fbpx

תפריט

מדריך להנגשת קישורים במסמך וורד

כמעט בכל מסמך שאנו מכינים ישנו קישור המאפשר למשתמש לעבור לאתר אינטרנט אחר, עמוד אחר במסמך, שליחת דואר אלקטרוני וכדומה.

במקרים שבהם אנו משתמשים בקישור, יש לשים לב שהקישור עצמו חייב להיות נגיש ומותאם בצורה הטובה ביותר לטכנולוגיות המסייעות הנפוצות כגון קורא מסך.

ישנן שתי אפשרויות מרכזיות ליישם קישור נגיש במסגרת המסמך. יש להתאים את האפשרות הנכונה והמתאימה ביותר למבנה המסמך ולמידע המופיע בקישור.

אפשרות ראשונה – הוספת תוכן ברור המסביר את מטרת הקישור.

במסגרת אפשרות זו כל שעליכם לעשות יש להוסיף במסגרת הקישור תוכן מדויק המסביר את מטרתו של הקישור. התוכן חייב לכלול את מטרת הקישור שכאשר משתמש מגיע אליו יוכל לדעת בדיוק לאן פניו מועדות.

דוגמה לקישור נגיש הכולל תיאור מפורט:

מעבר לאתר האינטרנט של צוות WEB-A במקום הוספת כתובת הקישור בלבד – www.web-a.co.il

אפשרות שניה – ליישם תיאור מסך ברור לקישור המופיע במסמך.

במידה ובכל מקרה אנחנו רוצים להשאיר קישור הכולל כתובת אתר אינטרנט, כתובת מייל או כל כתובת אחרת, ניתן להוסיף באמצעות הוורד תיאור מסך לקישור. אותו תיאור מסך יהיה זמין לקורא מסך ומשתמש עם מוגבלות יוכל להבין מה מטרת הקישור ולפעול בהתאם.

איך עושים זאת? פשוט מאוד.

יש לסמן את הקישור שברצוננו להוסיף לו תיאור מסך, לחיצה על כפתור ימיני ואז עריכת היפר קישור. לאחר מכן יש ללחוץ הכפתור המופיע בצדו הימיני והעליון של החלון "תיאור מסך". בחלון הנפתח הכולל שדה קלט יש להזין את התיאור המפורט והברור ביותר שנרצה להוסיף לאותו קישור. היתרון המשמעותי בשימוש באפשרות זו, זה שהמידע עצמו לא נראה מבחינה ויזואלית במסמך אך הוא בכל מקרה יהיה זמין לאדם עם מוגבלות המסתייע באמצעות קורא מסך.

1

אופן ביצע עריכת היפר קישור הקיים במסמך

2

ישנם מקרים רבים שאנשים משתמשים בכתובות דואר אלקטרוני או קישור לאתרי אינטרנט, שאינם מוגדרים כקישור. מקרה זה עלול להוות מכשול לאדם עם מוגבלות להגיע לקישור לצורך האפשרות ליצירת קשר ען כותב המסמך או האתר שאליו התכוון להפנות.

החלטתם להוסיף קישור המפנה לכתובת מייל או לכתובת אתר אינטרנט? השתדלו שהקישור יהיה נגיש בצורה הטובה והברורה ביותר לכלל המשתמשים.

יש לכם שאלה לגבי אופן הנגשת קישור במסמך שלכם?

השאירו פרטים ואני מבטיח לחזור בהקדם האפשרי