fbpx

תפריט

הנגשת אתרים וורדפרס, מידע חשוב ונגיש לכל בעל אתר וורדפרס

על מנת להבטיח שאתרי אינטרנט וורדפרס או תוכן המפורסם בהם יהיה נגיש ושימושי עבור כולם, על מעצבים ומפתחים לפעול בהתאם להנחיות הנגישות באינטרנט. יש לתת דגש וליישם חשיבות רבה בכל אחד מהנושאים הבאים אשר מטפל בסוגיות הנפוצות במיוחד בקרב אתרי וורדפרס ובכלל.

  • שימוש נכון ומותאם בכותרות עמודי האתר המבוסס וורדפרס
  • ביצוע בדיקה האם ניתן לגשת באתר הוורדפרס לכל מקום באמצעות ניווט במקלדת.
  • לעלות לאתר תמונות נגישות משולבות טקסט אלטרנטיבי ALT
  • ביצוע ותכנון נכון של תפריטים נגישים
  • הקמת טפסי יצירת קשר נגישים ומותאמים לאנשים עם מוגבלות.
  • שימוש נכון ונגיש בצבעי אתר מבחינה ויזואלית.
  • הוספת קישורים מותאמים למידע הרלוונטי באתר.
 

איך מבצעים בדיקת נגישות לאתר וורדפרס

ישנם מספר בדיקות חשובות שיש לבצע כדי להבטיח שהאתר האינטרנט שלכם יהיה נגיש ומותאם למגוון רחב של משתמשים:

בדוק האם האתר שלכם בנוי בצורה נכונה ונגישה. בטכנולוגיה מסייעות כגון ניווט במקלדת או תוכנה להקראת מסך יכולות להיות בעיות בפירוש התוכן המופיע בדף, מה שעלול לגרום לבעיות וחסמים בקרב משתמשים שאינם יכולים להשתמש בעכבר עקב בעיות מוטוריות.

ביצוע בדיקה מקיפה האם ניתן לנווט במקלדת באתר בצורה קלה ומהירה. הניחו את העכבר בצד והשתמשו במקשים כדי לנסות להגיע לכל האלמנטים החשובים בדף. בעת בדיקת הנגישות אתה אמור להיות מסוגל לגשת לכל התכונות האינטראקטיביות באתר, למשל תפריטים, קישורים, שדות טפסי יצירת קשר, כפתורים ועוד. נסה להפעיל אותם על ידי לחיצה על המקש אנטר, רווח, או מקשי חצים. אם אינך מצליח לגשת לחלק מהתכונות באתר הוורדפרס שלך, סביר להניח שיש לאתר שלך בעיות נגישות.

השתמש בשירותיו של יועץ נגישת לאתרי אינטרנט. בעלי עסקים רבים לא מעוניינים לשלב יועצי נגישות לאתרי אינטרנט או להשקיע סכומים נוספים עבור תהליך של הנגשת האתר שלהם. חשוב להבין שלפי התקנה אתר האינטרנט חייב להיות נגיש לאנשים עם מוגבלות, אך מעבר לתקנה ישנה גם חשיבות רבה בשיפור חייהם של אנשים עם מוגבלות אשר צורכים שירותים רבים ברשת האינטרנט תוך כדי פנייה אליהם בצורה שמתאימה להם ומעניקה להם את התוכן בצורה הקלה והנגישה ביותר. שילוב של יועץ נגישות אתרי אינטרנט הוא חלק בלתי נפרד מכל אתר או עסק שמעוניין להגדיל את המכירות שלו ובמקביל להנגיש את המידע לאנשים עם מוגבלות כזו או אחרת.

בדיקה מקיפה לאתר האינטרנט שלך על ידי אנשים עם מוגבלות. כל שעליך לעשות זה פשוט לגייס גולשים המשתמשים באמצעות טכנולוגיות מסייעות כאלה או אחרות ועקב בעיות בריאותיות, להציג להם את האתר ולתת להם את האפשרות לנסות ולנווט בצורה מהירה וקלה. במהלך בדיקת הנגישות באתר שלך אנו ממליצים לך לשבת לצידם ולרשום לעצמך הערות במקומות שהם מהווים עבורם חסם ומונעים מהם לנוע בקלילות ובמהירות בין הפרמטרים השונים המופיעים באתר או בתוספי הוורדפרס שהתקנת בו.


דרוש מהחברה שבונה לך את האתר שתפתח אותו בצורה נגישה כבר בתחילת הדרך

חברות רבות שבונות אתרים אינם מייחסים חשיבות כלל לנושא הנגישות באתר, אתם יודעים למה? כי תהליך כזה חייב להתבצע בצורה מדויקת עם יועץ נגישות לאתרי אינטרנט אשר עבר כבר מספר אתרים וביצע תהליכי נגישות רבים במדיה הדיגיטלית. לרוטב שילוב של אדם כזה עולה כסף מה שאין ברצונם או באפשרותם לממן בשלב הראשוני של הקמת האתר. אתה כבעל אתר אינטרנט חדש דרוש מהם חוות דעת מומחה נגישות לגבי האתר שלהם ובנה את האתר שלך בצורה הנגישה והטובה ביותר לאנשים עם מוגבלות.

וורדפרס היא מערכת ניהול תוכן קלה לשימוש וגמישה מאוד ליצירה וניהול של אתרים. ניתן להרחיב את הפונקציונליות שלה באמצעות תוספים הזמינים בחופשיות להורדה ברשת. עם זאת חשוב לזכור כי ווידג'טים ותוספים אחרים יכולים גם לגרום לבעיות נגישות באתר שלכם.


מהי נגישות באינטרנט וכיצד היא מתקשרת לאתרים מבוססים וורדפרס?

ישנם מגוון רחב של אנשים המשתמשים באינטרנט, רכישת מוצרים, שירותים או לצרוך מידע רלוונטי וחשוב. חברות שבונות אתרים אינן יכולות להניח שכל המשתמשים שפונים לתוכן המופיע באתר שלהם מבצעים זאת באמצעות אותו דפדפן או מערכת הפעלה. דבר נוסף שאסור להניח הוא שהם משתמשים בעכבר או באמצעים רגילים לצריכת המידע באינטרנט.

בעיצומו של תהליך הנגשת אתרים חשוב לבחון האם המשתמשים הבאים יכולים לצרוך את השירותים שלנו דרך אתר האינטרנט:

אנשים עוורים או הסובלים מלקות ראיה חמורה –  אנשים עיוורים משתמשים בפלט שמע (תוכנות הנקראות קוראי מסך שקוראים את התוכן המופיע באתר האינטרנט באמצעות דיבור.

אנשים הסובלים מדיסלקציה או לקויות מידע אחרות – אנשים עם לקויות למידה כמו דיסלקציה עשויים להשתמש גם בפלט שהוא שמע בשילוב תוכנה המדגישה את המילים החשובות או הביטויים העיקריים בזמן שהם נקראים בקול באמצעות התוכנה להקראת המסך.

אנשים עם מוגבלות פיזית או מוטורית שאינם יכולים לאחוז ולהשתמש בעכבר –  אנשים עם מוגבלות פיזית המשפיעה על השימוש שלהם בידיים עשויים שלא להיות מסוגלים להשתמש בעכבר ובמקום זאת עשויים להסתמך אך ורק על השימוש במקלדת או להשתמש בטכנולוגיות מסייעות כמו זיהוי דיבור, מצביעי ראש או מערכת ייחודית המתרגמת תזוזה או מעקב אחר תנועת הראש.

אנשים חרשים או כבדי שמיעה – אנשים חירשים או כבדי שמיעה אינם יכולים לגשת לתוכן מושמע ולכן חשוב להוסיף להם כתוביות בכל סרטון המתנגן באתר הוורדפרס שלכם.

אנשים המשתמשים באמצעות טלפונים סלולריים או מכשירי מובייל שונים לגלישה באינטרנט – אנשים הניגשים לרשת באמצעות מכשיר נייד קומפקטי הכולל מסך קטן וייתכן שיהיה עליהם להתקרב או להגדיל את גודל הגופן בצורה משמעותית כדי שיוכלו לקרוא מה מופיע בו. סביר להניח שהם משתמשים בממשק מגע ולא בעכבר ולכן החשיבות בהתאמת האתר והתוכן המופיע בו הוא חשוב במיוחד.

לסיכום חשוב להבין שתהליך הכולל הנגשת אתרים וורדפרס הוא תהליך חשוב שחייבים לבצע אותו בצורה מדורגת ובהתאם להנחיות התקן. זה נכון שיש חובה לעמוד בתקן הישראלי אך חשוב לזכור שהנגשת האתר לאנשים עם מוגבלות מעניקה להם את היכולת לצרוך את השירותים שלכם, ליהנות מהאתר שלכם ולהמליץ עליו לחבריהם הרבים ובכך לחזק את שם המותג שלכם באינטרנט. בניית מותג נגיש באינטרנט הוא המפתח להצלחה בקרב כל בעל עסק קטן וגדול.

אנו נשמח לייעץ ולעזור לכם בכל נושא הנגשת האתר בהתאם לתבנית הוורדפרס שלכם, קהל היעד והתוכן המופיע בו.

זכרו – אתר אינטרנט נגיש הוא אתר שמוכר יותר!

שתפו מאמר זה ברשתות החברתיות

מאמרים נוספים בנושא הנגשת אתרים

מאמרים נוספים בנושא
הנגשת אתרים

מדריך להנגשת תכנים באתר Shopify

הנגשת תכנים באתר Shopify

לאחר תקופת הקורונה, בעלי עסקים רבים החליטו לשווק את המוצרים שלהם באמצעות אתרי מכירות אונליין הזמינות בכל זמן ובכל מקום.

מעוניין שנבדוק עבורך האם האתר שלך נגיש?

השאר פרטים ואנו מבטיחים לחזור אליך בשעות הקרובות
web-a הנגשת אתרים

חזרו אליי בבקשה לגבי
נגישות באינטרנט

מוזמנים גם לפנות אלינו בנייד שמספרו: 053-2711171 ואנו נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת