fbpx

תפריט

קורס הנגשת אתרים

מטרת העל של הקורס להנגשת אתרים

קודם כל, לכל אדם חשוב לנו לציין שלכל משתמש מגיעה ההזדמנות שווה לגלוש, ליהנות ולרכוש את השירותים המופיעים באתר שלכם ללא אתגרים או מכשולים.
כיום, רוב אתרי האינטרנט אינם נגישים משמע משתמשים עם מוגבלויות שונות אינם מצליחים להבין, לתפוס ולקרוא את המידע המופיע באתרים הללו.

מטרתו העיקרית של הקורס הייחודי שאנו בונים בימים אלו, הוא לוודא שהאתר אינטרנט שלך אכן עומד בכל תקנות הנגישות המופיעות בדרישות התקן הישראלי 5568 המתייחס לנגישות אתרים ולהתאמתם לאנשים עם מוגבלויות.

בשלב הראשון הקורס יותאם לפלטפורמת וורדפרס הכוללת בעיקר אתרי תדמית וחנויות וירטואליות אשר באמצעותן ניתן לרכוש שירותים ומוצרים שונים. פלטפורמה זו, היא הפלטפורמה הנפוצה ביותר בקרב בוני אתרים מכיוון שהיא קלה, פשוטה ונוחה במיוחד לתפעול. סיבה נוספת ומרכזית שהחלטנו להכין קורס ייחודי לפלטפורמה זו האפשרות לשלב כל מתכנת המבין מעט בבניית אתרים לבצע את התאמות הנגישות הנדרשות מכיוון שמדובר בקוד פתוח הזמין ונגיש לכלל המתכנתים (בשונה מאתרים שנבנו במסגרת קוד סגור שבהם אין אפשרות לעריכה או לשינוי הקוד מכיוון שישנה גישה רק לבונה האתר שאינו מוכן לספק את הגישה או הקוד למתכנתים חיצוניים).

במסגרת קורס זה אנחנו נשתדל לספק לכם מידע רב כולל דוגמאות וכלים מעשיים לשימוש במסגרת אתרים שונים ומגוונים. אנו נדגים לכם מהן שיטות העבודה המומלצות ביותר בהתאם לסוג הלקוחות שלכם והשירותים המוצעים על ידיהם במסגרת אתר האינטרנט שברשותם.

ביצוע התאמות הנגישות באינטרנט אינן כוללות רק יישום טכני באתר אלא יש צורך בהבנה והכרה של הטכנולוגיות המסייעות השונות הנפוצות ביותר בקרב אנשים עם מוגבלויות.

מעבר לידע המקצועי, חברות רבות לבניית אתרים מעדיפים לגייס מפתחים או אנשי UI/UX המבינים בעולמות הנגישות. דבר זה, יקל עליהם בצורה משמעותית לפתח אתר נגיש כבר בעת הפיתוח, מה שימנע "פינג-פונג" רב בין המפתח או המעצב לבין יועץ הנגישות המלווה את נושא הנגשת האתר.

חשוב לנו להדגיש שנושא הנגישות באינטרנט הופך לחשוב יותר משנה לשנה, כאשר יותר עסקים ושירותים עוברים ליישום דרך רשת האינטרנט.

מה יש לקחת בחשבון טרם הרשמה לקורס להנגשת אתרים

כצוות שמתכנן הדרכות ייחודיות לעסקים בתחומים שונים ומגוונים, בחנו לעומק את הקריטריונים המהותיים שאנו נצטרך להעביר במסגרת הקורס להנגשת אתרים והגענו למספר מסקנות:

  1. הקורס חייב לכלול מידע מפורט וספציפי לנושא הנגישות באינטרנט.
  2. הקורס חייב לכלול חלק מעשי שבמסגרתו בונה האתר / המתכנת שלו יוכל להתנסות בפרקטיקה ולא רק בתיאוריה. רוב הקורסים המועברים בעולמות הדיגיטל הינם בעיקר תיאורטיים ואינם כוללים כלים מעשיים שאכן יכולים לתרום ידע או שימוש בטכנולוגיה חדישה במסגרת הפלטפורמות השונות שהם מציעים (אתרי אינטרנט, אפליקציות ומערכות מתקדמות).
  3. הקורס חייב להיות מותאם לרמת הידע של המשתתפים. במאות ההדרכות שביצענו בשנים האחרונות נחשפנו למקרים רבים שבהם משתתפי ההדרכה לא היו ברמת ידע דומה ועקב כך שההדרכה נערכה זמן רב יותר תוך כדי איבוד ריכוז של המשתתפים במסגרת ההדרכה או הקורס.

מבנה הקורס להנגשת אתרים

במסגרת הקורס להנגשת אתרים אנו נעביר מידע מקצועי רב.

 להלן חלק מהנושאים המרכזיים שאנו נעביר במסגרת הקורס:

  1. מתן מידע מפורט אודות הקריטריונים המופיעים במסגרת תקנות הנגישות ודרישות התקן הישראלי 5568 המתייחס לנושא הנגישות באינטרנט.
  2. הגדרת תפריטים המותאמים לשימוש גם במסגרת גרסת הדסקטופ וגם במסגרת גרסת המובייל.
  3. יצירת סדר לוגי תקין של הרכיבים השונים המופיעים באתר האינטרנט, לדוגמה תפריטים, כותרות, קישורים, כפתורים וכו'. מעבר לסידורם בעמוד, אנו גם נציג כיצד כל רכיב צריך להיראות וכיצד הוא צריך להישמע בעת השימוש בתוכנה להקראת מסך.
  4. הגדרת שפת האתר.
  5. שליטה במתן פוקוס תקין, בולט וברור בעת ניווט באמצעות המקלדת.
  6. יצירת סדר פוקוס תקין בהתאם לכל המיקום והחשיבות של האלמנטים המופיעים באתר.
  7. בדיקת יחס הקונטרסט של הרכיבים השונים המופיעים באתר והתאמת הצבע לדרישות התקן.
  8. יצירת שדות קלט וטפסים ליצירת קשר נגישים הכוללים מנגנונים ייחודים לתיקון שגיאות בהתאם לשדה ולמידע שהמשתמש הזין בו.

הידע הנדרש למשתתפי הקורס

  • ידע ב-HTML ובכתיבת קוד.
  • ידע בביצוע ההתאמות ברמת CSS של האתר והרכיבים השונים הקיימים בו
  • הכרה מלאה של מערכת ניהול אתרים וורדפרס.

למי הקורס מיועד

  • אנשים העוסקים בבניית אתרי אינטרנט.
  • חברות לבניית אתרים.
  • מפתחי אתרי אינטרנט, אפליקציות ומערכות מתקדמות.
  • מעצבי UI/UX.

מעוניינים במידע נוסף אודות הקורס להנגשת אתרים?

השאירו את הפרטים שלכם ואנו נדאג לחזור אליכם בהקדם האפשרי

שתפו מאמר זה ברשתות החברתיות

מאמרים נוספים בנושא הנגשת אתרים

מאמרים נוספים בנושא
הנגשת אתרים

מעוניין שנבדוק עבורך האם האתר שלך נגיש?

השאר פרטים ואנו מבטיחים לחזור אליך בשעות הקרובות
web-a הנגשת אתרים

חזרו אליי בבקשה לגבי
נגישות באינטרנט

מוזמנים גם לפנות אלינו בנייד שמספרו: 053-2711171 ואנו נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת