fbpx

תפריט

ארבע סיבות מרכזיות להנגשת אתר לאנשים עם מוגבלות

עם השנים האינטרנט נעשה מהיר יותר, זריז יותר וידידותי יותר למשתמש ולגולש. כיום ניתן להוסיף פונקציות ייחודיות, גרפיקה חדשנית וטכנולוגיות חדשות לבניית אתרים מאובטחים, יפים ונקיים יותר.

עם זאת, מרבית בעלי העסקים עדיין לא מייחסים חשיבות לנושא הנגשת האתר ואם הם כן מייחסים חשיבות הם פשוט מתקינים תוסף נגישות ומבחינתם עבודת הנגישות באתר האינטרנט הסתיימה, מה שלא נכון ולא מדויק כלל. תוסף נגישות אנו פוטר אותנו מתהליך הנגשה מלא לאתר האינטרנט שלנו. למידע נוסף אודות תוסף נגישות לאתר.

הבעיה מתחילה שעבור מרבית בונה אתרים, בעלי עסקים ומעצבים גרפיים המראה של האתר חשוב יותר מאשר הנוחות והנגישות שלו לאנשים עם מוגבלות.

בתהליך ההנגשה מתאימים את האתר לדפדפנים ומכשירים שונים. נגישות המידע והתוכן באינטרנט תופסת לעתים קרובות שדבר שאינו נחוץ ולכן ישנה חשיבות עליונה לשנות זאת ולהתאים את הסביבה האינטרנטית לכלל האוכלוסייה. אתר שאינו נגיש מונע מאנשים עם מוגבלות לבצע קניות מקוונות, לקרוא מידע חשוב בבלוגים או לרכוש שירותים מקוונים אחרים.

בניית אתר נגיש כולל יתרונות רבים לבעלי העסקים

 הסיבות הבאות הן החשובות ביותר לביצוע בעת בניית אתר חדש או הנגשת האתר לאנשים עם מוגבלות.

  1. לאפשר לקהל רב לצרוך את השירותים שלך בצורה נגישה ובטוחה

ברגע שהאתר שלך נגיש לכלל האוכלוסייה אתה מאפשר לכולם לגלוש בו, לרכוש את שירותך וכמובן להמליץ על האתר לחבריהם. במצב כזה אתה משפר את המוניטין של העסק שלך ועושה את חלקך בהפיכת האינטרנט לעולם טוב ונגיש יותר לכולם.
מעבר לזה חשוב לציין שבעל אתר שאינו נגיש בהתאם לתקנות חשוף לתביעות מגולשים עם מוגבלות שאינם יכולים לצרוך את המידע שפורסם באתר שלו בצורה הטובה ביותר.

טיפ – יש תמיד לקחת בחשבון את נושא הנגישות לאתר שלך בעת בניית אתר חדש או שדרוג אתר אינטרנט קיים. מבחינת בונה האתרים זה יהיה להתקין תוסף וזהו, מבחינתך זה יהיה להנגיש את האתר בהתאם לתקנות הנגישות ברמת AA כדי להפוך את העולם לנגיש יותר.

  1. פנייה לקהל לקוחות פוטנציאלי נוסף שלא פנית אליו עד כה

אנשים עם מוגבלות מהווים חלק משמעותי מהאוכלוסייה העולמית. רק בישראל ישנם למעלה ממיליון וחצי אנשים עם מוגבלות. חוץ מאנשים עם מוגבלות ישנם מספר רב של אנשים מבוגרים עם בעיות ראיה, שמיעה ועוד.. ולכן הנגשת האתר שלכם מאפשרת לכל אותם אנשים ליהנות מהשירותים שאתם מציעים.

מבחינה שיווקית, אי התחשבות בהנגשת אתרים פירושו להחמיץ מספר גדול של לקוחות עם מוגבלות. עסקים מקוונים הפונים לקהל יעד עולמי עלולים להפסיד מאות מיליונים אם אין להם נגישות לאתר. הוספת אפילו מספר קטן של תכונות נגישות באתר האינטרנט יכולה לשפר לכם את הנראות באינטרנט ולאפשר לאותם אנשים לצרוך את שירותכם.

  1. קבל פרסום טוב למותג שלך

מלבד הגדלת הלקוחות הפוטנציאליים שלך בשוק האינטרנטי, נגישות באינטרנט גם תעזור לך לבנות תדמית חיובית עבור המותג שלך. זה מוכיח עד כמה הלקוחות שלך עם מוגבלות הם בעלי ערך למותג שלך, וזאת מכיוון שהשיווק מתנהל בצורה רוחבית והצרכנים מצפים שבעלי העסקים יתאימו את העסק שלהם בצורה הטובה והמיטבית עבורם.

מחקרים מראים כי 65% מהצרכנים נוטשים אתרי אינטרנט שאינם עומדים בתקנות הנגישות וכמעט ממחציתם לא יחזרו כלל לאותו האתר האינטרנט.

מכיוון שנגישות באינטרנט הוא אחד הגורמים החברתיים המשמעותיים ביותר, היא יכולה לעזור למשוך את הצרכנים לרכוש את השירותים שלכם. כאשר אנשים עם מוגבלויות מבקרים באתר האינטרנט שלך, הם ידברו על זה שהוא ידידותי למשתמש, קל לתפעול ונוח לגלישה וכתוצאה מכך הפרסום החיובי מפה לאוזן יגביר את החשיפה של המותג שלך.

מצד שני, במידה ולא תבין את החשיבות בנגישות לאתר אינטרנט, עלול להיגרם נזק בלתי הפיך ליחסי הציבור של העסק שלך על ידי יצירת האתר שלך נגיש לכולם,
אתה בונה מותג המוקדש לשרת את כל הקהלים ולהקל על חווית המשתמש שלהם עבור כולם.

חשוב להוסיף שלאחר תהליך נגישות באתר האינטרנט שלך הוא הופך להיות שימושי וידידותי יותר.

יחד עם פרסום חיובי של המותג, נגישות באינטרנט תסייע גם בשיפור השימושיות של האתר. למעשה, אנשים רבים שאינם נכללים תחת ההגדרה של נכים מנצלים גם את הנגישות. לדוגמה, אנשים רבים אוהבים להשתמש במקלדת לניווט או שהם משתמשים בקורא טקסט לשמיעת מילים במקום לקרוא אותם.

כשאתה מתחיל ליישם את הנחיות הנגישות אתה יכול גם לזהות ולתקן בעיות שימושיות שונות.
זה יעצים את קהל היעד שלך, כולל אנשים עם מוגבלות, נושאים הקשורים לגיל, משתמשי סמארטפון ואפילו אנשים ללא מוגבלות שיוכלו לגשת לאתר שלך בקלות.

בטווח הארוך, האתר שלך עשוי לייצר לידים ופניות רבות יותר על פני אתרים של מתחרים.

  1. שיפור הקידום האורגני SEO באתר האינטרנט שלנו

לבסוף, יתרון בטוח ומובהק לאחר ביצוע נגישות לאתר האינטרנט שלך זה אופטימיזציה טובה יותר למנועי חיפוש או קידום אורגני SEO. המטרה העיקרית של קידום אורגני בגוגל היא להביא תנועה רבה יותר לאתר שלך על ידי דירוגו בעשר תוצאות החיפוש המובילות בהתאם לשאילתה שהגולש מקיש.

מנועי חיפוש בדרך כלל מבוססי טקסט. הם מסתמכים על הסורקים שיקראו את תוכן האתר שלך כדי לדרג אותו. תוכנות שונות להקראת מסך משולבות כלים שעוזרים לעיוורים לקרוא תוכן מקוון, עובדים בדיוק כמו ה"העכבישים" של מנועי חיפוש.

יתר על כן, כשאתה מוסיף תכונות נגישות כגון טקסט alt לתמונות ותמלול סרטוני וידאו בהתאם להנחיות הנגישות, אתה משפר את הקידום האורגני של האתר שלך. כתוצאה מכך האתר שלך הופך לנגיש יותר לשניהם, לקהל היעד שלכם וגם למנועי החיפוש.

אני מקווה שבמסגרת המאמר העברתי לכם את המידע המקיף בצורה הטובה והברורה ביותר בנושא הנגשת האתר שלכם לאנשים עם מוגבלות.

שתפו מאמר זה ברשתות החברתיות

מאמרים נוספים בנושא הנגשת אתרים

מאמרים נוספים בנושא
הנגשת אתרים

מעוניין שנבדוק עבורך האם האתר שלך נגיש?

השאר פרטים ואנו מבטיחים לחזור אליך בשעות הקרובות
web-a הנגשת אתרים

חזרו אליי בבקשה לגבי
נגישות באינטרנט

מוזמנים גם לפנות אלינו בנייד שמספרו: 053-2711171 ואנו נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת