין ספק שתהיה עלייה משמעותית בהנגשת המרחב הדיגיטלי לכל האוכלוסייה. ביצוע תהליכים בנושא נגישות באינטרנט משפרים את חווית המשתמש ומעניקים לבעל האתר אפשרות טובה יותר להתקדם ברשת ולצבור מוניטין טוב בכך שהוא השקיע רבות בקידום השוויון והשירותים שהוא מציע לקהל הרחב.

 

הפוסט נכתב בתאריך 1.10.2020 

שתפו מאמר זה ברשתות החברתיות

מאמרים נוספים בנושא הנגשת אתרים

מאמרים נוספים בנושא
הנגשת אתרים

האם ניתן להנגיש אתר וויקס

האם ניתן להנגיש אתר וויקס

במערכות הדיגיטליות המתקדמות של ימינו, ההכרח להבטיח נגישות באתרי אינטרנט הינו בעל חשיבות עליונה עבור עסקים, חברות וארגונים המחויבים להגיע

מעוניין שנבדוק עבורך האם האתר שלך נגיש?

השאר פרטים ואנו מבטיחים לחזור אליך בשעות הקרובות
web-a הנגשת אתרים

חזרו אליי בבקשה לגבי
נגישות באינטרנט

מוזמנים גם לפנות אלינו בנייד שמספרו: 053-2711171 ואנו נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת