fbpx

תפריט

יצירת טפסים מקוונים עם שדות נגישים

בעידן של היום, רוב השירותים או המידע שאנו צורכים מתבצע באמצעות טפסים מקוונים שאנו מקבלים ישירות למייל או כהודעת SMS לטלפון הנייד.

מכיוון שעניין הטפסים המקוונים הפך להיות נפוץ במיוחד בקרב חברות רבות, החלטתי לכתוב מאמר קצר שיסביר מדוע חשוב לשלב שדות נגישים בטופס המקוון שלנו. בעת שאנו מוסיפים שדות נגישים, אנו מאפשרים למשתמשים עם מוגבלות למלא את המידע בטופס בצורה עצמאית. נושא זה הינו חשוב מאוד מבחינה חברתית אך חשוב גם מבחינה משפטית. בשנים האחרונות, אנו מזהים עליה משמעותית בתביעות נגישות נגד חברות שלא הנגישו את הטפסים שלהם למשתמשים עם מוגבלות.

מדוע כלכך חשוב להנגיש טפסים?

לפני שנעמיק בהיבטים הטכניים שיסבירו לכם איך לשלב שדות נגישים בטופס המקוון, בואו נדגיש מדוע הנושא הנגישות הינו קריטי לכלל המשתמשים. כל חברה המספקת שירותים כאלה או אחרים באמצעות טפסים מקוונים חייבת לוודא שהטפסים שלהם נגישים ומותאמים לעזרים הטכנולוגיים שבהם עושים שימוש משתמשים עם מוגבלות. הרי, גם הם יכולים להיות לקוחות פוטנציאליים עבורם ועבור השירות שהם מציעים.

בעת שאתם משתמשים עם טפסים מקוונים שהונגשו כראוי, אתם מגדילים את הפרודוקטיביות שלכם, חוסכים בכוח אדם, מייעלים את התהליכים העסקיים ושומרים על איכות הסביבה ועוד.

כעת נסביר מהם שדות נגישים בטופס המקוון?

שדות נגישים בטפסים מקוונים הם אלמנטים שתוכננו בקפידה על ידי יוצר המסמך. השדות לרוב כוללים מידע מסוים אודות הלקוח או המתעניין שמעוניין לרכוש את השירות מהחברה. כדי לתת מענה למשתמשים עם מוגבלויות, שדות אלה צריכים להיות בנוים בצורה כזו שיהיה ניתן לנווט בהם ולהבין מהו המידע המופיע בהם. בעת ששני הנושאים הללו מתקיימים בשדות שבטופס, אתם יכולים להיות בטוחים שחווית המשתמש בטופס תהיה חיובית ואיכותית עבור כולם, גם עבור משתמשים עם מוגבלות.

מצרף לכם סרטון וידאו קצר המסביר כיצד אתם יכולים להוסיף שדות נגישים בטופס מקוון במערכת IForms​

נגן וידאו אודות שדות נגישים בטפסים מקוונים

איך יוצרים שדות נגישים בטופס מקוון?

מהו המידע שתרצו לאסוף מהמשתמשים שלכם?

עוד לפני שאתם ניגשים להנגשת השדות שלכם בטופס המקוון, חשוב שתמפו את המידע שאותו תרצו לאסוף מהלקוחות שלכם. האם רק שם וכתובות עלול להספיק לכם? או שאולי גם כתובת דואר או דואר אלקטרוני הוא משהו שהכרחי למתן השירות?

לאחר שמיפיתם את סוגי השדות, חשבו איזה מידע תרצו שהמשתמש יזין בהם. לדוגמה, בשדה שאמור לכלול מספר טלפון, כדאי להגביל את המשתמש להזין רק ספרות, כמו בשדה שם מלא תגבילו את המשתמש להזין רק אותיות.

בחירת סוגי שדות מתאימים בהתאם למידע המוזן.

 ההבחנה בין שדות טקסט, תיבות סימון, לחצני בחירה או שדות בחירה (combo box) הינה חשובה עוד טרם יצירת הטופס או הוספת השדות המתאימים. שימוש תקין בסוגי שדות אלה, משפר משמעותית את חווית המשתמש ומסייע למשתמשים עם מוגבלות לנווט בטופס בעת שהם עושים שימוש בטכנולוגיות מסייעות, לדוגמה תוכנה להקראת מסך.

שימוש ב- Place Holder המציג את מטרת השדה למשתמש

בעת שאתם מוסיפים מידע בתוך השדה עצמו, אתם משפרים את יכולה ההבנה של המשתמש בעת הגעתו לשדה המיועד. מידע זה יהיה זמין לקורא מסך וגם יאפשר למשתמש עם מוגבלות קוגנטיבית להבין בדיוק מה עליו להזין ומהו המיקום המתאים לכך.

מתן אפשרות לניווט מלא בטופס בעת השימוש במקלדת.

אחרי שבחרתם את מבנה הטופס המקוון שלכם והחלטתם באיזה שדות להשתמש, אתם חייבים לבדוק שאכן ניתן לנווט בטופס בצורה תקינה ומלאה בעת השימוש במקלדת. משתמשים עם מוגבלות מוטורית שאינם יכולים לאחוז בעכבר משתמשים אך ורק עם מקלדת ולכן המחויבות שלנו היא לאפשר להם לנווט, למלא, לחתום ולשלוח את הטופס בצורה נגישה. מלבד החשיבות הרבה בנושא הנגישות יש לקחת בחשבון שבעת שאתם מאפשרים ניווט תקין באמצעות המקלדת, אתם משפרים את חווית המשתמש ואת יכולת ההתמצאות בטופס לכל המשתמשים, ולא רק למשתמשים עם מוגבלות.

שימוש במנגנון שגיאות המותאם לכל שדה

 ישנם מצבים רבים שמשתמשים שוכחים למלא מידע מסוים או שהמידע שהם הזינו בשדה אינו תקין. במצבים אלה, עלינו לספק מנגנון לזיהוי שגיאות שיציג למשתמש בדיוק מדוע הוא לא הצליח למלא את השדה ומה עליו לתקן בו. המנגנון לזיהוי שגיאות חייב להיות כתוב בצורה ברורה ולהישמע על ידי הקורא מסך. מצבים שאינם תקינים זה שבעת שגיאה מתבצע רק שינוי הצבע של השדה של המסגרת שלו. בעת שימוש בפקודת Alert  במצב של שגיאה, ההודעה תקבל פוקוס ישיר והקורא מסך ידע להקריא את זה למשתמש.

לסיכום, תבצעו בדיקת נגישות מלאה לטופס המקוון שלכם!

אז לאחר שביצעתם את כל השלבים שציינתי במאמר, ולאחר ששילבתם שדות נגישים בצורה הטובה ביותר, בצעו בדיקה יסודית ומלאה שכל המידע המופיע בטופס ובשדות אכן נגיש ומותאם למשתמשים עם מוגבלות. לא יודעים איך לבדוק שהטופס שלכם נגיש? צרו עימנו קשר ואנו נשמח לבצע עבורכם בדיקת נגישות מלאה, להעיר את תשומת ליבכם בסוגיות מסוימות וכמובן לוודא שהטופס נגיש לחלוטין לאחר הטיפול בו.

שתפו מאמר זה ברשתות החברתיות

מאמרים נוספים בנושא הנגשת אתרים

מאמרים נוספים בנושא
הנגשת אתרים

האם ניתן להנגיש אתר וויקס

האם ניתן להנגיש אתר וויקס

במערכות הדיגיטליות המתקדמות של ימינו, ההכרח להבטיח נגישות באתרי אינטרנט הינו בעל חשיבות עליונה עבור עסקים, חברות וארגונים המחויבים להגיע

מעוניין שנבדוק עבורך האם האתר שלך נגיש?

השאר פרטים ואנו מבטיחים לחזור אליך בשעות הקרובות
web-a הנגשת אתרים

חזרו אליי בבקשה לגבי
נגישות באינטרנט

מוזמנים גם לפנות אלינו בנייד שמספרו: 053-2711171 ואנו נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת