fbpx

תפריט

מתכנת לנגישות אתרי אינטרנט

לצורך ביצוע וטיפול בכל אי ההתאמות שנמצאו במסגרת סקר הנגישות שבוצע לאתר האינטרנט שברשותכם, אתם תזדקקו למתכנת מקצועי המכיר את הקריטריונים הרבים המתייחסים לנגישות האתר.

במאמר הבא אתייחס בעיקר לנושא נגישות אתר האינטרנט (כי זה הנושא הנפוץ ביותר) אך חשוב שתדעו שלא רק אתר אינטרנט צריך להיות נגיש אלא גם אפליקציה, אזור אישי, מערכת אינטרנטית להזמנות ועוד.

מתכנת לנגישות אתרי אינטרנט

רוב המתכנתים מעדיפים שלא להתעסק עם נושא הנגישות מכמה סיבות:

  1. חוסר ידע מקצועי בתכנות אתרים. רוב בוני האתרים מתעסקים בעיקר בתבניות או בכלים מובנים (לדוגמה אלמנטור) בעת בניית האתר משמע אין להם ידע טכני בקוד האתר.
  2. ביצוע ההתאמות הנדרשות במסגרת דרישות התקן דורשות התעסקות בקוד ומציאת דרכים חלופיות ליישום נכון ומקצועי.
  3. החשש של אותם מתכנתים מפגיעה בנראות/פונקציונליות של אתר האינטרנט אשר לא הם בנו. לכל מתכנת או בוני אתר יש את הדרך שלו לבנות אותו ולכן ברגע שמכניסים מתכנת אחר שיעבוד על אותו אתר, עליו ללמוד כיצד בנו את האתר ומהם התוספים או הרכיבים שבהם השתמשו.
  4. לעיתים קרובות נדרשת התייחסות לתמונות וסרטוני וידאו המפורסמים באתר. מתכנתים רבים לא מעוניינים לטפל בנושאים הקשורים לתוכן עקב חוסר ידע ביצירת תוכן או מגבלת זמן. במקרים הללו יש להשתמש באיש תוכן מנוסה המכיר את עולמות הנגישות ואת עולמי התוכן לצורך התאמת האתר בצורה האולטימטיבית לדרישות תקן הנגישות ולמנוע החיפוש.

צוות של מתכנתים המומחים בעולמות הנגישות באינטרנט

הצוות שלנו כולל מתכנתים מנוסים לנגישות אתרי אינטרנט ואנשי תוכן שיספקו לכם את כל השירותים המתייחסים לנושא נגישות אתרים (טיפול מקצה לקצה) בצורה המהירה והמקצועית ביותר. אנו מספקים מגוון רחב של פתרונות נגישות חדשניים תוך כדי התחשבות באפשרויות חלופיות הנותנות מענה מלא ומקיף.

אנו מקפידים לטפל באתר בהתאם לקריטריונים העדכניים ביותר תוך כדי שימוש בטכנולוגיה החדישה ביותר. בסוף הטיפול אנו מוודאים כי כל ההתאמות שבוצעו במסגרת האתר זמינות לטכנולוגיות המסייעות השונות וניתנות לשימוש בקרב אנשים עם מוגבלויות.

במה המתכנתים שלנו מתמקדים בעת ביצוע התאמות הנגישות הנדרשות?

ניווט ותפעול האתר באמצעות המקלדת

ישנם משתמשים עם מוגבלות מוטורית שאינם יכולים להשתמש בעכבר בעת תפעול אתר אינטרנט. לצורך כך ישנם מספר קריטריונים מרכזיים המתייחסים לנושא התאמת האתר לניווט ותפעול באמצעות המקלדת. בעיצומו של תהליך התכנות והטיפול באתר אנו נבחן כיצד לטפל או לבנות מודולים חדשים במסגרת האתר שיאפשרו למשתמש לנווט ולתפעל את האתר בצורה מלאה באמצעות המקלדת או באמצעות כל טכנולוגיה מסייעת אחרת העומדות לרשותו.

בדיקת הסמנטיקה ומבנה האתר ברמת הקוד

בעת ביצוע בדיקת נגישות וטיפול תכני באתר אנו מוודאים כי הקוד והתיוג של הרכיבים בעמוד בנויים בסדר היררכי מתאים. למבנה קוד ולסדר הרכיבים ישנה השפעה רבה על התאמת האתר לטכנולוגיות המסייעות. אתר הבנוי בסדר היררכי שאינו תקין גורם למשתמש לנווט בצורה שאינה מתאימה למבנה האתר ועקב כך הוא עלול לפספס או לדלג על מידע חשוב והכרחי המופיע באתר.

עיצוב חדשני ונגיש לכלל המשתמשים

זה לא סוד, שנגישות ועיצוב לא תמיד הולכים יחד. בעת ביצוע התאמות מסוימות באתר האינטרנט תתכן פגיעה קלה בעיצוב האתר או הרכיבים הקיימים בו. אנו מבינים את החשיבות העיצובית מצד הלקוח ולכן מנסים לעשות את כל התאמות התכנותיות הנדרשות ברמת הקוד ללא שינוי ויזואלי של האתר (ככל שניתן כמובן). במקרים שאנחנו חייבים לשנות את עיצוב האתר, אנו משתפים את הלקוח ומוצאים דרך חלופית שתעניק פתרון זהה לאדם המסתייע באמצעות טכנולוגיות מסייעות ובמקביל עונה על דרישות התקן בעניין נגישות אתרי אינטרנט.

מעוניינים לקבל הצעת מחיר מסודרת ממתכנת לנגישות אתרים?

בין השירותים המיוחדים שאנו מציעים בעזרת מתכנתים מקצועיים:

  • תיקון וטיפול טכני באתר שלכם בהתאם לסקר הנגישות.
  • היצמדות לסטנדרטים הגבוהים ביותר שנקבעו בתקן הישראלי 5568 ובארגון התקינה הבינלאומי W3C.
  • שיפור הפונקציונליות ואופן השימוש באתר במסגרת טכנולוגיות מסייעות
  • ביצוע אופטימיזציה לתמונות ולסרטוני הוידאו המופיעים באתר.
  • להבטיח התאמה מקיפה של עיצוב האתר לכלל המשתמשים

האם אתם בונים גם אתרים חדשים שהם נגישים?

האמת, אנחנו פחות מתעסקים בבניית אתרים חדשים (יש מספקים מתכנתים שמבצעים זאת). אנו משתדלים להישאר כנתוני שירות בנושא נגישות אתרי אינטרנט וביצוע ההתאמות הנדרשות גם בשלב הפיתוח וגם לאחר מכן. במידה והגעתם למסקנה שהאתר שלכם מיושן וביצוע התאמות הנגישות הוא ארוך ומסורבל, אתם יכולים לפנות אלינו ואנו נמליץ לכם על מתכנתים מנוסים בעלי יד רב בעולמות הנגישות. אותם מתכנתים עובדים איתנו כבר מספר שנים ועשו לא מעט פרויקטים המתייחסים לנגישות וחווית משתמש.

רכשתי את שירותיו של מתכנת אתרים לבניית אתר אינטרנט חדש לעסק שלי, מתי הכי נכון לשלב אתכם בפרויקט?

הכי נכון זה לשלב אותנו בליווי ופיקוח על עבודתו של המתכנת (מבחינת נגישות כמובן) בעיצומן של שלבי הפיתוח. ברגע שאנו מעבירים הנחיות ברורות למתכנת בכל שלבי הפרויקט, הוא מראש מבצע אותן בתבניות הראשיות הקיימות באתר, לדוגמה בתבנית ההדר והפוטר. אותן תבניות חוזרות על עצמן בכל עמודי האתר ובעת שהוא יטפל בהם פעם אחת בעת התכנות / בניית האתר זה ישפיע על כל עמודי האתר וככה תיחסך לו עבודת תכנות לאחר שהאתר מוכן. יישום של קריטריונים המתייחסים לנגישות אתר האינטרנט כבר בשלב הפיתוח מעניק למתכנת את היכולת להתמודד עם הקריטריונים בצורה יצירתית עוד לפי שהלקוח אישר בצורה סופית את האתר, כלומר המתכנת מראש ידע להגדיר לו מהם הנושאים שטופלו ויושמו מבחינת נגישות באתר ועל איזה קריטריונים בדרישות התקן הישראלי האתר עונה במתכונתו הנוכחית.

כמה עולה מתכנת להנגשת אתר אינטרנט? ומה עלינו להתייחס לפני שרוכשים את שירותיו של מתכנת כזה?

לשאלה הזו (שאגב נשאלת כמעט בכל שיחה) אין תשובה המתאימה לכל האתרים, כל אתר בנוי בצורה אחרת וכולל רכיבים שונים ומגוונים.
עלות של מתכנת לנגישות אתרי אינטרנט לרוב נגזרת מכמות שעות שעליו להשקיע באתר האינטרנט שלכם.

את חישוב שעות התכנות הוא מבצע בהתאם לשני הנושאים הבאים:

  1. סקירה ובדיקה של כל אי ההתאמות שנמצאו בסקר הנגישות המקיף שבוצע על בסיס הטופס שפורסם על ידי הנציבות לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות מטעם משרד המשפטים.
  2. בדיקה קוד האתר תוך כדי כניסה למערכת הניהול ולשרת FTP (במקרה הצורך).

האם יתכן מצב שהמתכנת העריך פחות שעות עבודה לטיפול בנושא נגישות האתר?

ישנם מקרים שידרשו מהמתכנת יותר שעות עבודה מהערכתו הראשונית. הסיבה העיקרית היא שהמתכנת לא תמיד יכול לדעת איך ישפיעו התאמות הנגישות שהוא יבצע באתר מכיוון שהאתר נבנה בצורה שונה או מורכבת יותר ממה שהוא חשב. לרוב, מתכנת מנוסה נצמד לכמות השעות שהוא הגדיר מראש לפרויקט הנגישות באתר עם זאת חשוב לקחת בחשבון שתתכן סטייה של כ10%-15% מסך השעות.

מתכנת לביצוע התאמות נגישות בהתאם לסקר נגישות

ישנם מקרים רבים כי ברשותכם  סקר נגישות שבוצע בעבר על ידי חברה להנגשת אתרים ואותה חברה אינה מעוניינת לטפל באתר עקב מורכבות או מחסור במתכנת מנוסה בתחום הנגישות אתרים, מה עליכם לעשות במצב כזה? מאיפה אתם משיגים מתכנת שיבצע את ההתאמות הנדרשות?

הגעתם אלינו ואנחנו מתחייבים לתת לכם את הפתרון הטוב והמקיף ביותר.

צוות WEB-A ביצע מאות דוחות נגישות לאתרי אינטרנט וטיפל במגוון רחב של אתרי אינטרנט הבנויים בפלטפורמות שונות. ברשותנו שלושה מתכנתים מנוסים בפלטפורמות שונות ככה שאנחנו יודעים להתמודד כמעט עם כל אתר (הבנוי בפלטפורמות הנפוצות כמובן).

שתפו מאמר זה ברשתות החברתיות

מאמרים נוספים בנושא הנגשת אתרים

מאמרים נוספים בנושא
הנגשת אתרים

מדריך להנגשת תכנים באתר Shopify

הנגשת תכנים באתר Shopify

לאחר תקופת הקורונה, בעלי עסקים רבים החליטו לשווק את המוצרים שלהם באמצעות אתרי מכירות אונליין הזמינות בכל זמן ובכל מקום.

מעוניין שנבדוק עבורך האם האתר שלך נגיש?

השאר פרטים ואנו מבטיחים לחזור אליך בשעות הקרובות
web-a הנגשת אתרים

חזרו אליי בבקשה לגבי
נגישות באינטרנט

מוזמנים גם לפנות אלינו בנייד שמספרו: 053-2711171 ואנו נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת