fbpx

תפריט

איך בוחרים יועץ נגישות לאתר אינטרנט

קיבלתם תלונה שהאתר שלכם לא נגיש לאנשים עם מוגבלות? אתם מחפשים מישהו שילווה אתכם לאורך כל תהליך הייעוץ והנגשת האתר? במאמר הבא אסביר ואפרט מהם הדברים שיש לקחת בחשבון לפני שאתם בוחרים יועץ נגישות לאתר האינטרנט.

אין חכם כבעל ניסיון – זו לא סתם קלישאה

הטיפ הראשון שאני יכול לתת לכם במסגרת מאמר זה הוא תבדקו איזה ניסיון יש ליועץ הנגישות ומהם הפרויקטים שהוא עשה, האם הפרויקטים דומים למה שאתם מעוניינים להציע לו? האם הוא זמין ונגיש לתת לכם את השירות המהיר, המדויק והאיכותי ביותר בתחום נגישות האתר. הרי זכרו לעיתים תלונה או דרישה לטיפול בנגישות האתר עלולה להפוך לתביעה אזרחית או מנהלתית ולכן חשוב שכל התהליך יתבצע בצורה הטובה והמקיפה ביותר.

ידע משפטי, כמה הוא באמת חשוב לטיפול בתהליך הנגשת אתר

זה משהו שאני אומר לכל לקוח שלי או בעל עסק שמתעניין בשירותיי, הידע המשפטי הוא חלק בלתי נפרד מכל התהליך. כפי שציינתי בפסקה הקודמת, לעיתים פנייה או תלונה מצד לקוח או גולש שחווה קשיים בעת גלישה באתר עלולה להפוך במהרה לכתב תביעה. זה נכון שיועץ הנגישות אינו עורך הדין ויש לקבל ייעוץ משפטי רק מעורך דין, אם זאת ברגע שיועץ הנגישות בעל ידע משפטי רב הסנכרון והמידע שמועבר לעורך דין לצורך טיפול בפניה הוא מקצועי יותר.
האמת, זו הסיבה שעשיתי תואר שני במשפטים בהתמחות עסקי-מסחרי, כדי לתת את מרב הידע והכלים שעומדים לרשות הלקוח להתמודד עם תהליך ההנגשה.
ידע זה כוח – וידע משפטי בתחום זה דבר הכרחי בכל תהליך של ייעוץ נגישות לאתרי אינטרנט.

תהליך הנגשת האתר מתבצע למטרות חברתיות בלבד, נקודה!

ברגע שאתה עובד ומייעץ כדי לשנות משהו בסביבה זה הרבה יותר עצמתי וחשוב. הסיבה הראשונה שבחרתי להיות יועץ נגישות לאתרי אינטרנט היא להפוך את העולם האינטרנטי לנגיש יותר לאנשים עם מוגבלות. לא פעם ולא פעמיים כאשר אני מבצע בדיקות נגישות לאתרי אינטרנט אני משתמש בשירותיהם של אנשים עם מוגבלות. אני תמיד יושב בצד ומסתכל איך בדיקת הנגישות מתבצעת. אני אגיד לכם את האמת, המכשולים והחסמים הקיימים בפני אותם אנשים הם מטורפים, פשוט יכול לקחת להם שעה ואפילו שעה וחצי לבדוק עמוד אחד בודד באתר כי הם לא מצליחים להבין מה יש בו ומה השירות שאותו אתר מציע לגולש שבו. כל בדיקה כזו מחזקת אותי ומאפשרת לי להמשיך קדימה ולנסות לשנות את העולם הדיגיטלי ככל שניתן תוך כדי התאמתו בצורה הטובה ביותר לאנשים עם מוגבלות.

מקצועיות ויסודיות, זה שם המשחק!

בכל תהליך של בדיקת נגישות לאתר או לאפליקציה אני מבצע את התהליך מהתחלה ועד הסוף, מבלי קיצורי דרך או עיגולי פינות. הכל צריך להתבצע בהתאם לטכנולוגיות המסייעות שנבדקות ובהתאם לתקן המחייב במדינתנו. הדוח שאני מפיק בעת התהליך הוא מפורט מאוד וכולל את כל המידע הרלוונטי למי שמטפל או מנהל את האתר.

התאמות טכנולוגיות ויישומם בתחום הנגישות באינטרנט

במסגרת תהליך הייעוץ אני אעבור על האתר שלך בצורה המלאה ביותר כדי להתאים את הטכנולוגיה העכשווית שיכולה להקל ולעזור בכל תהליך ההנגשה של אתר האינטרנט שלך. תחום הנגישות באינטרנט צובר תאוצה ומקבל חשיבות עליונה בקרב האוכלוסייה ולכן ישנם כלים רבים המתעדכנים בהתאם לסוג המערכת או לתקן החדש בתחום ולכן ישנה חשיבות רבה תמיד להיות מעודכנים ולבצע את ההתאמות הטכנולוגיות המסייעות ביותר.

הדרכה וליווי שוטף לאורך כל תהליך ההנגשה וגם לאחריו

תהליך ההנגשה תקף רק ליום שבו הוא בוצע ועודכן באתר. במידה והחלטתם להוסיף תוכן, תבנית או כל מידע אחר לאתר לאחר מועד ההנגשה יש לבצע בדיקה האם התוכן החדש נגיש לאנשים עם מוגבלות. הבדיקה חייבת להתבצע בצורה מלאה ומקיפה בהתאם לתקנות הנגישות. במסגרת הייעוץ אנו נדריך אתכם כיצד לבדוק את התוכן החדש ומהם השלבים שיש לבצע בעת כתיבת תוכן נגיש לאתר האינטרנט שלכם. אנו מציעים הדרכה פרונטלית או וירטואלית לבעלי אתרים ולכותבי תוכן הכוללת תהליך הנגשת תוכן באתר והנגשת מסמכים וסרטוני וידאו בהתאם לתקנות הנגישות תוך מתן דגש על אנשים עם מוגבלות וחווית משתמש בעת צפיה בתוכן המפורסם.

התקנתי תוסף נגישות באתר, האם זה פוטר אותי משירותיו של יועץ נגישות לאתר אינטרנט?

במהלך השנים האחרונות נתקלתי בהמון בעלי אתרים שהתקינו באתר שלהם תוסף חינמי או שהם בתשלום וקיבלו תביעה או תלונה עקב כך שהאתר שלהם לא נגיש. לכן התשובה שלי היא לא! תוסף נגישות הוא תוסף (כשמו כן הוא) הוא תוספת לתהליך נגישות מקיף על ידי יועץ נגישות לאתרי אינטרנט. התוסף לא יודע לתת פתרונות שקשורות לקוד האתר או לנושאים חשובים אחרים. חשבו על זה, גם מבחינה משפטית, אין לכם אפילו עם מי להתייעץ במקרה ונתקלתם בקושי כזה או אחר.

אם הגעתם עד פה כנראה שהבנתם מהם הפרמטרים החשובים שיש לבדוק לפני שאתם בוחרים יועץ נגישות לאתר שלכם.

אשמח לשוחח עמכם ולתת לכם את השירות הטוב ביותר שניתן בתהליך הנגשת האתר שלכם.

לעולם נגיש וטוב יותר לכולם!

מעוניינים לשוחח איתנו ולקבל מידע נוסף אודות יעוץ נגישות לאתרי אינטרנט?

שתפו מאמר זה ברשתות החברתיות

מאמרים נוספים בנושא הנגשת אתרים

מאמרים נוספים בנושא
הנגשת אתרים

מעוניין שנבדוק עבורך האם האתר שלך נגיש?

השאר פרטים ואנו מבטיחים לחזור אליך בשעות הקרובות
web-a הנגשת אתרים

חזרו אליי בבקשה לגבי
נגישות באינטרנט

מוזמנים גם לפנות אלינו בנייד שמספרו: 053-2711171 ואנו נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת