fbpx

תפריט

הנגשת אפליקציה

בארץ ובעולם הכניסו תקנים שונים ומגוונים המתייחסים לעולמות הנגישות באתרי אינטרנט, אפליקציות ובכל מערכות אינטרנטיות המספקות מידע או שירותים לציבור הרחב. במאמר הבא אציג בפניכם מידע חשוב אודות פרויקט הכולל בתוכו הנגשת אפליקציה ואדגים מספר דגשים מרכזיים שיש ליישם בעת התהליך. 

העולם הדיגיטלי שבאמצעותו משתמשים שונים ובניהם משתמשים עם מוגבלות צורכים מידע ושירותים מבעלי עסקים בתחומים שונים ומגוונים. גם אם מדובר באפליקציה המעניקה שירות או מכירה לקהל הרחב, אפליקציה חינוכית או אפליקציה שהיא למטרות בידור והנאה, פלטפורמה זו מאפשרת גישה נוחה יותר לכלל המשתמשים, שהטלפון הנייד הינו חלק ניכר וחשוב מחייהם.

הנגשת אפליקציה והתאמתה לאנשים עם מוגבלות כולל התאמה שלה לקריטריונים בסיסיים אך הכרחיים לצורך מניעת אתגרים או מכשולים שלקוח או משתמש האפליקציה עשוי לעמוד בפניהם. ביצוע התאמות נגישות לאפליקציה מהווה פתרון מקיף לאנשים עם לקויות ראייה ברמות שונות, מוגבלות מוטורית, מוגבלות קוגניטיבית ועוד.

הנגשת אפליקציה

ממתי ניתן להתחיל תהליך של הנגשת אפליקציה?

את התהליך של הנגשת אפליקציה ניתן להתחיל כבר בתחילת הדרך, עוד משלבי העיצוב הראשוניים שכוללים בחירת צבעים, מנגנון או מסכים ייחודיים שבהם הלקוח קצה יוכל לנווט ולרכוש את המידע או השירות שניתן לו.

כאשר לצוות המעצבים ולצוות הפיתוח ישנו ידע רב בעולמות הנגישות לאפליקציות ובתקני הנגישות של אותה מדינה, כבר בעת יצירת המסכים הראשונים של האפליקציה נחסך כסף רב ושעות עבודה רבות הכוללות פינג פונג בין יועץ הנגישות לאפליקציה לבין הצוות שאחראי על הפיתוח/העיצוב שלה.

מי מבצע את הנגשת האפליקציה וכמה זמן זה לוקח?

לרוב אנחנו ממליצים שמי שיבצע את תהליך ההנגשה בפועל זה הצוות שעיצב או פיתח אותה. הם הרי מכירים את מבנה האפליקציה, השפה שבה היא נבנתה והכי חשוב את הלקוח, העיצוב שאותו הוא רצה, הדגשים החשובים לו ועוד. צוות העיצוב והפיתוח יודע איך ליישם את ההתאמות אך הוא אינו יודע מהן ההתאמות וכיצד ניתן לבדוק האם הוא ביצע אותן כמו שצריך ולכן חשוב לרכוש את שירותיו של יועץ נגישות לאפליקציה שיכיר את התקנים, את היישום שלהם וידע לבדוק האם הצוות אכן הצליח לטפל בהם וליישם אותם בהתאם לדרישות התקנות.

צוות WEB-A הינו צוות ותיק ומומחה המתעסק כבר שנים רבות בעולמות הנגישות באינטרנט. אנו מלווים צוותי פיתוח ומעצבי אפליקציה רבים בארץ ובעולם תוך מתן דגש רב על התאמת האפליקציה לכלל המשתמשים ללא קשר למוגבלות שלהם.

יש ברשותכם אפליקציה שאתם רוצים לוודא האם היא נגישה? צרו עמנו קשר ואנו נדאג לספק לכם את כל המידע החשוב אודות נושא הנגשת אפליקציות והתאמתן לאנשים עם מוגבלות.

למידע אודות הנגשת אפליקציות והתאמתן לאנשים עם מוגבלות

עיצוב ופיתוח אפליקציה נגישה

פרויקט הכולל עיצוב ופיתוח של אפליקציה נגישה כולל בתוכו הרבה מחשבה והרבה פרמטרים שיש לקחת בחשבון. ברגע שאתם מתחילים לחשוב ולעצב אפליקציה, צריך להבין כיצד יהיה ניתן להתאים אותה למשתמשים רבים יותר הכוללים ביניהם משתמשים עם מוגבלות המסתייעים בטכנולוגיות מסייעות.

במאמר הבא אפרט בפניכם 5 נושאים חשובים שיש ליישם בעת תכנון, עיצוב ופיתוח אפליקציה נגישה.

שלב ראשון : יצירת פריסה פשוטה הכוללת עיצוב עדין שאינו עמוס בתוכן.

חשבו פשוט, פשוט ושוב פעם פשוט. הכניסו את התוכן בצורה מרווחת וברורה שאינה צמודה מדיי לכפתורים או רכיבים אחרים. תנסו לבצע במסך האפליקציה הפרדה מלאה בין הרכיבים שאינם קשורים אחד לשני.

הרכיבים באפליקציה חייבים להיות בעלי רווחים גדולים כדי שמי שמשתמש במכשיר סלולרי ברזולוציה נמוכה או מגדיל את המסך כדי לקרוא את התוכן ולתפעל את האפליקציה יוכל לעשות זאת. העיצוב מראש חייב להיות רספונסיבי המותאם לשלל מסכים בגדלים שונים.

שלב שני – השתמש ברכיבים זהים במיקום זהה בכלל המסכים

כבר מתחילת העיצוב יש לקחת בחשבון כי המסכים אמורים להיות אחידים ודומים בין אחד לשני. לרוב, התפריטים נשארים בכל המסכים ומה שמתחלף זה התוכן המופיע במרכז המסך.  בעת עיצוב המסכים יש לחשוב על הזרימה של המשתמש מתחילתה ועד סופה (כלומר מהרגע שהוא נכנס לאפליקציה ועד הרגע שהוא משאיר את הפרטים או מבצע רכישה).

גם רכיבי הסינון או התיבות שבאמצעותן ניתן לחפש באפליקציה צריכים להיות ממוקמים באופן עקבי ובפורמט זהה בכל מסכי האפליקציה. שימוש ועיצוב דומה של המסכים יאפשר למשתמשים להשתמש באפליקציה בצורה מהירה ופשוטה.

שלב שלישי – השתמש בתוכן נגיש ופשוט להבנה

את נושא התוכן ניתן לחלק לשתי סוגיות נפרדות : מבנה התוכן ותוכן המידע הכתוב בו.
מבנה התוכן חייב להיות ברור ומסודר ולכלול בתוכו שימוש בכותרות, פסקאות, תתי נושאים וכו'. שימוש במרווחים לא אחידים, גופנים שאינם נגישים (כמו למשל גופן כתב יד או כתב מחובר), צבע התוכן ועוד הם חלק ניכר וחשוב ביישום התוכן הנגיש במסגרת האפליקציה.

בעת הנגשת אפליקציה אנחנו משתדלים לעבור גם על מבנה התוכן וגם על התוכן עצמו לצורך ווידוא שהתוכן יהיה כתוב בצורה פשוטה, בכמה שפחות שפות, ללא קיצורים וללא אימוגי'ם או כל מידע אחר שאינו זמין בצורה מלאה לקורא מסך.

שלב רביעי – שימוש בווידאו או באודיו בצורה נגישה

עיצוב ופיתוח של אפליקציה שהיא גם מעוצבת, גם אינטראקטיבית וגם נגישה יכול להוות כאתגר משמעותי לצוות הפיתוח ולצוות הוידאו המכין ומתאים את האפליקציה למשתמשים השונים.

בעת שילוב של כל אלמנטים אלה, יש לוודא כי למשתמשים צריכה להיות האפשרות לעצור את הוידאו המתנגן, להגביר או להנמיך את עוצמת הקול ועוד. במקרה שישנם תיאורי אודיו שונים המסבירים את אופן השימוש או התפעול של האפליקציה, ישנם מצבים שנצטרך להוסיף חלופה טקסטואלית לכל המידע. אותו מידע שנוסיף חייב להיות זהה לחלוטין למידע שנשמע ככה שאדם חירש או אדם עם מוגבלות בשמיעה יוכל להבין בצורה מלאה ופשוטה את המידע הנשמע באותו רכיב אודיו. הנגשת אפליקציה כולל מעבר על כל סרטוני הווידאו או האודיו הקיימים באפליקציה ומתן דגשים ליישום חלופה טקסטואלית, במיקום הטוב והנגיש ביותר לאותן טכנולוגיות מסייעות המנגישות את המידע המופיע למשתמש.

שלב חמישי – בדיקה והתנסות בתפעול האפליקציה בקרב משתמשים עם מוגבלות.

סיימתם לעצב או לפתח את האפליקציה? אתם בטוחים שהאפליקציה שלכם נגישה וכוללת את כל הקריטריונים הרלוונטיים לנושא הנגשת האפליקציה? מעולה! עכשיו מה שנותר לכם זה לבדוק האם האפליקציה שפיתחתם אכן ניתנת לשימוש בקרב משתמשים עם מוגבלות. הבדיקה חייבת להתבצע עם משתמשים עם מוגבלות שיש להם את כל הטכנולוגיות, הכלים והידע בעת תפעול האפליקציה בהתאם למוגבלות שלהם.

צוות WEB-A ישמח לעמוד לרשותכם בהנגשת האפליקציה ובעמידה בכל דרישות התקן.

אנו פועלים רבות בעולמות הנגישות באינטרנט ומבטיחים לסייע בצורה המקצועית והמקיפה ביותר כדי שהאפליקציה שלכם תהיה נגישה למשתמשים רבים יותר שיוכלו ליהנות מהשירותים או מהמוצרים שאתם משווקים.

השארת פרטים לגבי ייעוץ ראשוני חינם בנושא הנגשת אפליקציה

שתפו מאמר זה ברשתות החברתיות

מאמרים נוספים בנושא הנגשת אתרים

מאמרים נוספים בנושא
הנגשת אתרים

מדריך להנגשת תכנים באתר Shopify

הנגשת תכנים באתר Shopify

לאחר תקופת הקורונה, בעלי עסקים רבים החליטו לשווק את המוצרים שלהם באמצעות אתרי מכירות אונליין הזמינות בכל זמן ובכל מקום.

מעוניין שנבדוק עבורך האם האתר שלך נגיש?

השאר פרטים ואנו מבטיחים לחזור אליך בשעות הקרובות
web-a הנגשת אתרים

חזרו אליי בבקשה לגבי
נגישות באינטרנט

מוזמנים גם לפנות אלינו בנייד שמספרו: 053-2711171 ואנו נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת