fbpx

תפריט

טיפים ליצירת ניוזלטר נגיש

עולם הנגישות באינטרנט סובב סביב הנגשת מסמכים והנגשת אתרי אינטרנט, מה לגבי ניוזלטר או מידע הנשלח למשתמש באמצעות דואר אלקטרוני ישירות לתיבת המייל האישית שלו? האם גם הוא צריך להיות נגיש?

במאמר הבא אני אתמקד במספר טיפים חשובים שצריך ליישם בעת שליחת ניוזלטר ללקוחות או מתעניינים חדשים המעוניינים לשמוע אודות השירות שאתם מציעים.

מטרתן העיקרי של תקנות הנגישות באינטרנט הוא שיפור הקריאה, הבנה ותפעול המידע המוצג ברשת האינטרנט בקרב כלל האוכלוסייה.
זה נכון שלרוב ההתמקדות בתקנות היא לאנשים עם מוגבלות, אך זה ידוע לכולם כי אתר, מסמך או כל מידע שעבר תהליך הנגשה ונכתב בצורה תקנית וברורה יהיה קל יותר להבנה ותפעול, גם לאנשים ללא מוגבלות.

בשנים האחרונות הפצת מידע, מבצעים או שירותים שונים באמצעות דואר אלקטרוני או מערכת דיוור אוטומטית הפך להיות נפוץ בקרב עסקים שונים ומגוונים. עסקים רבים מנהלים רשימות של משתמשים שהתעניינו ומתעניינים בשירות שלהם ומדוורים להם בצורה מרוכזת מידע הרלוונטי עבורם. מכיוון שמדובר בתקשורת ישירה מול המשתמשים שכוללת מידע חשוב אודות השירות שהעסק מציע, ישנה חשיבות רבה בהנגשת מבנה הניוזלטר והמידע המופיע בו.

מבנה ניוזלטר נגיש ונוח לקריא ולתפעול

שאתם שולחים מיילים למשתמשים רבים אינכם מודעים האם לאותו משתמש ישנה מוגבלות כזו או אחרת או שהמשתמש מסתייע באמצעות טכנולוגיות מסייעות קורא מסך לצורך הבנת המידע שאתם שולחים אליו.

הנושא הראשון שיש להתייחס אליו הוא מבנה הניוזלטר

כל מייל שאתם שולחים באמצעות הניוזלטר (או בכלל) חשוב שיכלול שורת נושא מפורטת המכילה את המידע העיקרי שאליו המשתמש יחשף בעת פתיחת המייל. המשתמש חייב להבין בצורה ברורה מה מטרת המייל ומהו המידע המופיע בהודעה. שורת הנושא היא מרכזית וחשובה מכיוון שזהו המידע הראשון שהמשתמש נחשף אליו, קורא אותו או שומע אותו בעת השימוש שלו בתוכנה להקראת מסך.

דבר נוסף שיש להתייחס אליו הוא סדר הכותרות בתוך הניוזלטר עצמו, שימוש בקישורים תקינים אשר מעבירים את המסר בצורה מדויקת למשתמש, שימוש בצבעים ביחס קונטרסט תקין לאורך כל הניוזלטר ועוד.

העבירו מידע כתוב ומפורט ככל הניתן

זה נכון ששימוש בתמונות או בעיצובים ייחודים נראה יותר טוב ויותר מקצועי עם זאת חשוב לציין כי אדם עם מוגבלות שהתמונה או התוכן העיצובי לא הונגש לו כראוי לא יוכל להבין את מטרת התמונה או המידע שכותב המייל מעוניין למסור לו. החלטתם להשתמש בתמונות או בעיצובים ייחודיים? 

זכרו תמיד לצרף לתמונה חלופה טקסטואלית שוות ערך הכולל כל המידע המופיע בתמונה בצורה נגישה הזמינה למשתמש ולתוכנות להקראת מסך. חלופה טקסטואלית הינה חשובה והכרחית לכל ניוזלטר נגיש המותאם למשתמשים השונים.

השתמש בתוכן פשוט וברור למשתמש

לעיתים קרובות אני נחשף להודעות או ניוזלטרים שונים הכתובים בצורה מעט מורכבת, מכילים קיצורים שונים, סלנג, אימוג'ים או טקסט שאינו ברור למשתמש.

זכרו תמיד, ככל שהמידע שתציינו במסגרת הניוזלטר יהיה ברור וקל יותר להבנה ככה תקבלו חשיפה גבוהה יותר, אחוזי פתיחה ולחיצה גבוהים יותר והכי חשוב תנגישו את המידע בצורה טובה יותר לכלל המשתמשים.

השתמשו בפונט נגיש עם מרווחים מתאימים

בעת שימוש בגופנים מסוימים יתכן מצב כי המשתמש אינו יצליח להבין מה כתוב בניוזלטר ולכן יש להשתמש בגופן ברור וקריא ככל שניתן. פונט נגיש כולל מרווחים בין האותיות עצמם, מראה קל להבנה ועיצוב סטנדרטי שנמצא בשימוש ברוב המסמכים או התכנים הכתובים שהמשתמש נחשף אליהם.

בעת השימוש בפונט במסגרת מסמך מסוים יש לוודא כי הפונט גדול וברור למשתמש. ההמלצה שלי היא להשתמש בפונט בגודל 12 נקודות מינימום במסגרת התוכן עצמו ובמסגרת הכותרות להשתמש בפונטים גדולים יותר.

יש להשתדל ולשמור על מרווחים מסודרים וקבועים בין השורות, הפסקאות או האותיות הקיימות במסגרת התוכן המופיע בניוזלטר.

לסיכום: בעת הכנת ניוזלטר יש לייחס חשיבות למספרי קריטריונים בסיסיים המנגישים את המידע הכתוב בו בצורה הטובה ביותר לכלל המשתמשים. בגדול, חשבו פשוט! השתמשו במילים פשוטות, מידע קל וברור ומבנה ניוזלטר שיהיה זמין לטכנולוגיות המסייעות השונות.

שימוש בניוזלטר נגיש מהווה יתרון רב ללקוחות שלכם, למתעניינים חדשים, לעסק שלכם ולכם כאנשים המשקיעים רבות בנושא הנגישות באינטרנט והמידע המופץ לקהל הרחב.

שתפו מאמר זה ברשתות החברתיות

מאמרים נוספים בנושא הנגשת אתרים

מאמרים נוספים בנושא
הנגשת אתרים

מעוניין שנבדוק עבורך האם האתר שלך נגיש?

השאר פרטים ואנו מבטיחים לחזור אליך בשעות הקרובות
web-a הנגשת אתרים

חזרו אליי בבקשה לגבי
נגישות באינטרנט

מוזמנים גם לפנות אלינו בנייד שמספרו: 053-2711171 ואנו נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת