fbpx

תפריט

נגישות אתרים בהתאם לתקן הישראלי לנגישות 5568

בעת פיתוח ותחזוקת אתר אינטרנט לעסק או לארגון שלכם חשוב להקדיש מחשבה רבה לאנשים עם מוגבלות. אנשים עם מוגבלות עושים את רוב הפעולות שלהם מהבית באמצעות רשת האינטרנט ולכן נגישות אתרים באופן מלא זה חלק בלתי נפרד מחי היומיום שלנו ושלהם. חוסר התחשבות של בעלי העסקים מקשה לעיתים קרובות על אנשים עם מוגבלות לשימוש רציף באתר וכתוצאה מכך גורמת להם תסכול ומניעת הזדמנות שווה לצרוך את השירותים או להתעניין במוצר שאתם מציע באמצעות אתר האינטרנט שלכם

כדי שהאתר שלך יהיה נגיש (לאחר תהליך מקיף של נגישות אתרים) לא אמורים להיות מכשולים המונעים גישה לאתר שלך או ביצוע אינטראקציה בו באמצעות אנשים עם מוגבלות.

ישנם מכשולים רבים המונעים מאנשים עם מוגבלות לצרוך את שירותכם ולכך מתייחס התקן הישראלי לנגישות 5568.

התקן הישראלי 5568 אשר פורסם בתאריך 26.10.2017 מעניק קו מנחה לבעלי אתרים בנושא נגישות האתר שלהם ומהם הכלים שעליהם להשתמש או לבצע באתר לצורך הנגשתו לאנשים עם מוגבלות.

יישום התקן הישראלי 5568 מאפשר טיפול מקיף באתר מבחינת הנגישות ושיפור חווית המשתמש לכלל האוכלוסייה.

בעת תהליך של נגישות אתרים אנו מתייחסים לכל המכשולים או החסמים הקיימים באתר, המכשולים העיקריים שאנו נחשפים עליהם ברמה היומיומית הם:

  • אי שימוש טקסט אלטרנטיבי ALT בתמונות שמטרתן להעביר מסר או מידע לגולש.
  • שימוש בטקסט המופיע על גבי התמונה עצמה ולא כטקסט חי מה שמונע מהתוכנה להקראת מסך להגיע לתוכן ולהקריא אותו למשתמש.
  • שימוש בכותרות ובתוכן שאינו נגיש.
  • סדר לוגי שאינו נכון המופיע באתר וכך מקשה על השימוש בו באמצעות טכנולוגיות מסייעות כגון תוכנה להקראת מסך.
  • אי פרסום הצהרת נגישות בהתאם לתקנה 34 ותקנה 35 לתקנות שיווין זכויות לאנשים עם מוגבלות.
  • אי שימוש בתוויות (לייבלים) בשדות חשובים לביצוע אינטראקציה של הגולש עם בעל האתר.
  • שימוש בטבלאות בצורה שאינה נכונה ואינה נגישה
  • שימוש בצבעים בצורה שאינה נכונה ובניגודיות נמוכה במיוחד.

לאחרונה אנו מזהים פניות רבות מגולשים ומעורכי דין לבעלי אתרים אשר לא הנגישו את האתר שלהם לאנשים עם מוגבלות. התביעות בנושא נגישות אתרים מתבצעות גם לעסקים גדולים וגם לעסקים קטנים. מטרת אותן תביעות בנושא נגישות אתרים היא לפתור את בעיות הנגישות ולעלות את המודעות והחשיבות הרבה בעת הנגשת אתר לאנשים עם מוגבלות. לכן, אם אתר האינטרנט שלך אינו נגיש, אתה לא מאפשר לאנשים לצרוך את השירותים שאתה מציע ובמקביל אתה גם חשוף לתביעות משפטיות.

לסיכום: כולנו מסכימים שלכולם, לא משנה אילו מגבלות נפשיות או פיזיות צריכים להיות גישה שוויונית למידע המופיע ברשת האינטרנט. התקן הישראלי לנגישות 5568 מציג קוים מנחים המתארים בצורה ברורה מהן הדגשים שיש לבצע בעת הנגשת אתר אך במקביל חשוב לזכור שכל תהליך הנגישות מתחיל ומסתיים בך, בעל האתר.
ישנן סיבות מוסריות ומשפטיות ברורות לפניה של גולשים רבים בנושא הנגשת האתר שלך, אך חשוב גם לזכור שישנן הנחיות, טכניקות וטכנולוגיות מסייעות חדשות שיכולות לעזור לכם להנגיש את האתר ולהציג אותו בצורה טובה יותר לכלל האוכלוסייה.

שתפו מאמר זה ברשתות החברתיות

מאמרים נוספים בנושא הנגשת אתרים

מאמרים נוספים בנושא
הנגשת אתרים

נגישות אפליקציות

נגישות אפליקציות

נגישות אפליקציות והתאמת יישומים דיגיטליים למשתמשים עם מוגבלות בעולם המתקדם שלנו, שבו יישומים דיגיטליים חוללו מהפכה בדרך שבה אנחנו חיים,

מעוניין שנבדוק עבורך האם האתר שלך נגיש?

השאר פרטים ואנו מבטיחים לחזור אליך בשעות הקרובות
web-a הנגשת אתרים

חזרו אליי בבקשה לגבי
נגישות באינטרנט

מוזמנים גם לפנות אלינו בנייד שמספרו: 053-2711171 ואנו נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת