fbpx

תפריט

טיפים לאתר נגיש

כל פרויקט שהוא הכולל בניית אתר לעסק שלכם הינו פרויקט מורכב הכולל בתוכו מספר רק של אלמנטים. התמקדות בדברים רבים כגון פלטפורמות שונות, מערכות ניהול תוכן, נראות ומיתוג האתר, סוג וכמות התוכן, עיצוב מניע לפעולה ואופן הנראות של העמוד כפי שהוא מופיע בפני מבקרים.

תכונה אחת שמתעלמים ממנה לעיתים קרובות היא נגישות אתרים, אולי בגלל התפיסה השגויה שאתרים נגישים עשויים להראות פחות נעימים מבחינה אסתטית.

מעצב אתרים מקצועי יודע לשלב בין עיצוב אתר שהוא מניע לפעולה לבין אתר שהוא נגיש. הוא לוקח בחשבון את החששות הוויזואליים של בעלי האתר ומקביל מבצע אלמנטים שונים התורמים לרמת הנגישות שלו.

חשוב ביותר שהגישה למידע תהיה זמינה לכולם, ללא קשר ליכולות האישיות של הגולש.

אתרים העומדים בהנחיות הנגישות יכולים לשפר את התעבורה באתר, להגדיל הכנסות ולהוסיף קהל יעד נוסף שעד עכשיו לא צרך את השירותים שלהם.

בעת תכנון פרויקט חדש או עדכון עיצוב לאתר קיים אנו ממליצים לשמור על הנגישות כבר מתחילת הפרויקט. הנגישות צריכה להיות חלק מהעיצוב כדי להבטיח שכל מבקר, ללא קשר ליכולתו, יוכל לגשת לאתר, ליהנות ממנו ולצרוך את שירותיו.

טיפ לאתר נגיש – דגש על ניגודיות חזותית

וודא שתמיד יש ניגודיות של הצבעים בין התוכן לרקע שלו. כדאי לקחת בחשבון שיש מיליוני משתמשים בעולם שלא מצליחים להבחין בין צבעים לגוונים השונים שלהם. ניגודיות חדה בצבעים עוזרים לאנשים עם עיוורון צבעים או לקות ראיה כזו או אחרת.

מלבד חיזוק ההכרה במותג, ניתן להשתמש בצבעים כדי להתמצא, לציין או אפילו לכוון את המשתמש דרך האתר. אם האתר תוכנן היטב, באופן כללי הוא לא יגרום לבעיות משמעותיות למשתמשים שלא יכולים להבחין בצבעים. עם זאת, באלמנטים אינטראקטיביים זה עשוי להוות בעיה.
לדוגמה: קישור טקסט פשוט עם צבע מודגש אחד בלבד עשוי בסופו של דבר להיות קשה לזיהוי כקישור אם הוא לא הוגדר באמצעות קו תחתון או אם יש לו צבע רקע אחר משאר הטקסט.

טיפ לאתר נגיש – קישורים לפי הקשר, תיאור טוב יותר
למשתמשים המשתמשים בקוראי מסך כדי לנווט באתר יש אפשרות לדלג מקישור לקישור עד שיוכלו למצוא את התוכן שהם מחפשים. כאשר נבחר קישור הוא נקרא בצורה ברורה ע"י התוכנה להקראת מסך. אם הקישור מכיל רק משהו כמו 'לחץ כאן' המשתמש לא יוכל לדעת לאן פניו מועדות ולאן אותו קישור מפנה.

בכדי לספק מידע טוב יותר ולכוון את המשתמש, חשוב שיהיו תיאורי קישורים רלוונטיים. לדוגמה: במקום "לחץ כאן" השתמש ב"ליצירת קשר לחץ כאן". חוץ מהחשיבות הרבה לאנשים עם מוגבלות שימוש בטיפ זה יעניק לאתר שלכם בסיס טוב יותר לקידום האתר מבחינה אורגנית.

טיפ לאתר נגיש – הפיכת תוכן לתוכן זמין יותר לכלל המשתמשים.
ישנם סוגים מסוימים של תוכן שלעולם לא יהיה נגיש למשתמשים מסויימים, למשל תוכן וידאו המשולב שמיעה. חרשים לא יוכלו לצרוך את אותו התוכן ולכן במקרים מסוימים יש לספק תוכן חלופי עבור משתמשים אלו.

טיפ לאתר נגיש – שימוש ב- TABINDEX לניווט נוח ומהיר באתר
אנשים המשתמשים במקלדת מכירים את מקש TAB, שכאשר לוחצים עליהם, הוא מעביר אותם ברצף לשדה הקליקבילי הבא. באתר האינטרנט, Tabindex קובע את סדר העברה. תנועת כרטיסיות יכולה להיות חשובה מאוד למשתמשים לקויי ראייה העוברים בתפריטי ניווט או תוך כדי מילוי טפסים. טפסים מיוחדים יכולים להיות אתגר עבור אנשים עם לקות כזו או אחרת. לפעמים הם עשויים להכיל אלמנטים קטנים כמו תיבות סימון או כפתורים אשר ממש קשה להקיש עליהם באמצעות העכבר. Tabindex מוגדר היטב יכול להפוך את הניווט לפשוט הרבה יותר ולספק חווית משתמש טובה יותר.

טיפ לאתר נגיש- ALT לתמונה/תוכן ויזואלי
יצירת ALT מתאים לכל תמונה מעניק טקסט חלופי המתאר במדויק את מה שיש בתמונה. הטקסט מוכנס כתכונה לאותו אלמנט בשדה ALT וכך מאפשר למשתמשים אשר עובדים עם תוכנה להקראת מסך לדעת מה יש בתמונה גם מבלי לראות את התמונה בצורה מלאה. התוכנות השונות של קוראי המסך יכולים לקרוא את ALT בקול רם כדי לומר למשתמש מה נמצא בתמונה / במיקום הגרפי, וזה מתאר או מחליף את המדיה אם המדיה הזו לא נטענת מכל סיבה שהיא.

באופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), טקסט alt מספק מידע חשוב למנועי החיפוש מכיוון שלמנוע החיפוש אין את היכולת לקרוא את תוכן התמונה. טקסט מדויק משפר את הנגישות, קידום אתרים וחוויית המשתמש.

שתפו מאמר זה ברשתות החברתיות

מאמרים נוספים בנושא הנגשת אתרים

מאמרים נוספים בנושא
הנגשת אתרים

מעוניין שנבדוק עבורך האם האתר שלך נגיש?

השאר פרטים ואנו מבטיחים לחזור אליך בשעות הקרובות
web-a הנגשת אתרים

חזרו אליי בבקשה לגבי
נגישות באינטרנט

מוזמנים גם לפנות אלינו בנייד שמספרו: 053-2711171 ואנו נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת