fbpx

תפריט

התחומים שקיבלו הכי הרבה תלונות בנושא הנגשת האתר

במאמר הבא אציין בפניכם את תוצאות הבדיקה המעמיקה שעשיתי בין המתעניינים והלקוחות שלי. 

נכון שזה לא מחקר מדויק ולא מעורב פה איזה גוף מיוחד המתמחה במחקרים וסטטיסטיקות, אך אם זאת עבדתי לא מעט על הבדיקה תוך כדי שמירה על שאלות מקיפות וענייניות שהמטרה שלי לפשט ככל שניתן ולהציג את הנתונים בצורה הקלה והברורה ביותר.

את הבדיקה ביצעתי מתחילת השנה במסגרת 100 אנשים שהתעניינו בשירותים שאני מציע ואף לא מתעניינים ולקוחות שלי.

 

איך בעצם ביצעתי את הבדיקה?

כל מתעניין שהגיע אליי והסכים לשתף פעולה קיבל עמוד עם מספר שאלות בסיסיות בנושא האתר שלו תוך כדי ביצוע שיחות עומק וראיונות אישיים עם מנהלי אתרים ובעלי עסקים רבים.
היו מספר מצומצם שאלות שהתייחסו לתלונות לגבי האתר שבהן הלקוח היה צריך להשיב האם הוא קיבל תלונה כלשהו בשנתיים האחרונות וכיצד הוא התנהל מול אותה תלונה.
אני חייב לציין שהייתי מאוד מופתע מהענות הרבה של אותם מתעניינים (שעם הזמן הפכו גם ללקוחות).
מטרתי העיקרית בבדיקה הייתה לבדוק מהו התחום או התעשייה שקיבלה הכי הרבה פניות ותלונות מגולשים עקב כך שהאתר שלכם לא נגיש.

 

מדוע היה חשוב לי לבצע את הבדיקה?

הבדיקה הייתה חשובה לי כדי להסיק מסקנות מהו התחום שהכי הרבה אנשים התלוננו עליו ולנסות לפנות לאותם אתרים ולהציג לכם את האפשרויות הרבות הקיימות בעת הנגשת האתר שלהם והתאמתו לאנשים עם מוגבלות המסתייעים בטכנולוגיות מסייעות.
כפי שציינתי למעלה, הבדיקה בוצעה בקרב 100 אנשים שהתעניינו בשירותיי שכוללים ייעוץ נגישות לאתר אינטרנט, הנגשת אתרים וייעוץ נגישות לאפליקציות.


להלן תוצאות הבדיקה:

מתוך 100 אנשים, 81 אנשים טענו שקיבלנו תלונה או תביעה בנוגע לכך שהאתר שלהם לא נגיש.

מצרף לכם גרף עוגה לצורך המחשת הנתון הנזכר מעלה.

מספר פונים שקיבלו תלונה לגבי האתר שלהם - 81 פונים מתוך 100

 

מהנתון הבא אנו מבינים כי רוב האנשים שמעוניינים בשירות להנגשת אתרים הם אנשים שבעיקר קיבלו תלונה או תביעה וכי הם הבינו שהם מוכרחים לטפל בנושא בהקדם האפשרי. 

מה לגבי שאר ה-19 אנשים שפנו אתם שואלים? מדובר בעיקר בחברות גדולות במשק שפונות לקהל יעד רב בניהם אנשים עם מוגבלות. כמו למשל: אתרים גדולים לגיוס עובדים, שירות ומכירת מוצרים לאנשים עם מוגבלות וכן הלאה. אותם אנשים הבינו שהם חייבים להנגיש את האתר שלהם מכיוון שזהו בדיוק הקהל יעד שהם מחפשים ולכן ישנה חשיבות עליונה לבצע את ההתאמות הנדרשות.

נחזור לנתון החשוב שהסקתי במהלך הבדיקה שאומר ש-81 אנשים מתוך 100 שפנו אליי קיבלו תלונה או תביעה בנושא נגישות האתר שלהם.
עכשיו, אני ארכז להם את התחומים של אותם אנשים לפי אחוזים כדי שתבינו היכן התעשייה או התחום שלכם עומד מבחינת תלונות בנושאי נגישות דיגיטלית לאתר או לאפליקציה שלכם.


התוצאות הן כדלקמן:
43 אנשים היו בעלי עסקים שברשותם אתרי מכירות שונים המשווקים מוצרים לקהל הרחב באמצעות האינטרנט.

14 אתרים תדמיתיים של חברות המשווקות מוצרים אך לא באמצעות האינטרנט. כלומר מדובר באתי תדמית שרק מפרסמות אותם ואת השירותים שהם מציעים.
11 אתרים של נותני שירותים שונים, כגון: מורה נהיגה, רואה חשבון, משרדי פרסום ויחסי ציבור ועוד.
8 אנשים היו בעלי עסקים בתחום המסעדנות שהיה ברשותם אתר אינטרנט הכולל מידע אודות המסעדה שלהם, תפריט המסעדה, דרכי יצירת קשר וכן הלאה.
5 אתרים גדולים של מועצות מקומיות אשר במסגרת התלונה הם קיבלו פניות בנושא האתר והמסמכים שאינם נגישים בו (שניתנים להורדה לקהל הרחב).


להלן גרף הממחיש את הנתונים שמופיעים מעלה:

לסיכום: ניתן להבין כי רוב האנשים שפונים לקבל שירות בנושא הנגשת האתר הם בעלי עסקים אשר קיבלו תביעה והם חייבים לבצע זאת. נושא הנגישות באינטרנט עדיין לא הוטמע בתודעתם של רוב בעלי העסקים וכי ישנה חשיבות עליונה להפיץ את הנושא ולעלות את המודעות בתחום כדי לשפר את יכולת הגלישה והשימוש ברשת האינטרנט בקרב אנשים עם מוגבלות.

שתפו מאמר זה ברשתות החברתיות

מאמרים נוספים בנושא הנגשת אתרים

מאמרים נוספים בנושא
הנגשת אתרים

מעוניין שנבדוק עבורך האם האתר שלך נגיש?

השאר פרטים ואנו מבטיחים לחזור אליך בשעות הקרובות
web-a הנגשת אתרים

חזרו אליי בבקשה לגבי
נגישות באינטרנט

מוזמנים גם לפנות אלינו בנייד שמספרו: 053-2711171 ואנו נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת