fbpx

תפריט

טקסט מוטמע על תמונה, זה לא נגיש!

באתרים רבים ניתן לראות תמונות המכילות טקסט ומידע רב אודות השירות או המוצר שהאתר משווק לקהל הרחב.

תקן הנגישות לאתרי אינטרנט כולל בתוכו התייחסות רבה לנושא הטקסט או התוכן הקיים על גבי התמונות מכיוון שאנשים רבים אינו מודעים כי שימוש בטקסט המוטמע על התמונה אינו נגיש לאנשים עם מוגבלות המסתייעים בטכנולוגיות מסייעות שונות כגון קורא מסך.

ברגע שישנו טקסט על גבי התמונה, הגולש אינו יכול להפעיל או להשתמש בטכנולוגיות המסייעות העומדות לרשותו כדי להבין את המידע הכתוב בה.
דוגמאות למקרים שבהם המשתמש אינו יכול לדעת או להבין מה כתוב על גבי התמונה:

  1. משתמש המסתייע באמצעות תוכנה להקראת מסך אינו יכול להבין מהו הטקסט שכתוב על התמונה עצמה אלא אם בעל האתר הכניס את המידע בטקסט האלטרנטיבי של התמונה או לחילופין הציג את כל המידע הכתוב בתמונה עצמה באמצעות חלופה טקסטואלית סמוך לתמונה, כלומר בעל האתר לקח את כל המידע הכתוב בתמונה והוסיף אותו כ"טקסט חי" לאתר וכך אפשר לקורא מסך להגיע לתוכן ולהקריא אותו עבורו.
  2. משתמש המסתייע באמצעות כלים שונים להגדלה והקטנה של גודל הטקסט הקיים באתר. בעת שימוש בכלי חיצוני או בכלי הקיים בדפדפן להגדלה והקטנה של המסך, המידע המשתנה הוא המידע עצמו שרשום באתר ולא התמונה, כלומר הגודל של הטקסט באתר גדל/קטן אך התמונה עצמה לא משתנה וגם לא הטקסט המוטמע בה. נושא הגדלת והקטנת התוכן באתר משרת משתמשים רבים ולא רק משתמשים עם מוגבלות. ישנם כלים שאכן מאפשרים הגדלת התמונה עצמה אך בעת ההגדלה התמונה הופכת לפחות איכותית, מפוקסלת ומטושטשת והמידע הכתוב בה אינו ברור כלל.

השימוש הנפוץ (והלא תקין) שאנשים רבים עושים בנושא טקסט המוטמע על גבי תמונה

  • באתרי מכירות רבים ישנם מבצעים המפורסמים לקהל הגולשים באתר. רוב המבצעים מפורסמים על גבי התמונות עצמם ולא בתוכן המוצר או במסגרת המידע המופיע כ"טקסט חיי" בסמוך אליהן. השימוש בצורה זו היא קלה ופשוטה ביותר למפעיל האתר ואינו דורש שינוי בקוד או התאמות מיוחדות הנדרשות מבחינה עיצובית בעת הטיפול והתפעול באתר עם זאת חשוב להבין כי הטקסט אינו נגיש כלומר, אדם עם מוגבלות שמעוניין לרכוש או להתעניין במוצר מסוים אינו יודע מהו המבצע שיש עליו, משמע הוא נפגע בכך שהוא לא צרך את המידע עקב מוגבלותו בזמן שהוא מנסה לרכוש באתר. תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות מגדיר בצורה ברורה כי יש להתייחס לאדם עם מוגבלות בצורה שוויוניות ומלאה כפי שלאדם שהוא ללא מוגבלות ולכן במידה ובעל האתר מפרסם מידע או מבצע מסוים עליו לוודא כי המידע נגיש גם לאנשים עם מוגבלות.
  • הצגת כותרת של נושאים או עמודים מסוימים כתמונה עם טקסט. באתרים רבים אנשים משתמשים בתמונה שיש עליה טקסט, כלומר שם הקטגוריה מוטמע על גבי התמונה ואותו אדם עם מוגבלות המסתייע באמצעות קורא מסך לא יכול לדעת מה רשום שם. יש לכם מספר קטגוריות או נושאים באתר? השתמשו תמיד בטקסט חיי כשם הקטגוריה ותכללו תקציר מסודר על המידע המופיע באותה קטגוריה.

לסיכום: אני ממליץ לכם לבדוק ולוודא כי באתר האינטרנט שלכם אין מידע שאינו נגיש לאנשים עם מוגבלות וכל התמונות אינן כוללות טקסט המוטמע עליהן. טקסט המוטמע על גבי תמונות הוא אינו נגיש ומונע מאנשים עם מוגבלות להבין מה כתוב בו. הנגשת תמונה או אתר אינטרנט מאפשר לכם לפנות לקהל רב יותר ולהנות מחשיפה עסקית, חברתית ומקצועית יותר לכלל האוכלוסיה.

שתפו מאמר זה ברשתות החברתיות

מאמרים נוספים בנושא הנגשת אתרים

מאמרים נוספים בנושא
הנגשת אתרים

האם ניתן להנגיש אתר וויקס

האם ניתן להנגיש אתר וויקס

במערכות הדיגיטליות המתקדמות של ימינו, ההכרח להבטיח נגישות באתרי אינטרנט הינו בעל חשיבות עליונה עבור עסקים, חברות וארגונים המחויבים להגיע

מעוניין שנבדוק עבורך האם האתר שלך נגיש?

השאר פרטים ואנו מבטיחים לחזור אליך בשעות הקרובות
web-a הנגשת אתרים

חזרו אליי בבקשה לגבי
נגישות באינטרנט

מוזמנים גם לפנות אלינו בנייד שמספרו: 053-2711171 ואנו נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת