fbpx

תפריט

נקודות חשובות בעת הנגשת מסמכים

בפוסט הבא אציג בפניכם מספר נקודות שיש לשים בהן דגש בעת יצירת מסמך חדש נגיש או הנגשת מסמכים קיימים לאנשים עם מוגבלות.

בעת יישום כל הנקודות הללו אתם תהפכו את המסמך שלכם לנגיש יותר לאנשים עם מוגבלות כלומר המסך יהיה מותאם לשימוש בקרב טכנולוגיות מסייעות נפוצות כמו למשל תוכנות להקראת מסך או ניווט תקין במסמך באמצעות המקלדת (לאנשים שאינם יכולים להשתמש בעכבר).

השתמשו בשמות מתאימים לכל גיליון או מסמך

שם הקובץ או הגיליון זה הדבר הראשון שנשמע בעזרת התוכנה להקראת מסמך ולכן ישנה חשיבות עליונה לקורא לשם הקובץ בשם שיסביר מעט מידע אודות הקובץ וייתן לגולש רקע מה הולך הוא לקרוא במסגרת המסמך.

שימוש בהיררכיה מסודרת לכותרות

הכותרות במסמך בעלות חשיבות עליונה בעת ניווט או קריאת המסמך. הגולש לרוב יתמקד בכותרות אם זאת מבחינה ויזואלית או אם זה בעת השימוש בעת ניווט באמצעות המקלדת. הכותרות חייבות להיות מפורטות, מתויגות ככותרות ומסודרות לפי סדר ההיררכי בהתאם לחשיבותן במסמך.

שימוש מרווח שורות קריא

בעת כתיבת תוכן או מידע באתר חייבים להשתמש במרווח מתאים שיאפשר לגולש לקרוא בצורה מסודרת ומובנת מבלי לגרום לו להתבלבל. מרווח תקין משפר את חווית הקריאה במסמך והופך אותו לנגיש וקל יותר לקריאה בקרב הגולשים הרבים.

שימוש במרווח אותיות תקין

שימוש במרווח תקין בין האותיות עצמם מאפשר לגולש לקרוא בצורה ברורה ומובנת גם אם הוא סובל מלקות ראייה. לקות ראיה לרוב גורמת לערבוב בין האותיות הקיימות ובכך מונעת מהגולש לקרוא בצורה תקינה את התוכן. ישנה חשיבות רבה להשתמש במרווח תקין בין אות לאות.

שימוש במרווח תקין בן כותרות לפסקה

בכל פסקה שיש לה כותרות השתדלו להשתמש במרווח תקין כדי לבצע סדר והפרדה בין הכותרת למידע שמופיע מתחתיה. המרווח המומלץ הוא מינימום שורה וחצי בין הכותרת לפסקה.

שימוש בפונטים ברורים ונגישים

פונט הוא בעצם הגופן שמרכיב את הטקסט עצמו, כלומר הנראות של הטקסט היא בהתאם לסוג הגופן. שימוש בפונט נגיש מאפשר לאנשים עם לקות ראיה ולאנשים מבוגרים לקרוא את המידע בצורה ברורה יותר מבלי שהאותיות יתערבבו בניהן.

שימוש בכתב גדול וברור

ישנם אתרים רבים המשתמשים בכתב קטן מאוד (לעיתים אף קטן מ-12 פיקסלים) מה שעלול לגרום לאנשים החובשים משקפיים ולאנשים מבוגרים לא להצליח לקרוא את הטקסט המופיע שם. השתמשו בטקסט גדול וברור ותעבירו את המסר בצורה קלה ופשוטה ככל שניתן.

שימוש בניגוד חזותי מתאים בין הרקע לצבע הטקסט

בעת כתב קטן במסגרת כתיבת פוסט או מאמר יש לשמור על ניגוד חזותי בין צבע הרקע לטקסט ביחס של 1:4.5 ובעת שימוש בכתב גדול כמו למשל בכתיבת כותרת יש לשמור על יחס של 1:3.

כתיבת לינקים בצורה תקינה ולהימנע מכתובת אינטרנט המופיעה כתיאור לינק

מעוניינים להעביר את הגולש לקישור אחר שיהיה רלוונטי עבורו? עשו זאת בצורה תקינה ומובנת. הוספת קישור שאינו נגיש או שבגוף הקישור מופיעה הכתובת המלאה שלא מעבירה שום מסר מהווה מכשול רב לגולש ומונעת ממנו ללחוץ עליו ולהבין במה מדובר בכך שהוספתם את הקישור כחלק מהתוכן הקיים באתר.

אלמנט ויזואלי חייב לקבל טקסט חלופי מסביר

כל אלמנט ויזואלי כמו למשל טבלה, גרף, תמונה או תמונה המכילה על גביה טקסט שאינו חיי, חייב לקבל טקסט חלופי מסביר ומפורט המציג מה יש באותו אלמנט. הטקסט החלופי או בשמו המקצועי הטקסט האלטרנטיבי ALT חייב להיות מתאים לתמונה כך שאדם עם מוגבלות שלא יכול להיחשף לתמונה עקב מוגבלות מסוימת יוכל להבין מה יש בה בעת השימוש בתוכנה להקראת מסך.

שתפו מאמר זה ברשתות החברתיות

מאמרים נוספים בנושא הנגשת אתרים

מאמרים נוספים בנושא
הנגשת אתרים

מדריך להנגשת תכנים באתר Shopify

הנגשת תכנים באתר Shopify

לאחר תקופת הקורונה, בעלי עסקים רבים החליטו לשווק את המוצרים שלהם באמצעות אתרי מכירות אונליין הזמינות בכל זמן ובכל מקום.

מעוניין שנבדוק עבורך האם האתר שלך נגיש?

השאר פרטים ואנו מבטיחים לחזור אליך בשעות הקרובות
web-a הנגשת אתרים

חזרו אליי בבקשה לגבי
נגישות באינטרנט

מוזמנים גם לפנות אלינו בנייד שמספרו: 053-2711171 ואנו נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת