fbpx

תפריט

6 טיפים ליצירת פוסטים נגישים בפייסבוק

בעשור האחרון הרשתות החברתיות הפכו לחלק בלתי נפרד בחיינו. הם איתנו בכל מקום, במחשב בבית, במשרד ואפילו בטלפון החכם. הרשתות החברתיות הפכו להיות המקום המרכזי שבו אנו יוצרים קשר ומפרסמים מידע עם הלקוחות שלנו, החברים, העובדים ואפילו עם התושבים של השכונה שבה אנו חיים.

שאנחנו מעלים פוסט לפייסבוק, אנחנו לא תמיד שמים לב לנראות שלו או למידע מפורסם בו. חשוב להבין ולזכור שמהצד יש לקוח או משתמש שמעוניין לקרוא ולהבין אותו אך עקב מוגבלות כזו או אחרת הוא לא באמת מצליח להבין את המידע שפרסמנו או את מטרתנו בפרסום הפוסט.

בפוסט הבא אני ארכז עבורכם 6 טיפים חשובים שניתן ליישם בעת פרסום הפוסט שלכם ברשת הפייסבוק לצורך הנגשת המידע בצורה טובה יותר לקהל רחב יותר. הטיפים הם בסיסיים אך בעלי משמעות רבה בקרב אנשים עם מוגבלות ולכן אני ממליץ לכל אדם או עסק שמפרסם מידע או את שירותיו ברשת שיבצע זאת בצורה הנגישה והפשוטה יותר.

  1. כתוב את התוכן בצורה פשוטה וברורה.
    הדבר החשוב ביותר הוא – לכתוב כמה שיותר פשוט וברור את המידע בתוכן הפוסט. ישנם אנשים רבים שכושר התפיסה שלהם חלש יותר או אנשים עם לקות ראייה המסתייעים בקורא מסך ולכן ככל שהמידע קל, פשוט וברור יותר ככה הסיכוי שאותה תוכנה להקראת מסך או אותו אדם עם מוגבלות יוכל להבין את הפוסט בצורה המיטבית עבורו. גם אם אותו אדם לא מבין את הפוסט בצורה מושלמת הוא יכול להבין את המסר העיקרי שלו ואת המידע שנותן השירות מעוניין להעביר לקהל הרחב.

  1. הוסף כותרות בולטות בהתאם לחשיבותם בפוסט.
    מטרתן העיקרי של הכותרות הוא הדגשת המידע החשוב ויצירת סדר היררכי מתאים בתוכן הקיים בפוסט בהתאם לחשיבות המידע המופיע בו. מלבד הדגשה של פסקאות או תחומים שונים המופיעים באותו הפוסט ישנה חשיבות גם לשימוש תקין בכותרות כדי שאנשים המסתייעים באמצעות ניווט במקלדת או אנשים המשתמשים בקורא מסך ידעו שאכן מדובר בכותרת וישימו לכך דגש רב יותר.

  2. הוספת טקסט אלטרנטיבי (ALT) לתמונות המופיעות בפוסט
    אנשים עיוורים או אנשים עם לקות ראייה חמורה אינם יכולים להבין מה המידע החזותי המופיע בתמונה ולכן חשוב להוסיף לכל אלמנט ויזואלי כגון תמונה טקסט אלטרנטיבי המסביר בצורה ברורה את המידע המופיע בתמונה כדי שהקורא מסך ידע להקריא אותו עבורם. המידע המופיע בטקסט האלטרנטיבי חייב להיות נגיש לקורא מסך ושווה ערך למידע המופיע בתמונת הפוסט. חשוב לי להוסיף שמלבד התאמת התמונה (ככל שניתן במסגרת היכולות) לקורא מסך, הוספה של טקסט אלטרנטיבי תשפר את הנראות של הפוסט במנועי החיפוש ותתרום לו רבות מבחינת הקידום האורגני.
    לעיתים הטקסט האלטרנטיבי נוסף לתמונה בצורה אוטומטית, עם זאת ניתן גם לערוך את המידע הכתוב בו. כדי לשנות טקסט אלטרנטיבי, בחר אחת התמונה שהעלתה במסגרת הפוסט, לחץ על כפתור 'ערוך'  המופיע בפינה השמאלית ואז בחר 'שנה טקסט alt'. חשוב שהטקסט יהיה מדויק ושווה למידע שמופיע בתמונה. אם מדובר בתמונה דקורטיבית בלבד, תוכלו להשאיר את התיבה ריקה. אבל אם התמונה מכילה מידע רלוונטי או מילים המוטמעות בה, כדאי להעביר את המילים האלה בטקסט האלטרנטיבי ואף לפרט בתוכן הפוסט עצמו.

  1. בדיקה האם הניגוד החזותי בין צבע הטקסט לרקע אכן תקין.
    בעולם ישנם אנשים רבים הסובלים מעיוורון צבעים ולכן ישנה חשיבות עליונה שהניגוד החזותי בין צבע הטקסט, הרקע או התמונה יהיה ברור ומובן. עיוורי צבעים אשר צופים בתמונה או בטקסט שההבדל בין הצבעי אינו תקין רואים את המסך או הפוסט בצורה מרוחה מה שמונע מהם להבין מה כתוב בו. שימוש בצבעים תקין יאפשרו לכם להעביר את המסר בצורה ברורה יותר ולחשוף אותו לקהל רב יותר.

  1. הוספת כתוביות מתאימות לכל הנאמר בסרטון הוידאו
    אנשים חרשים או כבדי שמיעה הצופים בסרטון הוידאו לא מצליחים להבין אותו במידה ולא קיימות בו כתוביות. כתוביות זהו נושא מרכזי וחשוב שיש להוסיף בכל סרטון וידאו שאתם מעלים לפוסט, לפייסבוק או לכל מקום אחר. יש להוסיף את הכתוביות בפונט ברור ובמיקום הנראה לעין בצורה הטובה ביותר על גבי המסך.

  1. הוספת טקסט לאזור המיועד בעת העלאת סרטון כחלק מפוסט בפייסבוק.
    בעת שאתם מעלים סרטון וידאו לפייסבוק יש לכם אפשרות להוסיף לו שם ומידע רחב אודות הסרטון המוצג. המידע הזה חשוב לאנשים עם מוגבלות מכיוון שניתן להעביר בו את המסר בצורה טקסטואלית וכך ניתן לאפשר להם להבין את המידע החשוב בסרטון. חשוב להבין שיש להעביר את המסר בצורה שווה ומלאה כפי שהוא מופיע בסרטון ולכן לרוב הפירוט אינו מספיק ויש להוסיף תוכן בצורה כתובה לאותו הפוסט. מטרתו של האזור המיועד הוא להעביר את המסר בקצרה ובפשוטה אך לא מחליפה את המידע המופיע בסרטון הוידאו. לשאלתכם היכן מוספים את אותו הטקסט? בעת העלאת הסרטון נפתח חלון המכיל מספר שדות, בניהם שם הסרטון ומידע מפורט אודותיו. יש להכניס שם את המידע ולשמור אותו.

חשוב לי להוסיף כי כל המידע שרשמתי בפוסט זה תקף גם להעלאת חומרים לרשתות אחרות ולא רק לפייסבוק. לדוגמה העלאת סרטוני וידאו ליוטיוב שגם שם יש אפשרות להוסיף טקסט במקביל לסרטון, ליצור כתוביות וכן הלאה.

הדגשים הללו תקפים לכל תמונה או תוכן ויזואלי שאתם מפרסמים ברשת ולכן ישנה חשיבות עליונה ליישם אותם.

שתפו מאמר זה ברשתות החברתיות

מאמרים נוספים בנושא הנגשת אתרים

מאמרים נוספים בנושא
הנגשת אתרים

מעוניין שנבדוק עבורך האם האתר שלך נגיש?

השאר פרטים ואנו מבטיחים לחזור אליך בשעות הקרובות
web-a הנגשת אתרים

חזרו אליי בבקשה לגבי
נגישות באינטרנט

מוזמנים גם לפנות אלינו בנייד שמספרו: 053-2711171 ואנו נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת