fbpx

תפריט

הנגשת אתרי Shopify

במאמר הבא לא אתעסק ביתרונות הרבים שיש בעת בחירת פלטפורמת Shopify לצורך הקמה או שדרוג החנות הווירטואלית שברשותכם, אלא אשים דגש על היתרונות בעת יישום / הנגשת אתרי Shopify וביצוע התאמות הנגישות הנדרשות במסגרת התבנית החדשה שכולם חיכו לה Shopify 2.0.

כידוע, הפלטפורמות השונות המציעות אפשרות למכירה דרך אתר אינטרנט משתדרגות במיוחד וכוללת בהן רכיבים ואפשרויות חדישות להנגשת השירותים והאפשרות רכישת המוצרים הקיימים באתר לאנשים עם מוגבלות המסתייעים באמצעות טכנולוגיות מסייעות. אחת המערכות שאני באמת אוהב גם מבחינת התפעול שלה וגם מבחינת היציבות והנראות שלה היא Shopify ולכן החלטתי להתמקד במסגרת מאמר זה מהם היתרונות בהנגשת אתרי Shopify ומה עליכם לעשות טרם פיתוח או שדרוג המערכת הקיימת שלכם.

בעלי אתרים רבים בארץ ובעולם מבינים שעולמות הנגישות באינטרנט תפסו תאוצה ומכך הם הסיקו שהם מחויבים לוודא שהאתר שברשותם אכן נגיש ועומד בכל דרישות התקן. חשוב לציין שלכל מדינה יש את הדרישות שלה וחשוב לעמוד בהן אך הדרישה הנפוצה ביותר בקרב רוב המדינות היא עמידה בנגישות ברמה AA על פי ההנחיות הנגישות בארגון התקינה הבינלאומי WCAG, אגב גם בישראל החובה היא להנגיש אתרי אינטרנט בכלל ואתרי Shopify בפרט ברמת נגישות זו.

אתרי מסחר אלקטרוני המגיעים בפלטפורמות שונות, שבניהם אתרים הבנויים על מערכת Shopify שאינם תואמים לתקנות הנגישות ולדרישות התקן הישראלי 5568 חשופים לתלונות ולתביעות אזרחיות ומנהלתיות בשל אי עמידה בדרישות התקן.

החלטתם לבנות אתר מכירות שופיפיי חדש? וודאו שהוא נגיש כמה בראשית הדרך וכך תמנעו מהתעסקות עתידית וחשיפה לתלונות ותביעות מקרב משתמשים רבים.

מה הן דרישות הנגישות המופיעות בתקן ישראלי 5568 וכיצד מיישמים אותם?

בתקן ישראלי 5568 שפורסם בשנת 2017 ישנה התייחסות מפורטת לגבי הקריטריונים השונים שיש ליישם בעת הנגשת אתרי אינטרנט תדמיתיים ואתרי אינטרנט מכירתיים לדוגמת שופיפיי. התקן כולל מספר רב של קריטריונים שמטרתם העיקרית להתאים את האתר לאנשים עם מוגבלות.

איך מיישמים את אותם קריטריונים המתייחסים לנושא נגישות אתרים ואתרי אינטרנט בפלטפורמת Shopify

שלב ראשון: בדיקה אוטומטית מהירה משולבת בדיקה ידנית מקיפה הכוללת שימוש בטכנולוגיות מסייעות.

השיטה הטובה והמומלצת ביותר לצורך וידוא כי אתר האינטרנט שברשותנו עומד בכל דרישות התקן הישראלי הרלוונטי לנושא הנגשת אתרים היא שילוב של שתי בדיקות יחד, כלומר הבדיקה האוטומטית יכול לתת לנו מצג ראשוני לגבי מצב הנגישות באתר שלנו, רק כדי להבהיר את היכולת של בדיקת הנגישות האוטומטית, בכלי אוטומטי כזה או אחר ניתן לבדוק בין 25%-35% מהקריטריונים המתייחסים להנגשת אתרים. את שאר הקריטריונים יש לבדוק באמצעות כלים ידניים שלצורך תפעול שלהם נדרשת מיומנות גבוה וידע מקצועי מקיף. את שאר הבדיקה (כמו שציינתי מעלה) יש לבצע בצורה ידנית הכוללת שימוש בטכנולוגיות מסייעות שאותן אנו מריצים על אתר ה- Shopify שברשותנו. בעת שימוש באותן טכנולוגיות אנו למדים מהם הרכיבים הבעייתיים יותר שעלינו להתעסק איתם. הבדיקה כוללת בדיקת מבנה אתר Shopify והתוכן המופיע בו, לדוגמה בדיקה בנושא הנגשת תכנים במוצרים ובהקטגוריות השונות. הבדיקה הידנית כוללת מעבר מקיף על כל הקריטריונים הרלוונטיים לנגישות האתר ותיעוד של כל אי ההתאמות שנמצאו בצורה מפורטת משולבת צילומי מסך.

שילוב של שתי הבדיקות יחד הינו חשוב ומשמעותי ביותר לצורך טיפול והנגשת אתר ה- Shopify בצורה המהירה והמקצועית ביותר.

שלב שני: ביצוע התאמות הנגישות הנדרשות במסגרת אתר Shopify

באתרי Shopify הטיפול הינו מורכב יותר מאשר באתרי וורדפרס מכיוון שהאתרים בנויים בצורה אחרת והם כוללים סינונים ייחודיים, אפשרויות קניה ותהליך רכישה הכולל מספר שלבים.

הצוות שלנו הינו מומחה להנגשת אתרים בפלטפורמת Shopify, אנו יודעים בדיוק איך לגשת לכל תבנית ולכל רכיב ומה הנושאים שעלינו לטפל בהם בעת הנגשת האתר.

המומחים שלנו יעברו על כל אתר ה- Shopify שברשותכם ויחלקו את הנושאים לפי תחום ולפי רמת עדיפות. לדוגמה נושאים הקשורים לפן הטכני ינווטו ישירות למתכנתים ואילו נושאים הקשורים לתוכן יטופלו במקצועיות על ידי אנשי תוכן המומחים בהנגשת תכנים באתרי Shopify. ניווט והתאמת התהליך לאיש המקצועי המתאים ביותר מקצר את זמן העבודה על האתר. במקרים נקודתיים הדורשים שינוי של נראות או עיצוב האתר, אנו נספק ללקוח מעצב אתרים מנוסה שיעבור על אי ההתאמות הקיימות ויציג בפני הלקוח את כל האפשרויות העומדות בפניו. בעיות עיצוב יכולים לכלול נושאים כמו יחס קונטרסט בצבעים שונים, גודל התוכן או התמונות הקיימות באתר, המרווח בין הפסקאות ועוד.

היתרון הגדול בשימוש בפלטפורמות Shopify הוא שכל האתרים בנויים באמצעות תבניות, מודולים משותפים, ספריות תוספים ועוד, כך שברגע שנמצא תקלה ספציפית בעמוד אחד, הטיפול באותה תקלה יהיה באופן גורף על שאר העמודים מאותו סוג תבנית וככה צוות הפיתוח יעבוד בצורה יעילה ומהירה יותר. אתרי Shopify הם אתרים נוחים וידידותיים למשתמש ולמתכנת ולכן אופן הטיפול בהם לרוב מתבצע בצורה מהירה ומקצועית יותר, כמובן שככל שתקדימו ותנגישו את האתר כבר מראשית דרכו (בשלבי הפיתוח) ככה התהליך יהיה מהיר ומשתלם יותר.

שלב שלישי: הכנת הצהרת נגישות מלאה ומפורטת הכוללת את עיקרי הנושאים שטופלו במסגרת הנגשת האתר.

השלב השלישי כולל את נושא כתיבת הצהרת הנגישות לצורך פרסום באתר.
אנשים ובעלי עסקים רבים אינם מודעים לחשיבות הרבה בהוספת הצהרת נגישות מלאה ומפורטת בסוף תהליך הנגשת האתר.

במסגרת הצהרת הנגישות אנו מציינים את כל הנושאים והתאמות הנגישות המרכזיות שביצענו באתר, התאמות הנגישות הפיזיות שבוצעו במסגרת המשרד או החנות שבה מקבלים קהל, פרטיו של רכז הנגישות וכו".

ישנה חשיבות עליונה לספק את המידע במסגרת הצהרת הנגישות בצורה הטובה והמפורטת ביותר גם בפן החברתי (שאדם עם מוגבלות יוכל לדעת האם הוא אכן יכול להגיע אלינו) וגם בפן המשפטי (כדי לא להיות חשוף לתלונות או תביעות מצד המשתמשים השונים).

הצוות שלנו מנוסה מאוד ובעל ידע משפטי רב בביצוע וכתיבת הצהרת נגישות מלאה כנדרש בתקנות במסגרת כל סוגי אתרי האינטרנט בניהם אתרי Shopify.

מעוניינים לקבל ייעוץ ראשוני בנושא הנגשת אתרי Shopify?

הנגשת אתר Shopify ברמת הקוד ולא באמצעות רכיב נגישות

כיום ישנם חברות רבות המספקות תוספי נגישות כאלה או אחרים המותקנים על גבי האתר ומאפשרים הנגשת האתר והתאמתו לאנשים עם מוגבלות. עצם התקנת תוסף נגישות בלבד אינה מנגישה את האתר ואף חושפת את בעלי האתר לתלונות ותביעות מצד משתמשים. כפי שציינתי מעלה, הכלי האוטומטי יכול לבדוק רק חלק קטן מהאתר ומכך ניתן להסיק שגם היכולת שלו להנגשת האתר הינה מזערית.

במידה והחלטתם להשתמש בתוסף נגישות אתם חייבים לוודא כי במסגרת הפרויקט אתם משלבים גם עבודה תכנות מדויקת ומפורטת שרק באמצעותה תוכלו לעמוד בכל דרישות התקן.

צוות המומחים שלנו מבצעים את כל התאמות הנגישות ברמת הקוד ועל פי דרישות התקן.
התהליך שאנו מציעים הינו התהליך המקיף ביותר שכולל את כל שלושת השלבים שהוצגו קודם תוך כדי ליווי מלא ומקיף של אנשים מקצוע מנוסים בעולמות ה-Shopify ובעולמות הנגישות. השילוב של שני תחומים אלו יקטינו את זמן העבודה על האתר, ישפרו את הביצועים ואת רמת הנגישות שלו ויקטינו את הסיכוי בצורה משמעותית שמשתמש יפנה אליכם עקב אי הנגשת האתר.

שתפו מאמר זה ברשתות החברתיות

מאמרים נוספים בנושא הנגשת אתרים

מאמרים נוספים בנושא
הנגשת אתרים

נגישות אפליקציות

נגישות אפליקציות

נגישות אפליקציות והתאמת יישומים דיגיטליים למשתמשים עם מוגבלות בעולם המתקדם שלנו, שבו יישומים דיגיטליים חוללו מהפכה בדרך שבה אנחנו חיים,

מעוניין שנבדוק עבורך האם האתר שלך נגיש?

השאר פרטים ואנו מבטיחים לחזור אליך בשעות הקרובות
web-a הנגשת אתרים

חזרו אליי בבקשה לגבי
נגישות באינטרנט

מוזמנים גם לפנות אלינו בנייד שמספרו: 053-2711171 ואנו נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת