fbpx

תפריט

הקשר בין נגישות אתרים לקידום אורגני SEO

בעולם הדיגיטלי של היום, שבו כל בעל עסק בונה אתר אינטרנט לעסק שלנו לצורך פרסום השירותים שהוא מציע, קידום אתרים אורגני (SEO) הפך להיות היבט בסיסי ומרכזי לצורך חשיפת אתר האינטרנט ללקוחות פוטנציאלים. שיפור הנראות של האתר ומיקומו בראש תוצאות החיפוש בעת חיפוש מידע או ביטוי מסוים על ידי המשתמש (בהתאם לביטוי שהזין המשתמש) עלול לסייע רבות לבעל העסק בכל השירותים שהוא מציע.

עם כל החשיבות שבדבר, עסקים רבים מתעלמים מנושא הקידום האורגני SEO מה שעלול לפגוע בחשיפה שלהם ברשת האינטרנט לאורך זמן.

במאמר הבא אני הולך להסביר לכם מדוע ישנו קשר אדוק בין נגישות אתרים לקידום אתרים אורגני SEO תוך כדי התמקדות באופן שאתר נגיש יהיה אתר מקודם יותר וכיצד מדדי נגישות יכולים לשפר משמעותית את דירוג האתר שלך במנועי החיפוש ואת הנוכחות של העסק שלכם ברשת האינטרנט.

שיפור חווית המשתמש בעת הגלישה באתר האינטרנט העסקי

מנועי החיפוש נותנים עדיפות רבה לחוויית המשתמש בעת שהם סורקים את האתר לצורך הצגתו בתוצאות החיפוש. לנגישות אתר האינטרנט ישנו תפקיד מכריע במתן חווית גלישה חלקה ונוחה לכלל המשתמשים. כאשר האתר שלך נגיש, הוא הופך להיות ידידותי יותר לכל המבקרים באתר כולל למבקרים עם מוגבלות המסתייעים בטכנולוגיות מסייעות. חווית משתמש טובה בעת הגלישה האתר מובילה לזמני ביקור ארוכים יותר באתר, שיעורי יציאה נמוכים ומעורבות מוגברת בקרב כלל המשתמשים,  כל הגורמים החשובים שמנועי החיפוש לוקחים בחשבון בעת קביעת הדירוג בתוצאות החיפוש כחלק מהקידום האורגני SEO של האתר.

שיפור אופן השימושיות של אתר האינטרנט

התאמת האתר לדרישות הנגישות שכולל ניווט ברור והיררכי, כותרות מתאימות ותוכן מאורגן בסדר מפורט ומדויק, משפרים את השימושיות של האתר שלך ומעניקים לו ציון גבוה יותר בכל הפרמטרים. תכונות אלו מקלות על הבוטים של מנועי חיפוש לסרוק ולהוסיף את האתר שלך לאינדקס תוצאות החיפוש, ומבטיחות שהתוכן שלך מובן ומסווג בצורה המדויקת ביותר למידע שהמשתמש הזין במסגרת החיפוש. כתוצאה מכך, האתר שלך הופך לידידותי יותר למנועי חיפוש וזוכה לנראות טובה יותר בתוצאות החיפוש הרלוונטיות.

התאמת האתר והמידע המופיע בו לטלפונים סלולריים

אחד הציונים החשובים שמנועי החיפוש נותנים לאתרי אינטרנט מושפעים מהתאמת האתר לפלטפורמת המובייל (טלפונים סלולריים), שכן מנועי החיפוש נותנים עדיפות בתוצאות החיפוש לאתרים ידידותיים ונוחים יותר לשימוש גם בסלולרי (הידעתם שכמעט 50% מהגולשים באתרי אינטרנט משתמשים בטלפונים ניידים?. חשוב לציין שהתאמות נגישות רבות, כגון שימוש בצבעי יחס קונטרסט תקינים בין צבע התוכן לצבע הרקע, שימוש בגופנים (פונטים) ברורים וגדולים משולבים תוכן תמציתי ופשוט להבנה, תורמות גם הן לקריאת המידע באמצעות הטלפון הנייד. על ידי נגישות האתר שברשותכם, אתם לא נותנים מענה רק למשתמשים עם מוגבלות אלא גם משפרים את הקידום האורגני של האתר שלכם ואת החשיפה שלו בכל מנועי החיפוש.

שימוש סמנטי תקין במסגרת התוכן שבאתר האינטרנט

אתרים נגישים משתמשים לרוב במבנה של תוכן סמנטי ופשוט שעוזר למנועי החיפוש להבין את המידע המופיע בהם. לדוגמה שימוש בכותרות בסדר היררכי תקין (H1,H2 וכו'), שימוש בקישורים נגישים, רשימות ועוד. מנועי החיפוש עובדים בצורה כזו שהם מזהים את התוכן, לוקחים את המידע הרלוונטי ביותר לשאילתת החיפוש שהמשתמש הזין ומציגים אותו. ברגע שהתוכן שהזנו באתר אכן ברור ומסודר, הרבה יותר קל למנועי החיפוש למצוא אותו, להציג אותו וכמובן להתאים אותו בצורה הטובה ביותר למידע שהמשתמש חיפש.

הפחתת שיעורי נטישה של המשתמשים מהאתר

כאשר האתר שלך נגיש, סביר יותר שמשתמשים רבים יישארו לקרוא בו מידע ולחקור את התחום והשירות המוצע דרכו. התאמות נגישות כמו טקסט חלופי לתמונות ALT TEXT, כתוביות לסרטוני וידאו, חלופה טקסטואלית למידע המופיע בווידאו או באנימציות מורכבות, מבטיחות שכל המשתמשים יכולים להבין את התוכן המופיע באתר ולהמשיך להתעניין ולעקוב אחריו. בעת שאחוז הנטישה מאתר אינטרנט הוא נמוך, מנוע החיפוש מדרג את האתר במיקום גבוה יותר (מכיוון שהוא מבין שהמידע המופיע בו אכן מעניין ומהימן בהתאם לחיפוש של המשתמש) וגם משפר את הנראות שלו. אחוז נטישה נמוך, משפר בצורה משמעותית את הקידום האורגני SEO של האתר.

האם התקנת תוסף נגישות אכן עוזר לקידום האתר מבחינה אורגנית?

התשובה היא לא. במסגרת המאמר אני מתמקד בעיקר בביצוע התאמות נגישות באתר האינטרנט עצמו (ברמת הקוד) ובתוכן שלו. עצם התקנת תוסף נגישות לעיתים קרובות עושה בדיוק ההיפך ואף פוגעת מבחינה אורגנית באתר.

לפני שאני מסביר לכם מדוע תוסף נגישות עלול לפגוע לכם בקידום של האתר, חשוב לי להסביר מהו תוסף נגישות. תוסף נגישות הוא רכיב צד ג' המופיע בצורה אוטומטית על גבי האתר שלכם (התוסף נראה כמו אייקון של משתמש בכיסא גלגלים המופיע בצידי המסך גם בגרסת המחשב וגם בגרסת המובייל).

עצם הפעלת תוסף נגישות (שאינו חובה כלל מבחינת דרישות התקן) משפיעה על שני נושאים עיקריים:

  1. האטה של קצב טעינת האתר.
  2. פגיעה בחוויית המשתמש (בעיקר בפלטפורמות המובייל).

האטה של קצב טעינת האתר

נושא טעינת האתר הינו נושא מרכזי וחשוב בכל מה שקשור לקידום האתר ולנראות שלו במנועי החיפוש. אתר שהוא איטי יותר, יקבל דירוג נמוך יותר ממנועי החיפוש ואף כמות המבקרים המגיעים אליו עלולה לצנוח בצורה משמעותית. מנוע החיפוש יעדיף להציג אתרים שהם מהירים יותר במיוחד בטלפונים סלולריים החווים לרוב בעיה בקצב טעינת הדף עקב קליטה חלשה או חיבור ירוד לרשת האינטרנט הביתית.

פגיעה בחוויית המשתמש (בעיקר פלטפורמת המובייל)

כמה פעמים קרה לכם שגלשתם באתר האינטרנט ובטעות לחצתם על תוסף הנגישות (שאינכם צריכים בכלל במסגרת האתר)? לי אישית זה קרה המון. בעת שלחצתם בטעות על האייקון של התוסף, כל תפריט התוסף מכסה לכם את כל המסך ופוגע לכם באפשרות להבין מהו המידע המוצג תחתיו (לעיתים אף כפתור הסגירה של תפריט הנגישות לא מופיע בצורה תקינה על גבי המסך ולא ניתן ללחיצה).

סוגיה נוספת המהווה פגיעה בחוויית משתמש זה נושא הרכיבים המוסתרים על ידי האייקון של תוסף הנגישות. ישנם רכיבים רבים המופיעים על גבי המסך שלא ניתן להגיע אליהם מכיוון שהוא מופיעים בדיוק מתחת לאייקון הנגישות המאפשר פתיחת התפריט של התוסף. במידה ואנו מעוניינים ללחוץ עליהם, אנו צריכים להזיז את האצבע על גבי המסך לכל צדדיו כדי שנוכל ללחוץ בדיוק על הרכיב שבו אנו מעוניינים (ישנם מצבים שזה פשוט בלתי אפשרי).

ההמלצה שלי היא לא להשתמש ברכיב, פלאגין או כל תוכנה חיצונית המותקנת על גבי האתר שלכם שהיא אינה חובה לצורך תפעולו השוטף של האתר.

לסיכום וכפי שהצגתי במאמר המפורט, ישנו קשר ישיר וברור בין קידום אתרים אורגני SEO ונגישות אתרים לצורך התאמתם לאנשים עם מוגבלות. על ידי שילוב וביצוע התאמות נגישות באתר האינטרנט שלכם, אתם יכול לשפר את חווית המשתמש, לשפר את אופן השימושיות באתר, להתאים את המידע לטלפונים סלולריים וכך ולהגדיל את התנועה האורגנית.

לקוחות רבים שביצעו תהליך הנגשה מקיף, נחשפו לתוצאות מדהימות בנושא הקידום האורגני מה שהקפיץ להם את כמות המבקרים והפניות שהגיעו אליהם דרך האתר. כל בעל עסק שמגיע אלינו, אנו משתדלים להסביר לו בצורה ברורה את היתרון המשמעותי שיש באתר נגיש ובאתר מקודם המותאם למנועי החיפוש.

במידה ואתם מעוניינים להנגיש את האתר שלכם ולהגדיל את החשיפה שלו במנועי החיפוש, אנו ממליצים לכם לבצע תהליך הנגשה מקיף שישפר את הנגישות שלו וכמובן את החשיפה שלו לכלל המשתמשים.

מעוניינים במידע נוסף אודות נגישות וקידום אורגני?

השאירו פרטים ואנו מבטיחים לחזור אליכם השעות הקרובות

אין לכם זמן לחכות? חייגו עכשיו: 074-7817111 ואנו נשמח לתת לכם את כל המידע בנושא

שתפו מאמר זה ברשתות החברתיות

מאמרים נוספים בנושא הנגשת אתרים

מאמרים נוספים בנושא
הנגשת אתרים

מדריך להנגשת תכנים באתר Shopify

הנגשת תכנים באתר Shopify

לאחר תקופת הקורונה, בעלי עסקים רבים החליטו לשווק את המוצרים שלהם באמצעות אתרי מכירות אונליין הזמינות בכל זמן ובכל מקום.

מעוניין שנבדוק עבורך האם האתר שלך נגיש?

השאר פרטים ואנו מבטיחים לחזור אליך בשעות הקרובות
web-a הנגשת אתרים

חזרו אליי בבקשה לגבי
נגישות באינטרנט

מוזמנים גם לפנות אלינו בנייד שמספרו: 053-2711171 ואנו נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת