fbpx

תפריט

קבלת פוקוס בעת ניווט באמצעות המקלדת

בפוסט הבא אפרט מהו בעצם פוקוס המתבצע באתר שלכם בעת ניווט במקלדת וכיצד נכון לבצע את אותו הפוקוס מבחינה ויזואלית באתר שלכם.

קבלת פוקוס לאנשים המשתמשים באמצעות המקלדת לצורך ניווט באתר מתקבל בעיקר בפריטים קליקבילים כמו למשל קישורים, כפתורים או כל אלמנט לחיץ. יש לבצע פוקוס גם לשדות פתוחים, תיבות סימון המעניקות אפשרות לגולש לבחור את המידע המתאים ביותר עבורו, שדות ליצירת קשר וכן הלאה.

 

מי משתמש בניווט באמצעות המקלדת?

משתמשים עם מוגבלות מוטורית ברמות שונות או שיתוק בפרק כף היד מה שמונע מהם להשתמש בעכבר עשויים להסתמך על הניווט באמצעות המקלדת או בעזרת מכשיר אחר המסייע להם לנווט באתר בצורה מלאה ותקינה תוך כדי הגעה מלאה לכל האלמנטים באתר.

לאותם משתמשים יש את היכולת להכיר וללמוד את כל הקיצורים הרלוונטיים עבורם בעת ניווט באתר, כמו למשל הגעה לכותרות מסוימות, קישורים או מידע חשוב שמופיע באתר. אותם משתמשים עם מוגבלות מפתחים יכולות מדהימות לשימוש באמצעות המקלדת, לרוב אף יותר ממשתמש ללא מוגבלות מוטורית.

 לפיכך, שימוש והתאמת האתר בצורה מלאה לניווט במקלדת מבטיחה לכל אותם משתמשים עם מוגבלות חווית גלישה טובה יותר באתר ואפשרות צריכת המידע והשירותים הקיימים בו כמו כלל המשתמשים באתר.

 

מה זה בעצם קבלת פוקוס?

קבלת הפוקוס זהו בעצם שינוי חזותי המתבצע באותו שדה או אלמנט קליקבילי. אותו שינוי מאפשר לגולש לדעת בצורה מדויקת היכן הוא נמצא ולאפשר לו לבחור את הדרך או המידע שהוא מעוניין לצרוך באתר. השינוי צריך להתבצע באופן כפול על ידי שני אלמנטים המשתנים כמו למשל צבע רקע ומסגרת שחורה.

מצרף לכם תמונה להמחשה כיצד נראה פוקוס באמצעות המקלדת (לאחר לחיצה מספר פעמים על המקש TAB)

דוגמה לקבלת פוקוס באמצעות המקלדת בתפריט ראשי

 

פוקוס באמצעות המקלדת בשדה טקסט פתוח

משתמשים רבים מעוניינים ליצור קשר עם בעל האתר או למלא טופס מקוון בצורה מלאה ומסודרת. כיצד הם ידעו באיזה שדה הם נמצאים מבלי שינוי חזותי המתבצע באותו שדה שהם נמצאים. הרי אם לא יהיה שינוי חזותי הם פשוט לא ידעו היכן הפוקוס כרגע ועקב כך הם עלולים לנטוש את האתר מה שגורם להם תסכול רב. קבלת הפוקוס חייב להתבצע בצורה מלאה ומובנת בכל שדה פתוח שהמשתמש נדרש למלא או להכניס מידע מסוים.

 

איך בודקים האם הפוקוס המתקבל באתר שלי תקין?

הבדיקה הכי קלה והכי בסיסית היא באמצעות מקש TAB  המאפשר מעבר מהיר בין אלמנט לאלמנט. הגיעו לאתר שלכם, לחצו על המקש TAB האם משהו השתנה? האם אתם מבינים היכן המקש שלכם נמצא? במידה וכן המשיכו ללחוץ וודאו כי כל האלמנטים המרכזיים אכן מקבלים חשיפה. במידה והגעתם למקום אשר לא מקבל פוקוס בצורה תקינה צרו קשר עם המתכנת שלכם וודאו כי הוא מבצע את ההתאמות הנדרשות לצורך קבלת פוקוס מתאים בכל חלקי האתר. כמובן ומדובר בבדיקה בסיסית למדי שמטרתה העיקרית לתת לכם מדד או מידע בסיסי אודות אופן קבלת הפוקוס באתר שלכם.

שתפו מאמר זה ברשתות החברתיות

מאמרים נוספים בנושא הנגשת אתרים

מאמרים נוספים בנושא
הנגשת אתרים

מדריך להנגשת תכנים באתר Shopify

הנגשת תכנים באתר Shopify

לאחר תקופת הקורונה, בעלי עסקים רבים החליטו לשווק את המוצרים שלהם באמצעות אתרי מכירות אונליין הזמינות בכל זמן ובכל מקום.

מעוניין שנבדוק עבורך האם האתר שלך נגיש?

השאר פרטים ואנו מבטיחים לחזור אליך בשעות הקרובות
web-a הנגשת אתרים

חזרו אליי בבקשה לגבי
נגישות באינטרנט

מוזמנים גם לפנות אלינו בנייד שמספרו: 053-2711171 ואנו נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת