fbpx

תפריט

6 שאלות שחייבים לשאול לפני בחירת חברה להנגשת אתרים

נושא הנגשת אתרים הוא נושא חדש יחסית בישראל ולכן לפני שאתם בוחרים את החברה המתאימה להנגשת אתרים שתבצע עבורכם את בדיקת הנגישות, חשוב לשאול מספר שאלות בסיסיות שיאפשרו לכם להבין לעומק מה השירות שאתם תקבלו מהם וכיצד כל תהליך הנגישות חייב להתבצע.

להלן 6 שאלות בסיסיות וחשובות במיוחד שיעזרו לך להבין את נושא נגישות האתרים ולהיות מעורב יותר בכל התהליך ולאחריו. לאחר כל שאלה אני אספק את התשובה המתאימה ביותר לדעתי כדי להקל עליכם בתהליך הבחירה. נושא הנגישות הוא נושא חשוב והכרחי המאוגד בתקן הנגישות הישראלי 5568 ולכן חשוב לעבור על כל הנושאים בקפידה.

  1. האם ביצעת בעבר תהליך הנגשה לפלטפורמה שעל גביה האתר שלי בנוי?

כיום, קיימים מגוון רחב של פלטפורמות או אתרים מבוססים שפות תכנות שונות ולכן יש לוודא שאותה חברה להנגשת אתרים או יועץ נגישות ידע לעבוד איתה ולעבור על הקוד שלה בצורה מסודרת. מעבר על הקוד בצורה מלאה ובדיקה ויזואלית באתר שלכם תעניק לכם את רמת הנגישות הגבוהה ביותר בהתאם לתקן. לדוגמה, אתרי מכירות אשר מטרתם לפרסם את המוצרים שלכם למכירה ברחבי הרשת חייבים להכיל אפשרויות מגוונות שתעניק חווית גלישה מתאימה לכלל הגולשים. ביצוע פרויקטים בעבר על בסיס אותה פלטפורמה תבטיח לכם שאותה חברה להנגשת אתרים עברה ובדקה לעומק את המערכת ויודעת בדיוק מה הממצאים או התקלות שעלולות להתרחש תוך כדי שימוש בה.

  1. מהן הבדיקות שתבצעו במסגרת תהליך ההנגשה?

מרבית החברות להנגשת אתרים יצהירו כי תהליך הבדיקה והנגשת האתר עומד בתקן הישראלי 5568 ברמה AA. השאלה האמיתית היא איזה בדיקות הם מבצעים והאם אותן בדיקות כוללות מעבר על התוכן, מבנה הכותרות, נראות האתר וכן הלאה. הבדיקות חייבות להיות מקיפות ולכלול את כל המידע המפורסם בתקן בהתאם להנחיות התקינה הבינלאומיות. לכל בדיקות הנגישות צריכה להיות מטרה אחת ברורה שבא לבדוק עד כמה האתר נגיש והתוכן שקיים בו מותאם לשימוש ולקריא בקרב אנשים עם מוגבלות. למאמר מקיף בנושא מהן בדיקות הנגישות שמבצעים באתרי האינטרנט, היכנסו לקישור הבא: בדיקת נגישות לאתר אינטרנט.

  1. מי האדם שמבצע את הבדיקה בפועל ומה הרקע שלו?

לפני שאתם בוחרים את החברה המתאימה לכם חשוב לוודא מיהו האדם אשר מבצע את הבדיקה בפועל ומה הרקע שלו. האם יש לו רקע בקריאת קוד? תכנות? עיצוב ואפילו רקע משפטי שיכול לעזור לכם בעתיד במידה ותחשפו לעניין משפטי בנושא הנגשת האתר שלכם. בדיקה המתבצעת על ידי שילוב של אדם או מתכנת בעל ידע בקריאת קוד וידע משפטי בתחום זה תעניק לכם את מכלול האפשרויות הרבות בביצוע בדיקת נגישות מקיפה בהתאם לדרישות התקן.

  1. האם במהלך הבדיקה החברה תתמוך בכם במידה ועולות שאלות נוספות?

כפי שרשמתי מעלה, נושא הנגשת האתר הוא נושא חדש יחסית במדינתנו הקטנה ולכן יש להשתמש בשירותיה של חברה להנגשת אתרים אשר תעמיד לרשותכם מישהו מקצועי שיוכל לתת לכם הערות ומענה לשאלות נוספות שיעלו בדרך. מלבד תהליך ההנגשה ישנם מקרים כי בעיצומו של התהליך לא תצליחו להנגיש את אותו פרמטר או אזור באתר עקב מגבלה טכנית ולכן יש לחשוב על דרך חלופית שתאפשר לכם כן להנגיש למרות אותה מגבלה. הדרך החלופית תהיה בתיאום עם היועץ להנגשת אתר. ככל שאותו יועץ או חברה להנגשת אתרים תהיה מקצועית ותבין לעומק את נושא התקן כך תהליך ההנגשה יהיה קל ומהיר יותר.

  1. איזה דוח אתם מקבלים בסוף בדיקת הנגישות?

בסוף בדיקת הנגישות אתם צריכים לקבל דוח המראה בצורה מפורטת את על הליקויים שנמצאו במסגרת הבדיקה ואופן הטיפול בהם. האם הטיפול בוצע במלואו על ידי צוות המתכנתים, האם היו קשיים מסוימים בהנגשת הסעיפים הספציפיים ומה התאריך שהבדיקה והתיקון בוצע בפועל. דוח הנגישות שיהיה לכם בסופו של התהליך ישמש אתכם בעת שדרוג האתר, בניה של תבנית חדשה באתר, הדרכה למנהל תוכן חדש או בעת עניין משפטי שעלול להופיע בעתיד לאור העבודה שלא תקפידו לעמוד בהנחיות התקן.

  1. אם החלטתם להוסיף תבנית או מידע חדש באתר, האם החברה גם תעמוד לרשותכם באותה העת?

עולם האינטרנט והתקשורת הדיגיטלית משתנה בצורה מהירה ויש צורך לבצע התאמה מלאה בכל שלב ובכל מידע המעודכן באתר. לרוב אני נתקל באנשים אשר עברו תהליך מקיף של הנגשת האתר אך מאז שהנגישו אותו המידע הוחלף מספר רב של פעמים ונוספו לא מעט תבניות אשר הופכות את המידע הקיים בו ללא נגיש. תבחרו יועץ נגישות או חברה שיש לה תקשורת טובה עם הלקוח גם לאחר סיום הפרויקט. נושא הנגישות באינטרנט משתנה מעת לעת ואיתו גם ההנחיות השונות, לכן חשוב לרכוש את שירותיו של מישהו מקצועי שיעמוד לצידכם בכל שלב.

שתפו מאמר זה ברשתות החברתיות

מאמרים נוספים בנושא הנגשת אתרים

מאמרים נוספים בנושא
הנגשת אתרים

מהו מנגנון למעקף בלוקים? וכיצד הוא משפר את ההתמצאות באתר האינטרנט בעת ניווט באמצעות המקלדת

מהו מנגנון למעקף בלוקים?

מהו מנגנון למעקף בלוקים? וכיצד הוא מסייע לניווט והתמצאות טובה יותר באתר אינטרנט? בהתפתחות המטורפת שאנו חווים בשנים האחרונות בנושא

נגישות אפליקציות

נגישות אפליקציות

נגישות אפליקציות והתאמת יישומים דיגיטליים למשתמשים עם מוגבלות בעולם המתקדם שלנו, שבו יישומים דיגיטליים חוללו מהפכה בדרך שבה אנחנו חיים,

מעוניין שנבדוק עבורך האם האתר שלך נגיש?

השאר פרטים ואנו מבטיחים לחזור אליך בשעות הקרובות
web-a הנגשת אתרים

חזרו אליי בבקשה לגבי
נגישות באינטרנט

מוזמנים גם לפנות אלינו בנייד שמספרו: 053-2711171 ואנו נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת